Až štvrtina jazdených SUV sa predá v Bratislave / Zoznam najpredávanejších jazdených SUV a porovnanie s rokom 2016

Je evidentné, že vlna popularity nákupu nových vozidiel typu SUV sa premieta aj do ponuky autobazárov a následne do ich predajov.
Vydané  Text: 

Za posledných šesť rokov sa dopyt po SUV a off-road vozidlách rapídne zvýšil, a to až o takmer dvojnásobok, sumarizuje predaje jazdených áut náš najznámenší autobazár „Dopyt po SUV vozidlách každým rokom významne rastie. V súčasnosti tvorí štvrtinu celkových predajov skupiny. Predá sa ich teda len o zlomok menej ako hatchbackov alebo kombíkov, ktoré bojujú o absolútne prvenstvo v rebríčku popularity. Tretina predaných SUV a off-roadov je zánovných a štvrtina sa predá v hlavnom meste,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings. Skupina predala za prvých desať mesiacov tohto roku už skoro štyri tisíc automobilov SUV a off-road, čo je skoro dvakrát viac ako v roku 2016. Z celkového počtu tohto roku predaných SUV a off-roadov má 39 % automatickú prevodovku. Pred šiestimi rokmi ju pritom malo len 25 % týchto áut. Benzínový motor má 47 % automobilov a rovnako 47 % naftový. V roku 2016 malo dieselový motor až 69 % vozidiel a benzínový motor malo v tom čase 30 % automobilov. Z alternatívnych palív rastie najviac záujem o hybridy, ktoré patria skôr medzi luxusnejšie modely – dopyt po hybridných SUV a off-roadoch medziročne vzrástol o 59 %. Štatistiky dlhodobo ukazujú, že SUV si nekupujú ľudia len do terénu, ale bežne aj do mesta pre vyšší komfort a bezpečnosť. Aj napriek tomu má pohon 4×4 takmer polovica tohto roku predaných áut v autobazároch skupiny. Zatiaľ čo pred šiestimi rokmi bola medzi SUV najobľúbenejšou značkou Kia, počas jedného roka bola zosadená na druhú pozíciu značkou Nissan a momentálne sa stále nachádza na druhej priečke. Prvenstvo patrí vozidlám Suzuki. Na treťom mieste je Hyundai. Najobľúbenejšími tohtoročnými modelmi sú Kia Sportage, Suzuki Vitara, Hyundai Tucson a Dacia Duster. V prípade farieb vozidiel vedie strieborno sivá, potom nasleduje biela a čierna.
Rebríček TOP 10 najpredávanejších SUV a off-roadov v rokoch 2016 a 2022
(zdroj: AURES Holding, 10/2022)
2016 2022
1 Kia Sportage Suzuki Vitara
2 Nissan Qashqai Kia Sportage
3 Hyundai ix35 Hyundai Tucson
4 Dacia Duster VW Tiguan
5 Toyota RAV 4 Dacia Duster
6 Škoda Yeti Suzuki SX4 S-Cross
7 VW Tiguan VW Tiguan
8 Honda CRV Hyundai ix35
9 Ford Kuga Toyota RAV 4
10 Hyundai Santa Fe Ford Kuga








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.