Hartge BMW X5 3.0d

Úpravca Hartge má v ponuke aj model X5 vystrojený špeciálne do terénu. Táto nová verzia SAV modelu od BMW s naftovým trojlitrom má však práve naopak za úlohu poriadne priškvariť asfaltové povrchy.
Vydané  Text: 

Ak by vás zaujímal spomenutý terénnejšie zdatný kus, hľadajte ho pod názvom Hartge „Hunter“. Tu je však situácia úplne iná: relatívne všestranné SAV sa zmenilo na vyslovene on-roadového bojovníka. Základom „asfaltovejšej“ charakteristiky je sada pružín, ktorá spustí auto o 30 mm nižšie k zemi, pričom svetlú výšku zadnej nápravy je možné regulovať. S poloterénnou charakteristikou východiskového modelu nemajú nič spoločné ani extrémne 22-palcové disky Hartge Classic 2, obuté do pneumatík Pirelli Scorpion Zero, širokých vpredu 285 a vzadu dokonca až extrémnych 335 mm. Pohonná jednotka vychádza zo základu BMW X5 3.0d s výkonom 173 kW (235 k) a krútiacim momentom 520 Nm. Prepracovaná riadiaca jednotka ECU vydupala z toho istého radového trojlitrového naftového šesťvalca až 202 kW (275 k) a 600 Nm. Umocnená sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez šesťstupňový automat a dokáže s 2150 kg ťažkým autom celkom slušne dynamicky zacvičiť. Akcelerácia na stovku sa oproti pôvodnej hodnote sériovej verzie 8,3 sekundy zlepšila na 7,4 sekundy, aktuálna maximálka je 232 km/h. Extra 16 km/h pri druhej spomenutej hodnote sa okrem iného dá pripísať na vrub aj viacerým aerodynamickým modifikáciám a menšej čelnej ploche nižšieho vozidla. Pre mieru športového extrému vizuálneho vyznenia exteriéru aj interiéru sa môžete rozhodnúť buď naraz, alebo aj postupným pridávaním jednotlivých prvkov. Vonku môže na vaše auto pribudnúť pár karbónovo strieborných vonkajších spätných zrkadiel, či emblémy na kapotu a veko batožinového priestoru. Základom vizuálnej svaloviny je však predný spojler, zadný nástavec pod nárazníkom s oválnymi koncovkami výfukov a dvojdielne bočné prahy. Zvnútra sa môžete cez trojramenný športový volant Hartge so strieborno-karbónovými aplikáciami pozerať na strieborný rýchlomer s červenou ručičkou, kalibrovaný až do 300 km/h. K dispozícii je aj množstvo ďalších prvkov na vyšperkovanie interiéru.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.