Dobré správy z Porsche: 911 prežije vďaka syntetickým palivám a elektrická Panamera v porovnaní s Taycanom prinesie veľkú výhodu

Elektrifikácia modelového portfólia Porsche nepovedie ku kanibalizmu Panamery a Taycanu, aj keď sa o tom doteraz otvorene hovorilo. Jednoducho sa rozdelia do rôznych tried, pričom benzínová Panamera vydrží v ponuke nemeckej značky minimálne do konca dekády.
Vydané  Text: 
### Taycan sa predáva lepšie ako Panamera. Kanibalizácia vo vlastných radoch? Prvý sériovo vyrábaný elektromobil Porsche, **Taycan**, debutoval v roku 2019 a ukázal sa ako veľmi úspešný: podľa samotnej spoločnosti jeho **celosvetový predaj v prvej polovici tohto roka predstavoval 18 777 kusov**, zatiaľ čo Panamery sa predalo 15 604 kusov. Vo svetle nadchádzajúcej éry elektrifikácie takmer celého modelového radu (s výnimkou rodiny 911) sú fanúšikovia Porsche zvedaví, či si Taycan a Panamera budú rozumieť, pretože charakterovo aj proporčne sú si veľmi blízke a elektrická Panamera ich ešte viac priblíži. ### Čas rozlíšiť Panameru a Taycan nadobro Britský časopis Autocar však fanúšikovskú základňu Porsche do určitej miery upokojil. Podľa jeho informácií ([zdroj](https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-panamera-and-taycan-lead-porsches-ev-future)) si elektrická Panamera bude musieť po prvé počkať pomerne dlho a po druhé nebude predstavovať priameho konkurenta pre Taycan. Keď príde na vymenu generácií, z Panamery sa stane ešte luxusnejší a drahší elektromobil a Taycan s najväčšou pravdepodobnosťou zostane štíhly a nabrúsený na športové výkony. Pripomeňme, že v auguste Taycan opäť získal titul najrýchlejšieho sériového elektromobilu na Nürburgringu. „Uhľovodíková“ vetva Panamery bude výrazne modernizovaná v roku 2023 (táto aktualizácia môže byť označená aj ako generačná výmena) a v tejto podobe zostane v predaji do roku 2030, zatiaľ čo **vývoj Panamera EV je v počiatočných fázach** a **prebieha súbežne s vývojom druhej generácie Taycanu**. Obe budú postavené na sľubnej podvozkovej architektúre SSP (Scalable Systems Platform) prispôsobenej cieľom a zámerom Porsche pre nasledujúce roky. **„Druhý“ Taycan sa očakáva v roku 2027, zatiaľ čo Panamera EV bude pravdepodobne debutovať ešte neskôr**. ### Fotogaléria: Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022) [GALLERY id=31947] ### Panamera bude mať navrch, ale nie tak skoro Očakáva sa, že z hľadiska luxusu a dynamiky bude Panamera EV v otázke akcelerácie porovnateľná s dnešným Lucid Air Sapphire, teda 0-100 km/h zvládne pod 4 sekundy, a prekoná Taycan o celú triedu. Platforma elektromobilu umožní interiéru, aby bol oveľa priestrannejším ako súčasné benzínové a plug-in hybridné verzie. Druhá generácia Taycanu si zachová pozíciu na úrovni áut strednej triedy, pokiaľ ide o priestor a pohodlie, ale rozvinie dynamiku a ovládateľnosť, aby zostal najlepším z najlepších vo svojej triede. Či bude v druhej generácii Taycan dostupný ako kombi a cross kombi, zatiaľ nevedno – možno sa namiesto nich alebo spolu s nimi bude ponúkať niečo iné – napríklad kupé a kabriolet. ### Všetko od Porsche bude elektrické, okrem rodiny 911 Okrem toho Porsche ešte pred koncom tohto desaťročia predstaví **elektrické verzie crossoveru Macan** (očakáva sa v roku 2024) a SUV **Cayenne** (2025), nové vlajkové elektrické SUV (**väčšie ako Cayenne, očakáva sa po roku 2025**) a **elektrickú verziu športové vozidlo Porsche 718** (2025). **Celkovo je v súčasnosti plánovaných najmenej šesť rodín elektrických vozidiel**. Len ikonická rodina Porsche 911 s motorom vzadu zatiaľ nie je plánovaná ako plne elektrická (hybridizácia je možná), **spaľovacie motory v 911 by mali prežiť vďaka uhlíkovo neutrálnym syntetickým palivám** . Do roku 2030 pritom budú elektromobily predstavovať minimálne 80 % predaja Porsche. ### Fotogaléria: Porsche 911 Carrera Cabrio (2022) [GALLERY id=31968]








Pokračujte na ďalší príspevok »