Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet: Rozvášnený Talian

Aktuálny trend downsizingu zachytil aj Fiat. Model Grande Punto dostal motor s prepĺňaním, zabalil sa do atraktívnejšej karosérie a vbehol do ringu s jasnou misiou: dokázať tvrdenie o nahraditeľnosti objemu.
Vydané  Text: 
Slovenskému publiku netreba Fiat Grande Punto zvlášť predstavovať. Nami testovaný zástupca malého segmentu vyzeral však na rozdiel od klasického modelu o niečo dynamickejšie. Prispela k tomu hlavne trojdverová karoséria, disky s priemerom sedemnásť palcov, efektná koncovka výfuku či decentný zadný spojler. V interiéri sme našli obklad palubnej dosky vzdialene pripomínajúci kovový povrch a sedadlá s výraznejším bočným vedením. Športovo ladenému exteriéru a interiéru neostala nič dlžná ani pohonná jednotka, ktorá momentálne predstavuje vrchol benzínovej ponuky modelu Grande Punto. Prepĺňaný štvorvalec 1.4 T-Jet dosahuje výkon 88 kW (122 k). Nie je to síce Abarth, napriek tomu však dokáže auto slušne rozhýbať. Ručička tachometra vybehne na rýchlosť 100 km/h za 8,9 sekundy a zastaví sa až tesne pred magickou hranicou 200 km/h. Pri predbiehaní stačí mať motor vytočený na 2000 otáčkach za minútu, pri ktorých je už dostupných maximálnych 206 Nm krútiaceho momentu. Keď zošliapnete plynový pedál a ručička otáčkomera vyletí nad tri tisícky, zistíte, v čom je krása prepĺňania. Jednoducho povedané, misia nahradenia objemu bola splnená. Agregát sa za športovo ladenej zvukovej kulisy necháva ochotne vytáčať až za hranicu 6000. Kladne hodnotíme nastavenie podvozka, ktorý najmä na kvalitných cestách dobre drží stopu. Jazdné vlastnosti sú neutrálne, v extrémnejšej situácii zasiahne veľmi dobre nastavené ESP. Trochu kritiky si zaslúži posilňovač riadenia, ktorý je aj bez režimu City príliš účinný. Popracovať by vo Fiate mohli aj na presnejšom chode radiacej páky. Počas testu nás lákalo naplno si užívať potenciál motora. Subjektívne kopnutia do sedadiel sú veľmi príjemné, ale pri súčasných cenách benzínu to s nimi netreba preháňať. Pri plnom nasadení môže takéto Grande Punto spapať až jedenásť litrov na 100 km. Keď však jazdíte umiernene, nie je problém dokonca podliezť hranicu šiestich litrov. Nami dosiahnutý priemer o jeden liter prekročil výrobcom udávaných 6,6 litra, čo nie je vzhľadom na ponúkanú dynamiku najhorší údaj. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Dobrý ťah motora v stredných otáčkach, primeraná spotreba paliva, neutrálne jazdné vlastnosti, nastavenie ESP, komfort pruženia. **Mínusy** Príliš účinný posilňovač riadenia, vysoká nakladacia hrana, menej odkladacích priestorov. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1368 cm3Výkon88 kW/120 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment206 Nm pri 1750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4030 x 1687 x 1490 mmRázvor2510 mmBatožinový priestor275 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť195 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,9 sSpotreba počas testu7,6 l/100 kmEmisie CO2155 g/km**Cena**Základná cena verzieod 483 900 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!