Kia odhalila nový XCeed, prvýkrát bude v predaji aj ako GT-Line

Predaj novej Kia XCeed sa začne už budúci mesiac, modernizácia prináša vítané zmeny k lepšiemu.
Vydané  Text: 

Ak dnes uvažujte nad kúpou nového auta, celkom prirodzene sa váš výber zúži aj na crossovery, ktoré sme ešte donedávna veľkoryso nazývali malými SUV. Crossover je zo svojej podstaty akýsi kríženec medzi hatchbackom a SUV, avšak celkovými proporciami a relatívne malou svetlou výškou sa dá porovnávať skôr s menšími vozidlami. Nie je pravdou, že by crossovery zo sveta SUV adaptovali robustnosť alebo vyššie podvozky, ako sa mnohí domnievajú, napriek tomu sa tento typ karosérie páči čoraz viac ľuďom. Zdá sa, že automobilky našli recept na ideálnu karosériu. Kia XCeed patrí medzi tie najpríťažlivejšie crossovery na trhu, pretože ponúka dobrý pomer hodnoty k cene, moderný vzhľad a vskutku kvalitný interiér, ktorý dopĺňa solídna technologická výbava. V Európe sa ho predalo na 120-tisíc kusov, popularita modelu je teda nesporná. S celkovou dĺžkou 4 395 mm je nová Kia XCeed o 85 mm dlhšia ako päťdverový hatchback Ceed a o 120 mm kompaktnejšia ako Sportage. Jej maximálna výška strechy 1 495 mm zároveň znamená, že je o 48 mm vyššia ako Ceed a o 155 mm nižšia ako Sportage, takže vodičom poskytuje nižšie ťažisko ako jej vyšší súrodenec a predsa pohodlnejšie nastupovanie do sedadla pre vyšší posed. Objem batožinového priestoru dosahuje 426 litrov (podľa VDA) a po sklopení zadných sedadiel až 1 378 litrov.
Napriek tomu, že ide o relatívne mladý model, automobilka Kia teraz model XCeed modernizovala, pričom súhrn zmien sa dotýka ako exteriéru, tak interiéru aj techniky. Charakter aj východiskový dizajn vozidla pritom ostávajú rovnaké aj naďalej. ### Čo sa zmenilo? Zvonka je nový XCeed rozlíšiteľný od toho doterajšieho mierne odlišnými prednými a zadnými svetlometmi, tie si osvojili vnútorné spracovanie podľa východiskového modelu Ceed. Nové je tiež vypracovanie masky chladiča a nárazník vo verzii GT-Line, ktorý vizuálne odlišuje športovú verziu od tých ostatných (doteraz boli v predaji len výbavy Amber, Silver, Gold a Platinum, resp. Gold a Platinum pre plug-in hybrid).
Športová verzia sa síce obmedzuje len na estetické doplnky, ktorých funkčný prínos pre aerodynamiku je relatívne malý, ale v ponuke je aj s motorom, ktorý pracuje pod kapotou kombi ProCeed GT.
Interiér vraj prešiel úpravou, Kia avizuje „vylepšený interiér doplnený o špičkové technologické prvky“, avšak ide o minoritné zmeny, ktoré nie sú z porovnania verzie z roku 2020 a tejto novej na prvý pohľad vidieť. Je potrebné pozrieť sa detailnejšie a viackrát, aby ste odhalili napríklad špecifické estetické doplnky výbavy GT-Line: motoristický volant v tvare písmena D, čierny poťah stropu kabíny, hlavica radiacej páky potiahnutá perforovanou kožou a špeciálny dizajn sedadiel GT-line.
Novinka prichádza s novými grafickými motívmi pre príplatkový 12,3-palcový digitálny prístrojový panel Supervision, ktorého dizajn možno prepojiť s jazdnými režimami vozidla Eco, Normal a Sport.
### Kia XCeed: Motorizácie Vo vynovenom rade modelov XCeed sú v ponuke **tri preplňované benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva** (T-GDi). **Trojvalcový 1,0-litrový motor T-GDi** dodá 120 k výkonu a 172 Nm krútiaceho momentu, zatiaľ čo **štvorvalcový 1,5-litrový motor T-GDi** vyvinie výkon 160 k a dodá 253 Nm krútiaceho momentu. Pre **najvýkonnejší variant XCeed je v ponuke aj výkonný 1,6-litrový motor T-GDi**, ktorý sa nachádza aj v modeloch Ceed a ProCeed GT. Tento robustný motor s výkonom 204 k a krútiacim momentom 265 Nm v širokom rozsahu otáčok dokonale zodpovedá tomu, že vozidlu sa darí v rôznych jazdných situáciách. Pri spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou dokáže zrýchliť z nuly na 100 km za 7,5 sekundy.
K dispozícii je aj s úsporným **naftovým mild-hybridným pohonom** (MHEV). Tento 1,6-litrový vznetový motor možno spojiť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, kedy dodá 136 k výkonu a 280 Nm krútiaceho momentu, alebo 320 Nm krútiaceho momentu vo verzii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Energia na elektrickú podporu naftového motora sa čerpá z kompaktného 48-voltového lítiovo-iónového polymérového akumulátora. Dôležité je, že zatiaľ čo použitie technológie MHEV znižuje spotrebu paliva, **výkon motora zostáva rovnaký ako predtým**. Namiesto hydraulického ovládania je model XCeed vybavený inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), ktorá funguje výlučne elektronicky a je priamo integrovaná do hnacieho ústrojenstva EcoDynamics+. Systém iMT spolupracuje s polohybridným generátorom zapaľovania (MHSG), ktorý vypne motor, keď vozidlo dobieha až do zastavenia. Úsporný režim jazdy „Eco“, ktorý je v modeli XCeed predvolený, umožňuje aj krátke obdobia jazdy zotrvačnosťou s „vypnutým motorom“ rýchlosťou až 125 km/h a plynule sa znovu aktivuje, keď vodič zošliapne plynový pedál, brzdu alebo spojku. Tento systém prispieva k celkovému zníženiu spotreby paliva vozidla MHEV a v reálnych jazdných podmienkach znižuje emisie CO2 približne o 3 %. V novom modeli XCeed je tiež v ponuke **vysokoúčinný plug-in hybridný pohon (PHEV)**, v ktorom sa spája 8,9 kWh lítiovo-polymérový akumulátor, elektromotor s výkonom 44,5 kW a účinný 1,6-litrový štvorvalcový motor GDI „Kappa“. Pri spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (6DCT) prenáša sústava PHEV na predné kolesá až 141 k výkonu a 265 Nm krútiaceho momentu, pričom vodiči majú k dispozícii aj plne elektrický dojazd 48 km, čo zodpovedá 60 jazdy v meste. Vďaka tomu budú môcť absolvovať väčšinu každodenných jázd a krátkeho dochádzania do práce výlučne na elektrický pohon.
### Prevodovky **Šesťstupňová manuálna prevodovka** je v ponuke na 1,0- a 1,5-litrových zážihových variantoch a 1,6-litrových vznetových modeloch, zatiaľ čo **sedemstupňová dvojspojková prevodovka** je voľbou pre verzie s motormi 1,5 l T-GDi a 1,6 l T-GDi a 1,6-litrové vznetové verzie. Plug-in hybridný model XCeed s objemom 1,6 litra je v ponuke len so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
### Dostupnosť a ceny Rovnako ako ostatní členovia rodiny modelov Ceed sa aj nový XCeed bude vyrábať vo výrobnom závode spoločnosti Kia pri Žiline a jeho predaj sa začne v auguste 2022. Na nový crossover bude spoločnosť Kia opäť poskytovať záruku 7 rokov/150 000 kilometrov. Ceny nového XCeedu zatiaľ neboli zverejnené, aktuálna verzia sa dopredáva za ceny od 18 490 €.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.