NOVÁ ZNAČKA V EÚ

Nová značka áut zamestná 11-tisíc ľudí a povedie ju šéf skupiny Renault Luca de Meo. Čo čakať od AMPERE?

Značka Ampere nezačína od nuly, jej vedenie bude pomerne lukratívne a pripravované uvedenie na burzu jej má vyniesť milióny eur.

Ampere patrí do skupiny Renault, investovali do nej aj Mitsubishi a Nissan.
Názov značky nemá súvislosť s automobilmi Opel Ampera-e. Vizualizácie budúcich áut pre nás pripravila umelá inteligencia.
Vydané Text: 

Skupina Renault oznámila tím vedúcich pracovníkov, ktorí budú riadiť značku Ampere. Ampere je teraz samostatná značka, ktorá v nasledujúcich rokoch ponúkne výhradne elektrické portfólio a teraz má pred sebou takzvané IPO, teda uvedenie na burzu, kde sa bude dať verejne obchodovať.

Vyčlenenie značky Ampere, ktorú povedie generálny riaditeľ skupiny Renault Luca de Meo, nadobudlo účinnosť 1. novembra 2023, uviedol Renault v stredu v tlačovej správe. Už 15. novembra 2023 Renault organizuje podujatie, na ktorom predstaví svoju stratégiu pre investorov, ktorá už bude pevne obsahovať aj expanziu novej značky.

Logo novej značky AMPERE, ktorá patrí do skupiny RENAULT GROUP

Kótovanie Ampere na burze pôvodne zvažované na tento rok sa sa najnovšie očakáva až v prvej polovici roku 2024. IPO na burze má za cieľ zvýšiť hodnotu spoločnosti tým, že investorom poskytne väčšiu vizibilitu v médiách a oddelí ju od tradičného podnikania Renaultu so spaľovacími motormi.

Aliančný partner Renaultu, japonský Nissan, uviedol, že do Ampere investuje až 600 miliónov eur. Obe automobilky v stredu dokončili prepracovanie aliancie, podľa ktorého Renault zníži svoj podiel v Nissane na 15 percent zo 43 percent.

Mitsubishi, ktoré kontroluje Nissan, oznámilo, že do Ampere investuje 200 miliónov eur.

Slabší dopyt po elektrických vozidlách, zvýšená konkurencia z Číny a volatilita trhu však komplikujú plány na rýchle etablovanie značky Ampere.

O dizajnoch áut značky AMPERE zatiaľ nič nevieme, takúto víziu nám ponúkla umelá inteligencia. Šéfom dizajnu značky je Gilles Vidal, ktorého rukopis nesie aj nový RENAULT 5

AMPERE Vision Concept 2025 – opäť od AI bez autorizácie od automobilky

Až tretina zamestnancov majú byť „inžinieri“

Manažérsky tím Ampere bude vskutku lukratívny: Josep-Maria Recasens ako prevádzkový riaditeľ, Vincent Piquet ako finančný šéf, Gilles Vidal ako šéf dizajnu a Henry Bzeih, nový softvérový šéf, ktorý prichádza z Microsoftu. Vedúcim priemyselných prevádzok sa stal Luciano Biondo, vedúci výrobného centra ElectriCity EV Renault v severnom Francúzsku. Celkovo bude vo Francúzsku 11 lokalít, v ktorých bude nová značka pôsobiť.

Spoločnosť bude mať približne 11-tisíc zamestnancov, z ktorých 35 percent budú inžinieri, uviedol Renault.

Luca De Meo, CEO Renault Group, je od novembra 2023 aj šéfom značky AMPERE

De Meo, ktorý sa stal generálnym riaditeľom skupiny Renault v júli 2020, predstavil ambiciózny plán pre spoločnosť, ktorý zahŕňa rozdelenie prevádzky elektrických vozidiel na Ampere, založenie spoločného podniku s Geely na výrobu pohonných jednotiek s vnútorným spaľovaním a výstavbu závodnej jednotky Alpine na plnú značku osobných automobilov a založenie obchodnej jednotky v oblasti recyklácie a „obehového hospodárstva“.

Dal tiež značkám Dacia a Renault väčšiu autonómiu a vytvoril jednotku mobility Mobilize, ktorej súčasťou je aj kaptívna banka Renaultu.

 

Zdroje: Automotive News Europe, Reuters


Prečítajte si naše testy áut Dacia:





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.