Historické modely Peugeot: Z dobrého rodu

Takmer stodvadsaťročná história a dnes už vyše 50 miliónov vyrobených automobilov zdobia značku Peugeot. Pri tej príležitosti sme radi využili možnosť previesť sa na zaujímavých minulých modeloch z levieho rodu.
Vydané  Text: 

Veru tak, od roku 1889, kedy syčiac a pufkajúc vyhrkotal na cestu trojkolesový parný Peugeot Serpollet, až do súčasnosti, si jedna z najtradičnejších automobiliek na svete zapísala už viac než 50 miliónov vyprodukovaných kusov. Viaceré z jej modelov sa zapísali do histórie nezmazateľným spôsobom a niektoré sme si mohli vyskúšať na vlastnej koži, buď ako spolujazdci, alebo v niektorých prípadoch dokonca aj priamo za volantom. Dodnes využívaný systém modelového označenia s trojciferným číslom a nulou uprostred prišiel síce už v roku 1930 s Peugeotom **201**, už dovtedy sa však vyrobilo v tejto automobilke hodne vyše stovky rozličných modelových typov. Bezpochyby najväčším zážitkom bolo zvezenie sa na sedadle spolujazdca v divokom Peugeote **205 Turbo 16** s motorom za dvojmiestnou kabínou a pohonom všetkých kolies. Áno, divokom, napriek tomu, že to bola „iba“ jeho „sériová“ verzia s výkonom 147 kW (200 k). Tej ostrej, ktorá má na konte dva tituly svetovej rely zo zlatej éry triedy B v 80. rokoch sme sa poklonili v depozitári, ktorého dvere nám Peugeot otvoril vôbec po prvý krát v histórii. V pochmúrnom prítmí tu na svoje oživenie, alebo rozobratie na náhradné diely čakalo niekoľko stoviek áut, v spoločnosti viacerých raritných vývojových prototypov, ktoré oko verejnosti nikdy neuvidelo. Ale poďme späť na cesty…. Keďže sa akcia konala súčasne s jazdnou prezentáciou faceliftovaného modelu 407, Peugeot pripravil predovšetkým množstvo historických modelov práve zo štyristovkového radu. My sme mali to šťastie odviezť sa na superkomfortnom zadnom sedadle s mimoriadne bohato dimenzovaným priestorom pred nohami v nádhernej dlhej verzii limuzíny Peugeot **402**. Pastvou, i keď len pre oči, bol aj vzácny kabriolet **402 Eclipse** s pevnou skladacou strechou. Na model **403**, teda prvý, ktorého štylistiku pre Peugeot navrhli u Pininfarinu, sme si siahli aj osobne. Bolo prekvapujúce, ako jednoducho sa limuzínka z päťdesiatych rokov ovládala, napriek absencii akýchkoľvek posilňovačov. Peugeot **404** bol v tomto ohľade ešte príjemnejší, tu sme si však vari najviac vychutnali práve elegantný pinifarinovský dizajn verzie kabriolet. Čerešničkou na štyristovkovej torte bol slávny Peugeot **405 Turbo 16**, ktorého špeciálne úpravy dobyli Dakar aj Pikes Peak. Aj jeho „civilná“ podoba s 200-koňovým turbomotorom a pohonom všetkých kolies však dodnes dokáže rozprúdiť adrenalín šťastlivca za volantom. Text: Ladislav Malák Foto: Peugeot








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.