Veľká automobilka mení záruku áut. Mnohých poriadne sklamala
Automobilový výrobca obľúbený aj v našich končinách upravil záruku áut. Ako sa to týka Slovenska a tamojších motoristov?
Vydané Text: Alex
Predĺžili záruku áut na 7 rokov
Automobilka Škoda, patriaca do nemeckej skupiny Volkswagen, sa v Austrálii stala priekopníkom medzi európskymi značkami. Ešte v septembri 2022 totiž začala poskytovať trvalú sedemročnú záruku áut s neobmedzeným počtom najazdených kilometrov na celé svoje portfólio modelov. Pôvodne bola takáto ponuka dostupná len v rámci obmedzených promo akcií, spravidla pri kúpe predplatených servisných balíkov.
Doposiaľ ide o významný krok nielen pre Škodu, ale aj pre celý európsky automobilový segment v Austrálii. Stala sa totiž prvou značkou zo starého kontinentu, ktorá sa rozhodla ponúkať takúto rozšírenú záruku ako štandard pre všetkých.
Reakcia na konkurenciu
Sedemročná záruka sa v Austrálii stáva čoraz rozšírenejším štandardom najmä vďaka značkám ako Kia (tá s rovnakou ponukou začala už v roku 2014), čínskym automobilkám MG a GWM Haval, či juhokórejská KGM.
Škoda týmto krokom reaguje na silnejúcu konkurenciu a zároveň ponúka zákazníkom vyššiu hodnotu a istotu pri kúpe vozidla. Zaujímavosťou je, že ide o dlhšiu základnú záruku, akú automobilka ponúka doma v Európe. Po takmer troch rokoch od zmeny v Austrálii môžeme skonštatovať, že 7-ročná záruka sa u nás doteraz nestala realitou, čo mnohých Slovákov sklame.
Záruka automobilov Škoda na Slovensku
V prípade nášho trhu poskytuje Škoda záruku áut podľa záručných podmienok. Štandardne však ide o 2-ročnú zákonnú záruku na nové automobily. Až 8-ročná záruka (alebo 160 000 kilometrov) platí napríklad na vysokonapäťovú batériu, čo sa týka elektromobilov a plug-in hybridov.
Slovenskí motoristi sa navyše môžu rozhodnúť aj pre balíček predĺženej záruky, ktorý rozširuje tú štandardnú. Dokopy tak môžete mať „pokoj“ až 5 rokov od kúpy vozidla alebo do dohodnutého limitu najazdených kilometrov.
Kto má nárok na novú záruku?
Rozšírená záruka v Austrálii sa vzťahuje na všetky nové a predvádzacie vozidlá doručené zákazníkom od začiatku septembra 2022. Škoda zároveň deklarovala, že aj vozidlá zakúpené tesne pred týmto dátumom – medzi 1. a 7. septembrom – zaradila do nového programu pre záruku áut spätne.
Majitelia áut zakúpených pred týmto dátumom, odkedy začala značka v Austrálii ponúkať päťročnú záruku, môžu podľa slov výrobcu požiadať o jej predĺženie. Možné je to za poplatok.
Plnohodnotné krytie bez výnimiek
Podľa Škody je sedemročná záručná lehota rovnako komplexná počas celej doby platnosti. Nezahŕňa bežné výnimky, ktoré niektorí konkurenti pre záruku áut uplatňujú, ako napríklad infotainment systémy alebo štartovacie batérie.
Michael Irmer, šéf Škody v Austrálii, pri predstavení novinky uviedol: „Chceme ponúkať nielen kvalitné vozidlá, ale aj bezproblémové vlastníctvo auta. Sedemročná záruka je dôkazom našej dôvery v kvalitu a zároveň našou odpoveďou na potreby zákazníkov.”
V cene aj servis auta
Záruka dopĺňa ďalšie možnosti, ktoré značka ponúka – napríklad výhodné päť- alebo sedemročné servisné balíky či moderný model predplatného, ktorý umožňuje platiť za údržbu priebežne namiesto rizika vysokých jednorazových výdavkov.
Zatiaľ čo sesterské značky z VW Group, ako Volkswagen alebo Cupra, sa k podobnému kroku zatiaľ nepridali a zostávajú v Austrálii pri päťročnej záruke, Škoda naznačuje ambíciu odlíšiť sa. Chce stať sa lídrom v oblasti dlhodobej spokojnosti zákazníkov.
Záruka ako predajné lákadlo
V súčasnej dobe, keď sa zákazníci čoraz viac zaujímajú o dlhodobé náklady na prevádzku vozidla, zohrávajú dĺžka a rozsah záruky kľúčovú úlohu pri rozhodovaní o kúpe. Záruka totiž nie je len formálnou zmluvou. Pre mnohých spotrebiteľov je to aj istota, že výrobca verí svojmu autu.
V prípade Škody navyše nejde o polovičaté riešenie. Predĺženú záruku áut v Austrálii nastavila tak, že sa vzťahuje na celé vozidlo bez bežných výnimiek, ktoré často zahŕňajú elektroniku alebo iné vybrané súčiastky.
V konkurenčnom prostredí, kde niektoré automobilky ponúkajú síce dlhšie záruky, ale podmienené servisovaním v autorizovaných servisoch alebo rôznymi výnimkami, pôsobí prístup Škody transparentnejšie.
Značka ním môže osloviť najmä racionálnych zákazníkov, ktorí hľadajú dobrý pomer ceny a kvality s dôrazom na dlhodobú záruku áut bez skrytých podmienok. V súčasnosti, keď sa trh mení pod vplyvom elektromobility a rastúcich cien servisov, ide stále o šikovný ťah aj tri roky od jeho zavedenia.
Zdroj: drive.com.au