NOVINKY

Bola to len otázka času: Stellantis zaplaví Európu lacnými autami, plánuje až 7 modelov. Musí zakročiť proti čínskej konkurencii

Koncern Stellantis sa rozhodol tvrdo zakročiť proti prichádzajúcej konkurencii z Číny tým, že zaplaví Európu cenovo dostupnými malými automobilmi.

Rozširuje preto projekt Smart Car aj na európsky trh so signifikantnými vylepšeniami bezpečnosti.
Vďaka tejto platforme majú byť nové autá lacné a vyhovujúce európskym požiadavkám.
Vydané  Text: 

Lacné elektromobily pre Európu

Po predstavení subkompaktného cross-hatchbacku Citroen e-C3 pre európsky trh spoločnosť Stellantis uviedla, že takéto vozidlá budú postavené na platforme Smart Car, pričom jeden z týchto modelov bude pravdepodobne nový Fiat Panda.

Automobilka Stellantis sa rozhodla tvrdo zakročiť proti prichádzajúcej konkurencii z Číny tým, že zaplaví Európu cenovo dostupnými malými automobilmi.

V lete 2021 predstavila Stellantis Corporation stratégiu elektrifikácie, ktorá sa opierala o štyri hlavné platformy: STLA Small, STLA Medium, STLA Large a STLA Frame.

Neskôr sa k nim pridala aj budgetová platforma Smart Car, zjednodušená verzia platformy CMP (Common Modular Platform), pôvodne určená pre rozvíjajúce sa trhy (Afrika, India, Južná Amerika), kde sú požadované jednoduché a cenovo dostupné vozidlá.

Hoci Citroen C3 z Brazílie založený na platforme Smart Car neuspel v nárazových testoch Latinskej NCAP, pre európsky trh bol tento model dôkladne upravený na zvýšenie bezpečnosti.

Testy odhalili, že spomenutý Citroen C3  mal slabú ochranu hrudníka a kolien vodiča a predného spolujazdca –  štruktúra karosérie bola uznaná ako nestabilná, to znamená, že „plávala“ a automobil nebol schopný odolať dodatočnému zaťaženiu pri zložitej  nehode.

V crashtest vozidlo neobstálo. Zdroj: kolesa.ru

Model pre Európu je značne vylepšený

Pre Európu bola platforma Smart Car citeľne posilnená z hľadiska aktívnej a pasívnej bezpečnosti, aby zabezpečila slušné hodnotenie Euro NCAP.

Z hľadiska aktívnej bezpečnosti je tak európsky Citroen C3 novej generácie skutočne dobre vybavený, už v základnej konfigurácii má šesť airbagov, systém automatického núdzového brzdenia, systém udržiavania v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém sledovania únavy vodiča.

Okrem toho sa európsky Citroen C3 dizajnovo zásadne líši od rovnomenného modelu pre rozvojové trhy.  Novému Citroenu e-C3 sme venovali rozsiahly príspevok v čase jeho premiéry:

Stellantis plánuje v priebehu nasledujúcich dvoch rokov uviesť na európsky trh ďalších až sedem cenovo dostupných modelov, pričom väčšina z nich bude elektrická.

Tieto vozidlá majú zámer konkurovať čínskym elektromobilom, ktoré získavajú čoraz väčší podiel na európskom trhu a predpokladá sa ich agresívna expanzia do všetkých automobilových segmentov a kategórií.

Aj keď modely na platforme Smart Car nie sú úplne lacné, cenová hranica pre nové elektromobily sa bude pohybovať zrejme okolo úrovne 20-tisíc eur. Napokon aj Citroen e-C3 bude od roku 2025 v predaji aj vo verzii, ktorej cena má byť podľa slov výrobcu tesne pod 20-tisíc eur.

 









Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.