Aktuality

Slovenská premiéra BMW X1: Malé SUV už nie je vôbec malé, zlepšilo sa v každom ohľade

Slovenské zastúpenie automobilky BMW dnes v priestoroch predajcu Auto Palace Bratislava predstavilo novú generáciu crossoveru BMW X1. Nová generácia malého SUV už vlastne vôbec nie je tak malá, prakticky dosahuje proporcie a rozmery niekdajšieho modelu X3.

Nové BMW X1 v Bratislave odprezentoval Oliver Rademacher, generálny riaditeľ spoločnosti BMW Slovenská republika.

Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)
Oliver Rademacher, generálny riaditeľ BMW Slovenská republika s BMW M760e s unikátnym dvojtónovým lakovaním

Nová X1 je zvonka viditeľne vyladenejšia, zaoblené svetlomety pôsobia doslova okulahodiaco. Spojené predné ľadvinky sa stávajú typickým dizajnovým prvkom nových vozidiel značky BMW a modelu X1 viditeľne svedčia tiež, už na prvý pohľad tak crossover pôsobí robustne, rozmerne a pritom kultivovane. Je nepochybné, že nová X1 bude silným dôvodom na dilemu u všetkých ľudí, ktorí doteraz zvažovali nákup niektorej X3.

Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)

V interiéri takisto pozorujeme adaptáciu nového dizajnového jazyka automobilky a zohľadnenie podvozkovej architektúry, ktorá na jednej platforme umožňuje montáž všetkých troch druhov pohonu - spaľovacieho, elektrického aj plug-in hybridného. Interiér v sebe nesie niečo z nového radu 2 Active Tourer aj z veľkolepého elektrického BMW iX, najmä nápadný združený obrazový panel pod zakriveným sklom, na ktorom sa premietajú operačný systém BMW Operating System 8 a nový systém BMW iDrive, a samostatne stojacu stredovú konzolu s lakťovou opierkou, pod ktorou je otvorený priestor.

Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)
Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)

Priestorové pomery sa nám pri statickej prezentácii zdali veľkorysé, štyria dospelí sa v novinke odvezú bez akýchkoľvek problémov, stredový pasažier vzadu sa ešte stále bude musieť trocha potlačiť. To je však vlastnosť aj podstatne väčších SUV a modelu X1 to nevyčítame.

Elektrické BMW X1 sa volá BMW iX1

Pri uvedení na trh v októbri 2022 bude spočiatku na výber spomedzi dvojice benzínových a dvoch naftových motorov. Tie budú štandardne prepojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic a ich výkon sa v závislosti od modelu dostane na vozovku buď prostredníctvom predných kolies, alebo inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Po tomto štartovacom kvartete bude bezprostredne nasledovať plne elektrický model BMW iX1 xDrive30, uvádza BMW vo svojej tlačovej správe.

Elektrická verzia nesie názov BMW iX1 xDrive30 a ide o prvý elektromobil s pohonom všetkých kolies, ktorý automobilka predstavila v segmente kompaktných prémiových vozidiel, zároveň tretím vozidlom značky z kategórie SAV s čisto elektrickým pohonom.

Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)
Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)
Slovenská premiéra nového BMW X1 (7.9.2022)

Postupne budú v predaji nasledovné motorizácie nového BMW X1:

BMW iX1 xDrive30 (dostupné od novembra 2022):

  • Piata generácia technológie elektrického pohonu BMW eDrive s jedným elektromotorom na prednej náprave a jedným vzadu, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 230 kW (313 k) pri 4 300 – 15 200 ot./min. (vrátane dočasného zvýšenia výkonu).
  • Max. krútiaci moment systému: 494 Nm pri 0 – 4 300 ot./min.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 180 km/h.
  • Spotreba elektrickej energie kombinovaná podľa cyklu WLTP: 18,4 – 17,3 kWh/100 km.
  • Dojazd: 413 – 438 km podľa cyklu WLTP.

BMW X1 xDrive25e (dostupné od novembra 2022):

  • Trojvalcový benzínový motor, plug-in hybridný systém s vysoko integrovanou elektrickou pohonnou jednotkou a lítium-iónovou vysokonapäťovou batériou piatej generácie, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Systémový výkon: 180 kW (245 k). Systémový krútiaci moment: 477 Nm.
  • Spaľovací motor:
  • Objem: 1 499 cm3.
  • Nominálny výkon: 100 kW (136 k) pri 4 000 – 6 500 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 230 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 80 kW (109 k). Nominálny krútiaci moment: 247 Nm.
  • Výkon/spotreba/emisie:
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,8 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 190 km/h.
  • Najvyššia rýchlosť (elektrická): 140 km/h.
  • Elektrický dojazd podľa cyklu WLTP: 78 – 89 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,1 – 0,8 l/100 km.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 18,2 – 16,4 kWh/100 km.

BMW X1 xDrive30e (dostupné od novembra 2022):

  • Trojvalcový benzínový motor, plug-in hybridný systém s vysoko integrovanou elektrickou pohonnou jednotkou a lítium-iónovou vysokonapäťovou batériou piatej generácie, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Systémový výkon: 240 kW (326 k). Krútiaci moment systému: 477 Nm.
  • Spaľovací motor:
  • Objem: 1 499 cm3.
  • Nominálny výkon: 110 kW (150 k) pri 4 700 – 6 500 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 230 Nm pri 1 500 – 4 400 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 130 kW (177 k). Nominálny krútiaci moment: 247 Nm.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 205 km/h.
  • Najvyššia rýchlosť (elektrická): 140 km/h.
  • Elektrický dojazd podľa cyklu WLTP: 78 – 89 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,1 – 0,8 l/100 km.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 18,2 – 16,4 kWh/100 km.

BMW X1 sDrive18i:

  • Trojvalcový benzínový motor, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic.
  • Objem: 1 499 cm3. Výkon: 100 kW (136 k) pri 4 400 – 6 500 ot./min.
  • Max. krútiaci moment : 230 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 208 km/h.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 7,0 – 6,3 l/100 km.

BMW X1 xDrive23i:

  • Štvorvalcový radový benzínový motor, 48 V mild hybridná technológia, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Celkový systém pohonu: Výkon: 160 kW (218 k). Krútiaci moment: 360 Nm.
  • Spaľovací motor BMW TwinPower Turbo:
  • Objem: 1 998 cm3.
  • Nominálny výkon: 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 320 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 14 kW (19 k).
  • Nominálny krútiaci moment: 55 Nm.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,1 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 233 km/h.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 7,2 – 6,5 l/100 km.

BMW X1 sDrive18d:

  • Štvorvalcový radový naftový motor, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic.
  • Objem: 1 995 cm3. Výkon: 110 kW (150 k) pri 3 750 – 4 000 ot./min.
  • Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,9 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 210 km/h.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 5,5 – 4,9 l/100 km.

BMW X1 xDrive23d:

  • Štvorvalcový radový naftový motor, 48 V mild hybridná technológia, sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Celkový systém pohonu: Výkon: 155 kW (211 k). Krútiaci moment: 400 Nm.
  • Spaľovací motor BMW TwinPower Turbo:
  • Objem: 1 995 cm3.
  • Nominálny výkon: 145 kW (197 k) pri 4 000 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 400 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 14 kW (19 k).
  • Nominálny krútiaci moment: 55 Nm.
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,4 sekundy.
  • Najvyššia rýchlosť: 225 km/h.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 5,3 – 4,8 l/100 km.
Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?