Dekra 2014: V spoľahlivosti áut dominujú Nemci

Správa o spoľahlivosti jazdených vozidiel spoločnosti Dekra ukázala, že opäť bodujú nemecké výrobky. Vo väčšine segmentov sa vďaka ich spoľahlivosti a kvalite umiestnili na vrchole rebríčka.
Vydané  Text: 

Nemecké autá opäť potvrdili, že pri výbere jazdeného vozidla ide o jednu z najlepších volieb. V hodnotení spoľahlivosti áut spoločnosti Dekra si odnášajú nemecké produkty prvé miesta v šiestich z deviatich segmentov, spolu získali až 20 z celkových 27 najlepších hodnotení. Uštedrili tak drvivú porážku aj japonským autám, ktoré sú známe svojou legendárnou spoľahlivosťou. **Najprv sú dobrí skoro všetci** V segmente malých áut majú bohaté zastúpenie značky mimo Nemecka, za prvým Audi A1 skončila Mazda 2 a dve malé Toyoty s Fordom. Podobne skončila aj kompaktná trieda, na špicu spoľahlivosti sa prebojoval aj Opel Astra. Konkurenciu v rámci strednej triedy prekvapilo Volvo S60/V60, ktoré sa usadilo na prvom mieste. Zaujímavo vyšiel Seat Exeo. Výrobné linky na Audi A4 B7 sa presunuli z Ingolstadtu do Martorellu a pod španielskou vlajkou z nich schádzalo veľmi spoľahlivé vozidlo. Medzi luxusnými automobilmi dominuje Mercedes-Benz E, ktorý kráľovské žezlo nepustil ani pri vyššom nájazde kilometrov a celú triedu doslova ovládol, v oblasti spoľahlivost mu môže niekto konkurovať len ťažko. Podobný scenár nastáva pri športových automobiloch, kde sa k nemeckej prémiovej trojke pridáva aj Porsche 911. V segmente SUV sa k Nemcom a Volvu dopracoval **Hyundai ix35**. Kórejská sivá myška ukazuje, že SUV pre Európu spĺňa aj tunajšie nároky na spoľahlivosť a vyzdvihovaná kvalita nie je len marketingovým trikom. Rodinné vany takisto prevalcoval Mercedes-Benz, pri triede B s najvyšším záskaným DMI na úrovni 99,2 sa skôr dočkáte Vianoc ako poruchy auta, pre rodinu naozaj užitočná informácia. Ani ostatné značky v tabuľke MPV nesklamú vysokou poruchovosťou. koncernová technika z Nemecka sa prejavila aj medzi malými dodávkami, kde zvíťazila Škoda Roomster nasledovaná tromi francúzskymi modelmi.
[Ako sa darilo automobilom s nájazdom viac 100 000 km?](http://www.autoviny.sk/novinky/7951-dekra-2014-spolahlivost-aut-po-100-000-km)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.