BMW M135i xDrive prešlo modernizáciou, s novými farbami prichádzajú aj vylepšenie podvozka

Z nuly na 100 km/h akceleruje za 4,8 sekundy, teda rovnako ako doteraz, ale pri prejazde zákrutami má byť novinka ešte stabilnejšia.
Vydané  Text: 
Hyundai i30 N Performance, Volkswagen Golf R, Mercedes-AMG A 35 4Matic alebo nové BMW M135i xDrive? Hothatchov je na trhu stále pomerne dosť a niekoľko z nich sa vzájomne vystavuje takému konkurenčnému tlaku, že tieto divoké hatchbacky prekonávajú azda všetky hranice konvenčnosti. BMW so svojím prvým hothatchom síce nejaký čas váhalo (BMW M135i sa ako koncept prvýkrát predviedlo v roku 2012) a o najnovšom BMW M135i xDrive sa toho zatiaľ veľa nehovorí. Predstavené bolo koncom minulého roka s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies teraz prichádza do predaja), čo by sa mohlo zmeniť práve teraz. Automobilka model M135i xDrive modernizovala o **novú farebnú úpravu karosérie** a **vylepšenia podvozka**. Ide teda o žlto-zelený **nemetalický lak Sao Paulo Yellow**, ktorý dodáva vozidlu priam jedovatý výraz a v porovnaní so žltou farbou typickou pre Mercedes-AMG A 35 4Matic pôsobí o niečo nápadnejšie. Napriek tomu, že sú touto farbou vozidlá BMW M typické, v jednotkovom rade zatiaľ nebola. V ponuke sú aj laky Frozen Orange (metalíza) a Frozen Pure Grey.
To podstatnejšie, než nový lak karosérie, sa týka podvozka. **BMW preladilo tlmiče aj tuhosť pružín**, prepracovalo priečne a pozdĺžne ramená zadnej nápravy, pridalo hydraulické silentbloky u spodných priečnych ramien prednej nápravy, v konečnom dôsledku **zvýšilo hodnotu negatívneho odklonu predných kolies**. Cieľom bolo optimalizovať absorpciu bočných síl pri prejazde zákrutami, vo výsledku sa tak má BMW M135i xDrive menej nakláňať v zákrutách, pôsobiť stabilnejšie za každých okolností a ešte viac zlepšovať trakciu.
**Nové BMW M135i xDrive** navyše ťaží z **mechanického samosvorného diferenciálu na prednej náprave**. Zabudovaný je do štandardne dodávanej osemstupňovej športovej prevodovky Steptronic vozidla, zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu spolu s agilitou a dynamikou v zákrutách, uvádza výrobca. Podľa potreby vie nasmerovať viac krútiaceho momentu na ľubovoľné predné koleso podľa aktuálnej potreby, a to počas jazdy samotnej, ale najmä pri akcelerácii.
Pod kapotou sa aj naďalej nachádza rovnaký a nezmenený **benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo**. Ide o preplňovaný štvorvalec so zdvihovým objemom dva litre a maximálnym výkonom 225 kW (306 koní). Konfigurovaný je s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic s možnosťou manuálneho radenia stupňov. Verzia xDrive znamená, že poháňané sú všetky štyri kolesá. Pre úplnosť dodajme, že u nás sa BMW M135i xDrive predáva od 49 360 eur, ale uvedené vylepšenie o nový lak karosérie a techniku na podvozku zatiaľ k dispozícii nie je.
BMW M135i xDrive vo verzii Performance Parts




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »