Máloktoré SUV je aj off-road, SsangYong ich má hneď niekoľko

Základom je podvozok, ktorý musí byť pripravený nielen na dobré zaobchádzanie, ale aj na nadštandardnú záťaž.
Vydané  Text: 

### Každé SUV nie aj off-road! Medzi motoristami stále vládne presvedčenie, že automobily typu SUV sú v podstate off-roady. Nie je to však celkom pravda, hoci viaceré esúvečka nepochybne v teréne dosahujú pôsobivé výkony. SUV sú totiž určené predovšetkým na klasické cesty, čomu zodpovedá aj vyhotovenie ich podvozkov, náprav a čapov. Ideálne je, keď sa výrobcom darí vyvážiť vlastnosti vozidiel tak, aby boli univerzálne, teda aby na ceste poskytovali vysokú úroveň komfortu a v teréne zasa tuhosťou karosérie a podvozka dokázali prekonávať rázovitý charakter trasy. Za takýmito vlastnosťami dnes môžete ísť aj **do showroomu značky SsangYong**, pretože výrobca ponúka hneď niekoľko modelov s obomi spôsobmi využitia. Automobilka pritom vo svojich modeloch, ako **Rexton** a **Musso Grand**, zdôrazňuje prítomnosť **rámového podvozka Quad-frame**. Tieto typy podvozkov prispievajú k off-road charakteru a zároveň sa podieľajú na vyššej pasívnej bezpečnosti vozidla.
**Štvorvrstvový rám** účinne izoluje kabínu od povrchu vozovky a hluku motora a pomáha chrániť cestujúcich pred nárazovými silami. Karoséria je k rámu uchytená na ôsmich miestach, čo je najviac vo svojej triede, pripomína výrobca, čo vo výsledku zlepšuje kvalitu jazdného prejavu a stabilitu riadenia vozidla. Vznik a použitie ocele **Posco Giga Steel** si vyžadovali 42-mesačný vývoj a prvýkrát bol materiál použitý v modeli G4 Rexton. Rám je tvorený **štyrmi pevne spojenými vrstvami s tromi vnútornými priestormi**, pričom použitá zliatina ocele Posco Giga Steel umožnila dosiahnuť až **o 20 percent nižšiu hmotnosť v porovnaní s konvenčnou oceľou** a až **o 60 percent vyššiu odolnosť**.
Zliatina je použitá na 81,7 percentách rámu a automobilka jeho prítomnosť zdôrazňuje najmä preto, lebo pevnejší a ľahší rámový podvozok má priamy priaznivý vplyv na bezpečnosť pri nárazoch a má byť preto lepším riešením ako bežne používaný monokokový podvozok. V závere výrobného procesu je tento materiál obalený ochrannou vrstvou metódou **žiarového zinkovania** (hot-dip galvanization), takže zinková vrstva je rovnomerná aj na vnútorných a ťažko dostupných plochách.

Poradca pri kúpe: SsangYong Tivoli Grand je grandiózna ponuka

V automobilovom svete, ktorému čoraz viac začínajú vládnuť vysoké ceny vozidiel, je priestranný model SsangYong Tivoli Grand štartujúci od 16 390 eur veľmi lákavou ponukou na to, aby sme sa pozreli, čo za svoje peniaze dostanete.

### SUV 4×4 špecialista z Kórey Off-roadový charakter vozidiel značky SsangYong nie je iba o materiáloch na podvozku, ale aj o jeho naladení a jednotke riadenia. Kórejská automobilka SsangYong je už viac ako 60 rokov expertom na výrobu vozidiel SUV 4×4. Kvalitný výber materiálov, inovatívne technológie, moderný dizajn a precízne odvedená práca priniesli na trh zaujímavé automobily, ktoré si po prvej jazde zamilujete. Na slovenskom trhu ponúka dovedna 5 modelov, od kompaktného **Tivoli** a **Tivoli Grand** cez **Korando**, **Rexton** až po pick-up **Musso Grand**. Všetky sú k dispozícii s jazdnými režimami, ktoré ovplyvňujú riadenie, reakcie prevodovky a motora, a s výnimkou Tivoli Grand aj s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies.
SsangYong Tivoli
Zatiaľ čo **Tivoli (od 16 090 €) predstavuje vstupenku do sveta SUV** a svojím luxusným charakterom interiéru prekvapil v našom nedávnom redakčnom teste, **pick-up Musso Grand (od 26 990 € s DPH) je už vyslovene pracovne orientované vozidlo s pridanou hodnotou** v podobe dvoch druhov zavesenia zadnej nápravy. Základom je lichobežníková predná náprava a na výber je 5-prvková tuhá náprava vzadu pre „civilnejšie využitie“ alebo zadná tuhá s listovými pružinami pre vyššiu úžitkovú hmotnosť).
SsangYong Musso Grand
Pre našinca bude azda najatraktívnejším modelom **Korando (od 19 890 €), pretože v sebe kombinuje úžitkovosť, luxusnú atmosféru v interiéri a ešte stále kompaktné rozmery mestského SUV**.
SsangYong Tivoli
Podrobne sme sa jednotlivým modelom výrobcu venovali v samostatnom príspevku spred niekoľkých týždňov, odporúčame vám venovať portfóliu tejto značky zvýšenú pozornosť:

Predstavujeme štvorkolky SsangYong: 4×4 na štyri spôsoby

Pohon všetkých štyroch kolies je na Slovensku vyhľadávaný. Preto poteší, že značka SsangYong má v ponuke až štyri modely s pohonom oboch náprav a každý s úplne iným zameraním. Predstavíme vám ich!

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.