Aktualita
Nemci z TÜV odhalili pravdu. Toto auto bol predajný hit, už po dvoch rokoch je to šrot
TÜV, Nemecká asociácia technických kontrol, pripravila svoju výročnú správu o vozidlách s najmenším a najväčším počtom porúch. Súhrn je rozdelený podľa veku a ako sa ukázalo, Tesla, ktorá bola donedávna európskym bestsellerom nielen medzi elektromobilmi, ale aj v celkovom predaji automobilov, si medzi najmladšími autami vedie najhoršie.
4- a 5-ročné autá podľa hodnotenia TÜV
- Volkswagen Golf Sportsvan, VW T-Roc – 4 percentá,
- Audi Q2 – 4,5 %,
- Mercedes-Benz GLC – 4,8 percenta
6- a 7-ročné autá podľa hodnotenia TÜV
- Volkswagen T-Roc – 6,7 %,
- Volkswagen Golf Sportsvan – 6,9 percenta,
- Audi Q2 – 7,5 percenta
8- a 9-ročné autá podľa hodnotenia TÜV
- Mazda CX-3 – 9,7 %,
- Volkswagen Golf Sportsvan – 10,3 percenta,
- Mercedes-Benz triedy B – 11 percent
10- a 11-ročné autá podľa hodnotenia TÜV
- Mercedes-Benz triedy B – 13,9 percenta,
- Mercedes-Benz GLE/ML – 15,2 percenta,
- Mercedes-Benz triedy A – 15,4 percenta
12- a 13 autá podľa hodnotenia TÜV
- Volkswagen Touareg – 18,3 percenta,
- Mercedes-Benz triedy B – 19 percent,
- Mercedes-Benz GLE/ML – 19,3 percenta
Na druhej strane rebríčka, medzi najmladšími automobilovými skupinami, sa Tesla ocitla na poslednom mieste. Zatiaľ čo minuloročný Model 3 si viedol najhoršie , tento rok sa Model Y (ktorý bol v roku 2023 najčastejšie kupovaným autom v Európe) umiestnil na poslednom mieste, na 110. mieste, s mierou poruchovosti 17,3 percenta . Ide o najvyššiu mieru v tejto vekovej skupine za posledných 10 rokov. Podľa správy sú najproblematickejšími komponentmi hnacie hriadele, zavesenie kolies, osvetlenie a brzdové kotúče. Podľa expertov zo skúšobne môže mať používanie rekuperácie namiesto fyzických bŕzd negatívny vplyv na účinnosť týchto komponentov.
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.



















