Historická udalosť! Na Slovensko prichádza nová automobilka, bude tu vyrábať výhradne elektromobily

Ministerstvo hospodárstva SR oficiálne potvrdilo zámer švédskej automobilky vyrábať nové modely na Slovensku.
Vydané  Text: 

Automobilka Volvo Cars postaví pri Košiciach nový závod na výrobu vozidiel, **pôjde o investíciu v hodnote aspoň 1,2 miliardy eur.** Strategickým umiestnením nového závodu na východe krajiny dotvára značka Volvo svoj výrobný trojuholník, ktorý zahŕňa prevádzky v belgickom Gente a švédskom Torslande. Na Slovensku **plánuje automobilka Volvo Cars produkovať výhradne elektrické vozidlá novej generácie.** Švédska značka má ambíciu posunúť sa v polovici tohto desaťročia k úrovni 1,2 milióna predaných automobilov ročne, pričom tieto ambície reflektujú aktuálny trend značky. Volvo v súčasnosti zažíva nový reštart s každoročne rastúcimi predajmi. Po schválení zákazu predaja spaľovacích motorov po roku 2035 je hlavným cieľom značky prechod na elektrické vozidlá, s čím Volvu pomôže aj závod pri Košiciach. **Štart výstavby košického závodu je plánovaný na rok 2023,** s inštaláciami zariadení a výrobných liniek v priebehu roku 2024. Sériová výroba ďalšej generácie čisto elektrických automobilov Volvo Cars by mala byť spustená do roku 2026. Vzhľadom na záväzky spoločnosti Volvo Cars **bude nový závod využívať klimaticky neutrálne výrobné procesy a obnoviteľné zdroje energií.** Továreň bude vzorom udržateľnej a efektívnej výroby prémiových elektrických vozidiel s optimalizovanou štruktúrou a logistickými tokmi, pričom ním Volvo Cars cieli na najvyššie globálne štandardy energie a environmentálnej efektivity. Nový závod pri Košiciach je plánovaný na produkciu do 250.000 vozidiel ročne a očakáva sa, že vytvorí v regióne niekoľko tisíc pracovných miest. Lokalita zároveň umožňuje jeho ďalšie rozšírenie v budúcnosti. **Zriadenie košického závodu znamená prvú novú produkčnú fabriku Volvo Cars v Európe za takmer 60 rokov.** Závod v Torslande bol otvorený v roku 1964, zatiaľ čo závod v Gente o rok neskôr. Spoločne dokážu výrobné závody vyprodukovať 600.000 vozidiel ročne.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.