Máloktoré SUV je aj off-road, SsangYong ich má hneď niekoľko
Základom je podvozok, ktorý musí byť pripravený nielen na dobré zaobchádzanie, ale aj na nadštandardnú záťaž.
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Redakcia (s)

Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

Foto: • Text: David Hecl

### Každé SUV nie aj off-road!
Medzi motoristami stále vládne presvedčenie, že automobily typu SUV sú v podstate off-roady. Nie je to však celkom pravda, hoci viaceré esúvečka nepochybne v teréne dosahujú pôsobivé výkony.
SUV sú totiž určené predovšetkým na klasické cesty, čomu zodpovedá aj vyhotovenie ich podvozkov, náprav a čapov. Ideálne je, keď sa výrobcom darí vyvážiť vlastnosti vozidiel tak, aby boli univerzálne, teda aby na ceste poskytovali vysokú úroveň komfortu a v teréne zasa tuhosťou karosérie a podvozka dokázali prekonávať rázovitý charakter trasy.
Za takýmito vlastnosťami dnes môžete ísť aj **do showroomu značky SsangYong**, pretože výrobca ponúka hneď niekoľko modelov s obomi spôsobmi využitia.
Automobilka pritom vo svojich modeloch, ako **Rexton** a **Musso Grand**, zdôrazňuje prítomnosť **rámového podvozka Quad-frame**. Tieto typy podvozkov prispievajú k off-road charakteru a zároveň sa podieľajú na vyššej pasívnej bezpečnosti vozidla.

**Štvorvrstvový rám** účinne izoluje kabínu od povrchu vozovky a hluku motora a pomáha chrániť cestujúcich pred nárazovými silami. Karoséria je k rámu uchytená na ôsmich miestach, čo je najviac vo svojej triede, pripomína výrobca, čo vo výsledku zlepšuje kvalitu jazdného prejavu a stabilitu riadenia vozidla.
Vznik a použitie ocele **Posco Giga Steel** si vyžadovali 42-mesačný vývoj a prvýkrát bol materiál použitý v modeli G4 Rexton.
Rám je tvorený **štyrmi pevne spojenými vrstvami s tromi vnútornými priestormi**, pričom použitá zliatina ocele Posco Giga Steel umožnila dosiahnuť až **o 20 percent nižšiu hmotnosť v porovnaní s konvenčnou oceľou** a až **o 60 percent vyššiu odolnosť**.

Zliatina je použitá na 81,7 percentách rámu a automobilka jeho prítomnosť zdôrazňuje najmä preto, lebo pevnejší a ľahší rámový podvozok má priamy priaznivý vplyv na bezpečnosť pri nárazoch a má byť preto lepším riešením ako bežne používaný monokokový podvozok.
V závere výrobného procesu je tento materiál obalený ochrannou vrstvou metódou **žiarového zinkovania** (hot-dip galvanization), takže zinková vrstva je rovnomerná aj na vnútorných a ťažko dostupných plochách.
### SUV 4×4 špecialista z Kórey
Off-roadový charakter vozidiel značky SsangYong nie je iba o materiáloch na podvozku, ale aj o jeho naladení a jednotke riadenia.
Kórejská automobilka SsangYong je už viac ako 60 rokov expertom na výrobu vozidiel SUV 4×4. Kvalitný výber materiálov, inovatívne technológie, moderný dizajn a precízne odvedená práca priniesli na trh zaujímavé automobily, ktoré si po prvej jazde zamilujete.
Na slovenskom trhu ponúka dovedna 5 modelov, od kompaktného **Tivoli** a **Tivoli Grand** cez **Korando**, **Rexton** až po pick-up **Musso Grand**. Všetky sú k dispozícii s jazdnými režimami, ktoré ovplyvňujú riadenie, reakcie prevodovky a motora, a s výnimkou Tivoli Grand aj s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies.

Zatiaľ čo **Tivoli (od 16 090 €) predstavuje vstupenku do sveta SUV** a svojím luxusným charakterom interiéru prekvapil v našom nedávnom redakčnom teste, **pick-up Musso Grand (od 26 990 € s DPH) je už vyslovene pracovne orientované vozidlo s pridanou hodnotou** v podobe dvoch druhov zavesenia zadnej nápravy. Základom je lichobežníková predná náprava a na výber je 5-prvková tuhá náprava vzadu pre „civilnejšie využitie“ alebo zadná tuhá s listovými pružinami pre vyššiu úžitkovú hmotnosť).

Pre našinca bude azda najatraktívnejším modelom **Korando (od 19 890 €), pretože v sebe kombinuje úžitkovosť, luxusnú atmosféru v interiéri a ešte stále kompaktné rozmery mestského SUV**.

Podrobne sme sa jednotlivým modelom výrobcu venovali v samostatnom príspevku spred niekoľkých týždňov, odporúčame vám venovať portfóliu tejto značky zvýšenú pozornosť:

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk