Nissan odhalil nový Leaf, poslednýkrát sa bude predávať ako hatchback

Nový elektrický Nissan Leaf bude možné objednávať už v apríli.
Vydané  Text: 

### Elektromobily nie sú zlo, sú len jednou z možností Nissan Leaf môžeme právom považovať za jedného zo zakladateľov éry elektrickej mobility. Len nedávno sme otestovali najaktuálnejšiu verziu Leafu a zhodnotili sme, že v porovnaní s mnohými ďalšími konkurentmi, nielen elektrickými, má ešte stále značnú prevahu. K plusom modelu patrí praktické karosárske vyhotovenie, celkové kompaktné proporcie, hodnotný interiér s množstvom techniky a vskutku prekvapivý vnútorný priestor. Kombinovaný dojazd do 385 kilometrov vo verzii so 62 kWh akumátorom síce nie je úrovni, ktorá by ho predurčila do rúk motoristom cestujúcim na dlhších trasách, ale v meste dokáže z rovnakej batérie vyťažiť až 528 kilometrov. Ak vezmeme do úvahy, že toto auto je prioritne určené do mesta a reálny dojazd predstavuje asi 300 kilometrov, je to napokon dosť. Ak denne najazdíte 50 kilometrov (v meste obyčajne menej), budete nabíjať len raz za šesť dní. A čo keď potrebujete zájsť ďalej? Ja osobne som na Nissane Leaf so 40 kWh batériou nabitou na niečo vyše polovicu prešiel z Malinova pri Bratislave do Nových Zámkov a späť (180 km) a pri návrate som auto pripájal do wallboxu s rozumnou energetickou rezervou. Na elektromobile **[Opel Corsa-e](https://www.autoviny.sk/testy/121649/test-opel-corsa-e-gs-line-prvykrat-na-elektrinu-hned-vyborne)** som išiel na dovolenku do Banskej Štiavnice s jedinou zastávkou na odpočívadle pri Budči (180 km) kvôli obedu, počas ktorého sa auto plne nabilo. Reči o neschopnosti malých elektromobilov jazdiť na stredne dlhé trasy preto berte s nadhľadom, častokrát sú prehnane negatívne. Pre Nissan budú takéto praktické pozitívne skúsenosti reálnych používateľov veľmi dôležité, pretože mieni elektrifikovať svoje portfólio v podstatnej miere. Do roku 2030 chce na trhy uviesť až 30 nových elektrických modelov. A nový Nissan Leaf je prvým z väčšej modelovej ofenzívy, hoci ide len o estetický facelift aktuálnej generácie z roku 2017.

Dá sa žiť s elektromobilom aktívny život? Test Nissanu Leaf očami našej kolegyne

Nissan Leaf je fenomén. Na trhoch je už 11 rokov a keď v roku 2017 prišiel v druhej generácii, písali sme o ňom ako o prvom elektromobile, ktorý si naozaj budete chcieť kúpiť. Odvtedy však prešli štyri roky, obstojí Leaf v silnej konkurencii, ktorá medzičasom vznikla?

### Nissan Leaf facelift 2022
Nissan Leaf facelift prináša drobné vylepšenia karosérie, ale nie techniky. Vylepšenia sa týkajú 16- a 17-palcových diskov kolies, farebnej palety karosérie a na aute sa prvýkrát objavuje [nové logo NISSAN](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/nove-logo). Nissan tvrdí, že Leaf bude v Európe aj naďalej dostupný s dvomi možnosťami batérií a hoci neexistujú žiadne podrobné informácie o ich kapacite, nemáme dôvod domnievať sa, že sa líšia od dostupných 40 kWh a 62 kWh batérií pre Leaf 2021
Naďalej majú byť v ponuke štyri stupne výbavy (Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna) s doplnkovou voliteľnou výbavou, ako balík ProPILOT, zimný balík či panoramatický parkovací asistent. Technológia ProPilot umožňuje elektrickému autu automaticky zastaviť, naštartovať a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu. Funkcia e-Pedal umožňuje vodičovi zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť iba jedným pedálom. Najnovšia verzia informačno-zábavného systému NissanConnect má zasa konektivitu Android Auto a Apple CarPlay. ### Cena a dostupnosť
Nový Nissan Leaf facelift 2022 bude možné objednávať už od apríla tohto roka. Ohľadne cien verzie po facelifte ešte informácie nemáme, ale môžeme očakávať mierne zvýšenie v porovnaní s tým, za čo sa Leaf predáva dnes. Aktuálne na Slovensku možno získať Nissan Leaf od cenníkových 33 990 eur, respektíve za akciových 27 990 eur. Špičková výbava Tekna v konfigurácii LEAF e+ 62 kWh (160 kW/217k, 340 Nm) vychádza na akciových 39 550 eur. My sa prvýkrát posadíme za volant nového Leafu už v marci a obratom pre vás pripravíme naše postrehy z prvých odjazdených kilometrov. Aj keď neočakávame vylepšenia jazdných vlastností, už dnes vieme, že to bude symbolická udalosť – Nissan Leaf ako ho poznáme totiž ako hatchback týmto končí. Pre rok 2025 má byť odhalená nová generácia Leafu, ktorá bude znamenať prechod z karosérie hatchback na atraktívnejší crossover.
Nová generácia Nissanu Leaf už bude crossover. Toto je jedna z možných podôb novinky, ako bola zverejnená portálom autoexpress.co.uk. REPROFOTO

Test Opel Corsa-e GS Line: Prvýkrát na elektrinu, hneď výborne

Čo sa na Corse zmenilo, keď prešla na elektrický pohon? Ak si odmyslíme, že je o tretinu tony ťažšia a dvadsaťtisíc eur drahšia, tak skoro nič zásadné. Stále je to šikovné auto do mesta, ktoré si obľúbite.

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.