Xiaomi SU7 je tu! Poznáme cenu, výbavy aj dojazd!

Všetky infomácie o novom elektromobile Xiaomi SU7 sú konečne tu! Čínsky model chce poriadne podkúriť svetovej konkurencii.

Dostupné sú až tri verzie s rôznou výbavou a dojazdom.
Cenovka začína na čiaske 28-tisíc eur.
Vydané  Text: 

Záver minulého roka patril z pohľadu čínskeho technologického giganta Xiaomi k skutočne prelomovým obdobiam. Dočkali sme sa totiž dlhodobo avizovaného elektrického auta, ktoré nesie jednoduché označenie Xiaomi SU7. Vo februári tohto roka sme mohli daný elektrický sedan vidieť na vlastné oči v rámci výstavy Mobile World Congress 2024 v Barcelone. Na MWC sme sa pokúšali o aute zistiť dodatočné informácie, avšak bez výsledku. Teraz však Xiaomi oficiálne odhalilo takmer všetko, čo vás o tomto aute zaujímalo.

Videli sme Xiaomi SU7 Max naživo! Toto sú naše dojmy

9 rôznych farieb

Xiaomi SU7 je elektrický sedan, ktorého hlavnou konkurenciou má byť podľa viacerých zdrojov Tesla Model S a Porsche Taycan. Vzhľadom na tieto tvrdenia sú teda vysoké očakávania na mieste. Dizajnovo ide o vozidlo, ktorého línie sú účelné a navrhnuté s cieľom minimalizovania odporu. Vďaka precíznej aerodynamike je koeficient odporu Cd Xiaomi SU7 na úrovni len 0,195, čo z neho robí jedno z najlepších sériových áut v tejto oblasti.

Vozidlo, ktoré sa oficiálne začne v Číne predávať už v prvých aprílových dňoch bude k dispozícii celkovo v deviatich farebných prevedeniach. Päť z nich by malo byť podľa informácií výrobcu metalických. Okrem širokej palety farieb exteriéru Xiaomi myslelo aj na farby v interiéri. Ten je možné voliť vo farbách Galaxy Gray (svetlá), Twilight Red (červená), Obsidian Black (čierna) a napokon najextravagantnejšia z nich, Mist Purple (fialová).

Xiaomi SU7

Tri rôzne verzie

To najzásadnejšie sa však netýka dizajnu či farieb auta. Miernym prekvapením je fakt, že Xiaomi uviedlo pre svoj model SU7 až tri verzie výbavy. Základom je Xiaomi SU7. Jeho výkon je 220 kW. Tento výkon je sprostredkovaný vďaka vlastnému elektromotoru Xiaomi, ktorý je umiestnený na zadnej náprave. Jeho krútiaci moment dosahuje 400 Nm, čo by autu malo stačiť na akceleráciu z 0 na 100 km/h už za 5,28 sekundy. V podlahe je umiestená 400V SiC batéria od spoločnosti BYD s celkovou kapacitou 73,6 kWh. Xiaomi uvádza, že 5 minút nabíjania stačí na 138 kilometrov dojazdu. 15 minút na nabíjačke by pritom malo zabezpečiť až 350 kilometrov. Dojazd je podľa čínskej normy CLTC 700 kilometrov. Podľa WLTP normy možno očakávať nižšiu porciu kilometrov.

Druhou verziou je Xiaomi SU7 Pro. Hlavným rozdielom oproti základnej verzii je väčšia a modernejšia 800V batéria od výrobcu CATL. Jej kapacita má byť 94,3 kWh pričom vďaka dodatočným aerodynamickým úpravám na kolesách sa dojazd na jedno nabitie pohybuje na úrovni 830 kilometrov. Najväčšou zaujímavosťou tejto batérie je fakt, že ide o najmodernejší akumulátor CATL Shenxing, ktorý by mal mať nabíjací koeficient 4C.

Xiaomi ide do boja s Porsche a Teslou. Oficiálne predstavilo elektromobil Xiaomi SU7, za ktorým stoja špičkoví ľudia a technológie

Prelomové SU7 Max

Špičková verzia, Xiaomi SU7 Max, ktorú sme mohli vidieť práve na konferencii v Barcelone posúva všetky špecifikácie o úroveň vyššie. Dvojica elektromotorov produkuje systémový výkon 495 kW s krútiacim momentom 838 Nm. Zrýchlenie tejto verzie predstavuje 2,78 sekundy, čo je lepšia hodnota, ako napríklad už zmienené Porsche Taycan. Kapacita batérie je až 101 kWh, pričom predpokladaný dojazd je 800 kilometrov. 800-voltové batérie Xiaomi SU7 Pro a SU7 Max pracujú s rýchlym nabíjaním, kde 5 minút na nabíjačke má vystačiť na 220 km dojazdu. 15 minút nabíjania pridáva až 510 km dojazdu.

Xiaomi SU7

Okrem viacerých moderných technologických riešení na pohone auta, je Xiaomi SU7 nabité aj technikou na palube. Za zmienku stoja prémiové sedadlá vyvinuté s cieľom maximálneho komfortu, ktoré majú v hlavovej opierke zabudované reproduktory. Audio sústava tak spĺňa štandard Dolby Atmos.

Agresívna cena a dostupnosť v Európe

Centrom interiéru je 16,1-palcový 3K displej infotainmentu. Xiaomi už skôr avizovalo, že systém, ktorý sprístupní všetky možnosti auta bude najmodernejší Xiaomi Hyper OS. Okrem centrálneho displeju je pred vodičom druhá zobrazovacia jednotka s veľkosťou 7-palcov a na čelné sklo sa informácie premietajú prostredníctvom head-up displeja s pokročilými funkciami.

V neposlednom rade je dôležitá najmä cenovka auta. Ako bolo už skôr známe, tá by vzhľadom na politiku Xiaomi nemala byť nijak vysoká. Nakoľko sa auto do Európy dostane najskôr až o pár rokov, môžeme zatiaľ vychádzať z cenovky Xiaomi SU7 pre čínsky trh. K jednotlivým sumám je možné zakúpiť aj funkcionalitu automatického riadenia, ktorá je v závislosti na aute postavená na inej technológii a senzoroch. Ceny sú uvedené nižšie:

  • Xiaomi SU7: 215 900 yüan (cca. 28 130 eur) + 18 000 yüan (cca. 2 350 eur)
  • Xiaomi SU7 Pro: 245 900 yüan (cca. 32 000 eur) + 26 000 yüan (cca. 3 390 eur)
  • Xiaomi SU7 Max: 299 900 yüan (cca. 39 000 eur) + 26 000 yüan (cca. 3 390 eur)




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.