Spravodajstvo

Spojenie skupiny Renault a koncernu Stellantis sa dočkalo oficiálnej reakcie, plány o fúzii Stellantis popiera

Spojenie skupiny Renault a koncernu Stellantis by vytvorilo najväčšiu automobilku sveta.

Francúzska vláda údajne chce mať lepšiu kontrolu na sektorom, aby lepšie reagovala na príval konkurencie z Číny.
Vydané  Text: 

MILÁNO – Predseda predstavenstva Stellantis John Elkann povedal, že automobilka nemá žiadne plány na fúzie a akvizície v reakcii na špekulácie tlače o možnej fúzii pod vedením Francúzska s konkurenčným Renaultom. Informuje o tom denník Automotive News Europe.

Neprejednávajú sa žiadne plány týkajúce sa fúzií Stellantis s inými výrobcami,“ uviedol Elkann vo vyhlásení v pondelok a dodal, že skupina sa sústreďuje na realizáciu svojho dlhodobého obchodného plánu.

Podľa denníka ABC Bourse pritom Stellantis práve dnes vydal aj stanovisko, že nechce komentovať „nepodložené špekulácie Il Messaggero“.

Taliansky denník Il Messaggero totiž v nedeľu uviedol, že francúzska vláda, ktorá je najväčším akcionárom Renaultu a má podiel aj v Stellantise, študuje plán zlúčenia týchto dvoch skupín.

Francúzsko zvažuje fúziu Renaultu a Stellantisu s cieľom posilniť svoju kontrolu nad sektoromčeliť čínskej a nemeckej konkurencii, uviedol Il Messaggero.

Analytici spoločnosti Equita však uviedli, že takáto dohoda by čelila závažným protimonopolným prekážkam spolu so sociálnymi problémami v dôsledku duplicitných zariadení vo Francúzsku.

Inzercia


Spájanie automobiliek nie je vo svete a v histórii prakticky nič nové. Súčasný trend  v automobilovom priemysle navyše núti automobilky, aby ešte viac ako doteraz na vývoji svojich produktov spolupracovali.

Spojenie dvoch konkurenčných automobilových koncernov by mohlo byť sporné iba na prvý pohľad, skutočným problémom by mohli byť práve problémy spojené s miestnym protimonopolným úradom.

Bola to len otázka času: Stellantis zaplaví Európu lacnými autami, plánuje až 7 modelov. Musí zakročiť proti čínskej konkurencii

Aké značky patria pod Renault a Stellantis?

Do skupiny Renault patria značky automobilov Renault, Dacia, Alpine, Mobilize a najnovšie Ampere. Renault pritom patrí do aliancie, ktorej súčasťou sú aj Nissan a Mitsubishi.

Takto pred rokom členovia aliancie odhalili svoj nový vlastnícky model. Prepracovaná aliancia má umožniť Nissanu a Renaultu spolupracovať na výskume a vývoji, zdieľaných nákladoch a niekoľkých zdieľaných produktoch.

Stellantis je rozsiahlejšia spoločnosť, čo sa týka počtu značiek pod jednou strechou. Ide o Jeep, Chrysler, Dodge, RAM, Fiat, Fiat Professional, Abarth, Citroen, Peugeot, Opel, Vauxhall, Alfa Romeo, DS, Laciu a Maserati a ďalšie spoločnosti zaoberajúce sa mobilitou.

Kto vlastní koho? Veľký prehľad vlastníkov automobiliek (2024)

Nová značka áut zamestná 11-tisíc ľudí a povedie ju šéf skupiny Renault Luca de Meo. Čo čakať od AMPERE?

„Brutálne“ znižovanie cien nebude pre Stellantis témou, potvrdil šéf koncernu Carlos Tavares

 

 

 

 

 








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.