Nissan odhalil nový Leaf, poslednýkrát sa bude predávať ako hatchback
Nový elektrický Nissan Leaf bude možné objednávať už v apríli.
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Redakcia (s)

Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

Foto: • Text: David Hecl

### Elektromobily nie sú zlo, sú len jednou z možností
Nissan Leaf môžeme právom považovať za jedného zo zakladateľov éry elektrickej mobility. Len nedávno sme otestovali najaktuálnejšiu verziu Leafu a zhodnotili sme, že v porovnaní s mnohými ďalšími konkurentmi, nielen elektrickými, má ešte stále značnú prevahu. K plusom modelu patrí praktické karosárske vyhotovenie, celkové kompaktné proporcie, hodnotný interiér s množstvom techniky a vskutku prekvapivý vnútorný priestor. Kombinovaný dojazd do 385 kilometrov vo verzii so 62 kWh akumátorom síce nie je úrovni, ktorá by ho predurčila do rúk motoristom cestujúcim na dlhších trasách, ale v meste dokáže z rovnakej batérie vyťažiť až 528 kilometrov. Ak vezmeme do úvahy, že toto auto je prioritne určené do mesta a reálny dojazd predstavuje asi 300 kilometrov, je to napokon dosť. Ak denne najazdíte 50 kilometrov (v meste obyčajne menej), budete nabíjať len raz za šesť dní.
A čo keď potrebujete zájsť ďalej? Ja osobne som na Nissane Leaf so 40 kWh batériou nabitou na niečo vyše polovicu prešiel z Malinova pri Bratislave do Nových Zámkov a späť (180 km) a pri návrate som auto pripájal do wallboxu s rozumnou energetickou rezervou. Na elektromobile **[Opel Corsa-e](https://www.autoviny.sk/testy/121649/test-opel-corsa-e-gs-line-prvykrat-na-elektrinu-hned-vyborne)** som išiel na dovolenku do Banskej Štiavnice s jedinou zastávkou na odpočívadle pri Budči (180 km) kvôli obedu, počas ktorého sa auto plne nabilo. Reči o neschopnosti malých elektromobilov jazdiť na stredne dlhé trasy preto berte s nadhľadom, častokrát sú prehnane negatívne.
Pre Nissan budú takéto praktické pozitívne skúsenosti reálnych používateľov veľmi dôležité, pretože mieni elektrifikovať svoje portfólio v podstatnej miere. Do roku 2030 chce na trhy uviesť až 30 nových elektrických modelov. A nový Nissan Leaf je prvým z väčšej modelovej ofenzívy, hoci ide len o estetický facelift aktuálnej generácie z roku 2017.
### Nissan Leaf facelift 2022

Nissan Leaf facelift prináša drobné vylepšenia karosérie, ale nie techniky. Vylepšenia sa týkajú 16- a 17-palcových diskov kolies, farebnej palety karosérie a na aute sa prvýkrát objavuje [nové logo NISSAN](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/nove-logo). Nissan tvrdí, že Leaf bude v Európe aj naďalej dostupný s dvomi možnosťami batérií a hoci neexistujú žiadne podrobné informácie o ich kapacite, nemáme dôvod domnievať sa, že sa líšia od dostupných 40 kWh a 62 kWh batérií pre Leaf 2021

Naďalej majú byť v ponuke štyri stupne výbavy (Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna) s doplnkovou voliteľnou výbavou, ako balík ProPILOT, zimný balík či panoramatický parkovací asistent. Technológia ProPilot umožňuje elektrickému autu automaticky zastaviť, naštartovať a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu. Funkcia e-Pedal umožňuje vodičovi zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť iba jedným pedálom. Najnovšia verzia informačno-zábavného systému NissanConnect má zasa konektivitu Android Auto a Apple CarPlay.
### Cena a dostupnosť

Nový Nissan Leaf facelift 2022 bude možné objednávať už od apríla tohto roka. Ohľadne cien verzie po facelifte ešte informácie nemáme, ale môžeme očakávať mierne zvýšenie v porovnaní s tým, za čo sa Leaf predáva dnes. Aktuálne na Slovensku možno získať Nissan Leaf od cenníkových 33 990 eur, respektíve za akciových 27 990 eur. Špičková výbava Tekna v konfigurácii LEAF e+ 62 kWh (160 kW/217k, 340 Nm) vychádza na akciových 39 550 eur.
My sa prvýkrát posadíme za volant nového Leafu už v marci a obratom pre vás pripravíme naše postrehy z prvých odjazdených kilometrov. Aj keď neočakávame vylepšenia jazdných vlastností, už dnes vieme, že to bude symbolická udalosť – Nissan Leaf ako ho poznáme totiž ako hatchback týmto končí. Pre rok 2025 má byť odhalená nová generácia Leafu, ktorá bude znamenať prechod z karosérie hatchback na atraktívnejší crossover.


ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk