Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší

Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.

Zakryje aj tvár a v prípade kolízie stabilizuje krk a ramená
Potvrdzuje to patent, ktorý Toyota podala v USA
Vydané  Text: 

Súčasné airbagy chránia pred zranením hlavu a hrudník, ale nie sú účinné pri ochrane krku. Nový dizajn poskytuje komplexnejšiu ochranu hornej časti tela cestujúceho. Počas zrážky udrží jeho hlavu v stabilnej polohe v jednej rovine s hornou časťou trupu a zabráni jej skrúteniu alebo trhnutiu do strán. V dôsledku toho budú hlava, krk a ramená lepšie chránené pri bočných nárazoch a tie pod uhlom nebudú mať taký vážny dopad na hornú časť chrbtice.

Inovatívnosť dizajnu spočíva aj v umiestnení airbagu v opierke hlavy sedadla. Okrem toho bude do neho vzduch vpúšťaný postupne, aby ochranný vankúš okolo cestujúceho nadobudol správny tvar. Pomáhajú tomu aktívne bezpečnostné senzory a predkolízny bezpečnostný systém (PCS), ktorý aktivuje airbag chvíľu pred nárazom. To znamená, že v prípade silnej zrážky má už airbag optimálny tvar, ktorý zabraňuje účinkom náhleho preťaženia.

Vzduch sa najprv vtláča do prvej sekcie airbagu, siahajúceho od opierky hlavy po prednú časť na boku kabíny, kde je pripevnený bezpečnostný pás. V druhej fáze sa nafúkne aj druhá strana a jej nadmernému nafúknutiu bráni bezpečnostná línia, vďaka ktorej je lepšie chránené druhé rameno spolujazdca. Potom sa nafúkne tretia časť, ktorá zaistí hlavu zhora a vyplní priestor pod stropom. Celkom nakoniec sa aktivuje ramenná podložka, ktorá eliminuje rotáciu hornej časti tela.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Nové zariadenie bolo navrhnuté tak, aby spolupracovalo s už používanými prednými, bočnými a hlavovými airbagmi. Má pôsobiť ako dodatočné zabezpečenie. Spoločnosť Toyota pokračuje v zvyšovaní bezpečnostného štandardu všetkých áut vo svojej ponuke. Aktuálna štvrtá generácia modelu Yaris je prvým vozidlom v segmente B, ktorý dostane centrálny airbag medzi predné sedadlá už v základnej výbave a najnovšie systémy aktívnej bezpečnosti ponúkané ako štandard.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.