Škoda vstupuje do novej éry. Už čoskoro predstaví úplne nový dizajnový jazyk a preberá čoraz väčšiu zodpovednosť v koncerne

Českú automobilu čaká prelomový rok. Okrem prebratia koncernovej zodpovednosti za viaceré trhy a platformu MQB-A0, uvedie už čoskoro úplne nový dizajnový jazyk.
Vydané  Text: 
Česká automobilka Škoda má za sebou ťažký rok. Ten bol poznačený pandémiou COVID-19, vládnymi reštrikciami a taktiež nedostatkom polovodičových súčiastok. Napriek nepriaznivej dobe sa však značke darilo veľmi dobre a v koncerne Volkswagen postupne preberá čoraz väčšiu zodpovednosť. Navyše, už čoskoro predstaví úplne nový dizajnový jazyk, ktorý zmení smerovanie jej modelov. ### Fabia a Kodiaq sú úspšené **Škoda** napriek turbulentnému obdobiu **v roku 2021 dodala zákazníkom celosvetovo až 878 200 nových áut**. Vysokému záujmu sa tešia predovšetkým modely Fabia a Kodiaq, ktoré nedávno prešli modernizáciou alebo generačnou obmenou. **Prekvapivo dobré čísla z hľadiska predajov zastáva prvý elektromobil značky postavený na platforme MEB, Enyaq iV**. Ten si našiel miesto v garáži už pri 45-tisíckach zákazníkov. Celkovo napredávanejším modelom značky je opäť **Octavia**. Tej sa v roku 2021 dodalo až **200 800 kusov**. Druhé miesto zastáva najmenšie SUV **Kamiq so 120 700 dodanými kusmi**. Na treťom mieste je **Karoq s celkovo až 119 200 dodanými vozidlami**.
**Škoda taktiež postupne preberá všetku zodpovednosť koncernu Volkswagen za regióny severnej Afriky, Indie či Ruska**. Dôležitým bodom pôsobenia českej značky **v koncerne** je aj fakt, že na koncernovej úrovni **prebrala globálnu zodpovednosť za modulárnu platformu MQB-A0**. Rok 2022 napriek počiatočným priaznivým výhľadom však bude do značnej miery poznačený vojnou na Ukrajine, ktorá bude mať za následok výpadok v hlavných dodávateľských reťazcoch niektorých dôležitých súčiastok. ### NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 Predseda predstavenstva Škoda Auto Thomas Schäfer sa na margo uplynulého roku a aktuálnej spoločenskej situácie vyjadril nasledovne: „*Rok 2021 bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO napriek všetkým výzvam dobrým rokom. Počas krízy v dodávkach polovodičov sme urobili všetko pre to, aby sme vyrobili čo najvyšší počet automobilov. To nám umožnilo udržať si celosvetové dodávky zákazníkom na úctyhodnej úrovni. Na trh sme uviedli aj nové modely a prostredníctvom stratégie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 sme vytvorili podmienky pre novú dekádu transformácie. Svoju pozíciu v koncerne posilňujeme tým, že preberáme ešte väčší podiel zodpovednosti, a to napríklad za regióny severnej Afriky alebo za globálnu platformu MQB-A0. Našu ponuku elektrických modelov rozširujeme o vozidlo Enyaq Coupé iV a vykonávame ďalšie ambiciózne kroky smerom k zabezpečeniu udržateľnosti a diverzity. V ďalšom priebehu roku počítame s veľkou neistotou v dôsledku vojny na Ukrajine a s tým súvisiacim obmedzením dodávok.*“ ### Nový dizajnový jazyk **Do roku 2030 plánuje Škoda uviesť na trh ešte trojicu nových elektromobilov, ktoré budú svojou veľkosťou a cenou zasadené pod Enyaq iV**. Spoločnosť uvádza, že v závislosti od vývoja na trhu vzrastie podiel elektrických modelov na európskom trhu na úroveň 50 až 70 %. **Svoje novodobé smerovanie, ktoré bude úzko prepojené s elektromobilitou plánuje automobilka potvrdiť už v druhej polovici tohto roka. Chce totiž predstaviť úplne nový dizajnový jazyk v duchu hesla „modern solid“, ktorý sa ešte viac zameria na jednotlivé oblasti života jej zákazníkov**. Tým automobilka reaguje na meniaci sa trh a čoraz vyššie požiadavky ľudí na to, čo má auto spĺňať.
**Svoj nový dizajnový jazyk Škoda predostrela rozmazanou fotografiou prototypu**. Z nej je istým spôsobom vidieť, že niektoré charakteristické prvky automobilky sa posunú na úplne inú úroveň. Ak sa pozrieme napríklad na prednú časť prototypu na obrázku, vidíme, že charakteristický gril z prednej masky bol presunutý na spodnú časť nárazníku a maska je kompletne prekrytá. Zaujímavým prvkom bude nepochybne aj masívny C-stĺpik či nové tvarovanie zadných svetlometov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »