Autoviny.sk čítajú najmä 35 až 44-roční muži, ktorí plánujú kúpiť nové auto. Zverejňujeme demografiu čitateľov a ďalšie čísla

Vybrali sme niekoľko dôležitých údajov o našich čitateľoch za uplynulých 6 mesiacov.
Vydané  Text: 

Koľko vydržia trojvalce a ako vylepšiť staršie auto? Májový auto motor a šport vychádza s novými témami a prílohou EXTRA Záhrada

Májové číslo časopisu auto motor a šport prichádza do predaja za 3,60 € na obálke s Alfa Romeo Tonale a VW Taigo a s prílohou EXTRA o záhrade.

  • Autoviny.sk čítajú najmä muži v produktívnom veku 35-44 rokov;
  • Silné zastúpenie majú aj dámy (37,3 %), pretože aj ony sú dospelí motoristi;
  • Až 96 % z 8376 respondentov v dotazníku potvrdilo, že plánujú kúpiť nové auto;
  • Autoviny.sk majú za uplynulý polrok priemerne 797-tisíc návštev mesačne.

 

Tvorba úspešného online obsahu vyžaduje čoraz viac úsilia,
pretože naším cieľom nie sú len videnia, ale aj kvalitný čitateľ.

 

Príprava obsahu pre internetový magazín nie je triviálna záležitosť. Najmä, keď ide o tak špecifický obsah, akým je motorizmus a automobily.

Kvôli silnej a okamžite dostupnej konkurencii už nestačí mať len pevne stanovené rubriky a počty príspevkov, ale neustále redakčný model prispôsobovať, reagovať na aktuálne dianie, ktoré sa mení zo dňa na deň, predvídať trendy a predovšetkým prinášať pridanú hodnotu. My máme dlhodobý zámer oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa, ktorý je motoristom a v dohľadnej dobe zvažuje nákup nového vozidla, čomu v podstatnej miere prispôsobujeme obsah. Preto sa čitateľ dostane práve k titulu Autoviny.sk, keď vyhľadáva testy nových áut, testy jazdených áut, servisné témy či riešenia dopravných situácií.

Každý deň pracujeme s našimi analytickými nástrojmi a v uplynulých rokoch sme sústredili veľkú časť našej pozornosti na optimalizáciu pre vyhľadávače a distribúciu obsahu, ktorú dnes môžeme považovať za jednu z najlepších spomedzi slovenských motoristických médií. Naša návštevnosť je preto dlhodobo zdrojovo diverzifikovaná. Spravidla ide o tretinové pomery, kde sú najvýznamnejšími zdrojmi sociálne siete, vyhľadávače a priame návštevy.

Pre túto rôznorodosť zdrojov nie je výnimočné, keď naše príspevky oslovia v priebehu prvého týždňa aj 100-tisíc jedinečných čitateľov, čo prirodzene pritiahne ich pozornosť aj na naše ostatné príspevky. Výsledkom tejto snahy je miera okamžitých odchodov na úrovni iba 13,21 % za uplynulý polrok (1.10.2021-31.3.2022) – to znamená, že naši čitatelia sa z prvého článku spravidla prekliknú aj na ďalšie. Je pre nás veľkým zadosťučinením aj to, že takmer každý druhý čitateľ sa k nám v priebehu mesiaca vráti.

Významnú pozornosť si zaslúži aj údaj o priemernom počte mesačných návštev za uplynulý polrok (1.10.2021-31.3.2022) – priemerne až 797-tisíc návštev mesačne. Pre úplnosť dodávam, že každý mesiac publikujeme 100 až 150 príspevkov a k tomu ďalšie určené pre našu Facebook stránku.

Tieto čísla nie sú zadarmo. Ide o výsledok dlhodobej práce jednotlivých autorov, u ktorých viac ako kedykoľvek predtým zohráva kľúčovú úlohu ochota učiť sa novoty. Už nestačí, aby autor vedel dobre písať a vyznal sa v autách. Rovnako dôležité je, aby vedel pracovať so zdrojmi, informáciami aj vlastnými znalosťami, aby pri svojej práci zohľadňoval často sa meniace nároky na SEO, mal znalosť jazykov HTML, CSS, práce s grafikou, fotografiami a videom, aby písal takzvane ľahko skenovateľné, informačne bohaté a členené príspevky a neustále prichádzal s vlastnými témami. Preto u nás spravodajské príspevky majú okolo 3500 znakov a autorské články spravidla viac ako 7000, pričom veľké testy áut mávajú rozsah aj 10 normostrán. Napriek tomu na našich článkoch čitatelia priemerne strávia 4 minúty a 17 sekúnd a pri tých dlhších viac ako 9 minút (Google Analytics, priemer za 1.10.2021-31.3.2022).

Takéto nároky dnes spĺňa len veľmi malá časť záujemcov o písanie pre náš titul – ak sa za takého šikovného autora považujete, vedzte, že sme novým spoluprácam vždy otvorení.

 

Nie je cieľom, aby si čitateľ článok čítal vetu za vetou,
podstatné je, aby našiel práve to, čo hľadal.

 

 

Kto číta náš obsah – detaily

Všetka naša snaha má za cieľ oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa. Demografiu reálneho čitateľa si overujeme dvomi metódami: priebežnými dotazníkmi a z výsledkov Google Analytics.

Výsledky z posledného dotazníka z konca minulého roka, ktorého sa zúčastnilo viac ako 8 000 respondentov, vyplynuli aj nasledovné zistenia:

Grafy: Z výsledkov nášho rozsiahleho prieskumu o spaľovacích motoroch vyplynulo, že až 96 % respondentov – čitateľov Autoviny.sk zvažuje nákup nového automobilu. Ankety sa zúčastnilo celkom 8418 respondentov a 8376 z nich odpovedalo aj na poslednú otázku o nákupe nového auta. Odpoveď nebola povinná.

 

Uvedené vekové rozpätie nám napokon potvrdzujú aj výsledky demografie z Google Analytics za obdobie uplynulého polroka (1.10.2021-31.3.2022), pričom údaje obohacuje aj o pohlavie. 62,7 % našich čitateľov sú muži. Zastúpenie žien je na motoristické médium veľmi vysoké, až 37,3 %, pretože motoristami sú aj dámy a aj tie sa zaujímajú o zmeny v legislatíve, riešenia dopravných situácií a autá, ktoré zvažujú kúpiť.

Cielenie na kvalitného čitateľa, teda osoby v produktívnom veku, ktorí sú motoristi a prípadne uvažujú nad kúpou nového vozidla, evidentne funguje a v nasledujúcom období sa ešte viac sústredíme aj na čitateľov, ktorí uvažujú konkrétne nad elektrifikovanými a elektrickými automobilmi.

 

Zhrnuté:

  • Autoviny.sk čítajú najmä muži v produktívnom veku 35-44 rokov;
  • Silné zastúpenie majú aj dámy (37,3 %), pretože aj ony sú dospelí motoristi;
  • Návštevnosť je zdrojovo diverzifikovaná a nie je závislá iba na jednom zdroji;
  • Autoviny.sk majú za uplynulý polrok priemerne 797-tisíc návštev mesačne;
  • Testy sú koncipované predovšetkým pre čitateľov, ktorí zvažujú kúpu daného vozidla;
  • Až 96 % z 8376 respondentov v dotazníku uviedlo, že plánujú kúpiť nové auto;

 

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.