Advertisement

Advertisement

Bublina spľasla! Rimac prišiel o dôležitého partnera

Vzťahy sú naštrbené.
Vydané  Text: 


Advertisement
Neoficiálne zdroje uvideli, že Hyundai plánuje ukončiť projekty s chorvátskou spoločnosťou Rimac. **Hyundai a sesterská značka Kia v roku 2019 spoločne investovali 80 miliónov eur (84 miliónov dolárov) do elektrického startupu** s cieľom získať 12-percentný podiel v spoločnosti. Hyundai následne oznámil dva projekty: elektrický športový automobil pre podznačku Hyundai N Performance a športový model s palivovými článkami. Nie je jasné, či kórejská spoločnosť nakoniec predá aj svoj podiel vo firme Rimac. **Podľa jedného zdroja sa vzťah kórejského koncernu s Rimacom zhoršil, keď sa chorvátska spoločnosť viac prepojila s Porsche.** V minulom roku totiž Porsche zvýšilo svoj podiel v spoločnosti Rimac z 10 na 24 percent. V rovnakom období sa Rimac s nemeckým výrobcom spojil s cieľom prevziať značku Bugatti od Volkswagen Group. **Hyundai by mal dokončiť projekt elektrického športového auta, ktorý začal v spolupráci s Rimacom, samostatne.** Spoločná práca na projekte palivových článkov, ktorej ukážkou bol minulý rok predstavený koncept Hyundai Vision FK, nebude ďalej pokračovať.
Rimac tvrdí, že spolupráca s Porsche nie je dôvodom odstúpenia koncernu Hyundai z projektu. *„Hyundai podporoval transformáciu spoločnosti počas posledných 12 mesiacov – vrátane spojenia síl s Bugatti pod novou spoločnosťou Bugatti Rimac,”* uviedol hovorca. **Rimac v súčasnosti vyrába svoje vlastné elektrické superautá.** K najnovším patrí model Nevera, ktorá sa má dostať k zákazníkom tento rok. Pôjde o limitovaný model na 150 kusov. Mate Rimac pochopil, že rast jeho spoločnosti môže poškodiť vzťahy s akcionármi. *„Stávky sú čoraz väčšie,“* povedal pre Bloomberg. *„Ale ja nie som niekto, kto by hral na istotu. Nikdy. Ani zďaleka. Takže ak dôjde k nejakým nezhodám s našimi akcionármi a skúsenejšími ľuďmi, ktorí prídu do spoločnosti, bude to tak.”* Mate Rimac vo februári pre Automotive News Europe povedal, že napriek kapitálovým investíciám od spoločností ako Porsche a Hyundai, projekt Rimac stále nie je úplne etablovaný a zabezpečený.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.