Novú generáciu Mitsubishi ASX uvidíme už o 3 mesiace! Poznáme motorizácie, ktoré sa objavia pod kapotou

Nová generácia crossoveru Mitsubishi ASX sa odhalí už v priebehu septembra.
Vydané  Text: 

Mitsubishi posutpne odhaľuje tajomstvá nového modelu ASX. Automobilka najnovšie zverejnila prehľad dostupných motorizácií pod kapotou. Mnohých motoristov poteší prítomnosť benzínových agregátov, na výber však bude aj hybridný variant. Pohonné ústrojenstvá si Mitsubishi požičia od koncernových súrodencov Renault a Nissan. **Základom nového crossoveru bude benzínový litrový motor s preplňovaním,** ktorý sa bude ponúkať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. **Pre zákazníkov požadujúcich vyšší výkon má byť k dispozícii preplňovaná jednotka 1,3 litra s priamym vstrekovaním** v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou (7DCT). ASX novej generácie bude prvým európskym modelom značky Mitsubishi s plne hybridným pohonom (HEV). Ten kombinuje benzínovú jednotku 1,6 litra s dvoma elektromotormi a automatickou viacrežimovou prevodovkou typu „dog gearbox“. Vrcholom modelovej ponuky bude plug-in hybridné prevedenie (PHEV). Systém PHEV, zahŕňajúci benzínový motor 1,6 litra v spojení s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 10,5 kWh, má byť v segmente B-SUV v rámci automobilovej aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný. **Mitsubishi ASX novej generácie tak kráča v šľapajach plug-in hybridných SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.** Nové ASX bude postavené na podvozkovej platforme CMF-B automobilovej aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábať sa bude v španielskom závode Valladollid automobilky Renault.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.