Toto je nová Škoda Enyaq Coupé naživo! Presvedčí vás, aby ste kúpili elektromobil

Prvé SUV-kupé značky Škoda pre náš trh bude spočiatku v predaji len vo výbave RS.
Vydané  Text: 

Značka Škoda dnes oficiálne predstavila svoje prvé európske SUV-kupé. Je ním elektromobil Enyaq iV, ktorý tak dostal druhé karosárske vyhotovenie a prémiový charakter. Zatiaľ nevieme, koľko si budú zákazníci za novinku priplácať, avšak okrem odlišnej karosérie v porovnaní s klasickým SUV dostanú aj ďalšie prvky výbavy navyše, okrem toho bude možné získať Enyaq Coupé iV len od motorizácie, ktorá je v prípade SUV až treťou v poradí.
### SUV-kupé bude drahšie, ale aj lepšie vybavené Čakanie sa skončilo. O tom, že Škoda pripravuje SUV-kupé odvodené od modelu Enyaq iV, vieme už pomerne dlho, ale od automobilky sme sa dočkali zatiaľ iba skíc a niekoľko fotografií z testovania prototypov zverejnili zahraničné motoristické tituly. Dnes sa uvoľnilo informačné embargo a môžeme vám nové SUV-kupé ukázať v detailoch.
Na prvom mieste je vhodné pripomenúť, že Škoda nešla cestou Volkswagenu a svojmu modelu nedala samostatný názov ([ID.4 vs. ID.5](https://www.autoviny.sk/novinky/123018/volkswagen-oficialne-predstavil-elektricke-suv-kupe-id5-aktualizacie-vzduchom-su-realitou-nezabudlo-sa-ani-na-gtx)), takže môžeme skutočne hovoriť len o druhom karosárskom variante. Rozdiely medzi týmito dvomi verziami však budú pomerne podstatné. V prvom rade bude verzia Coupé drahšia, čo vyplýva nielen z novej karosérie, ale aj základnej motorizácie. Spočiatku budú v predaji len verzie RS.
Aký bude mať zmysel priplácať si za vyhotovenie v štýle SUV-kupé? V prvom rade to bude o emocionálnej voľbe, ale vďaka súčiniteľu odporu vzduchu cx 0.234 verzia Enyaq iV 80 dosahuje dojazd až 545 kilometrov.
**Straty v batožinovom priestore** napokon nie sú tak dramatické, ako by sa niekto mohol domnievať, **zákazník príde o 15 litrov** v porovnaní so štandardnou karosériou. Batožinový priestor v základnom usporiadaní dosahuje kapacitu 570 litrov (585 litrov v SUV), čo je hodnota nameraná štandardizovanou metódou. Škoda zachovala vysoko praktický potenciál kufra vďaka riešeniam Simply Clever, takže tu nájdete početné úchytky, háčiky, odkladacie priestory a pevné pláto, ktoré môžete celkom odstrániť a položiť na podlahu.
Veľa kompromisov Škoda nerobila ani v priestore na hlavy zadných pasažierov. S mojou výškou 175 centimetrov som mal nad hlavou ešte niekoľko centimetrov miesta, a to aj napriek tomu, že **je strecha presklená**. Preslenenie je rozsiahle a veľmi pôsobivé, v modeli Enyaq Coupé RS iV je pritom súčasťou základnej výbavy.
Všeobecne môžeme výbavu RS považovať za vrcholovú, pretože v jej cene dostane aj hodnotnejší interiér so športovými akcentmi a logami RS, navyše **predná maska je podsvietená – volá sa CRYSTAL FACE**. Možno nemá praktické využitie, ale z vizuálneho hľadiska ide o veľmi pútavý prvok a dodáva Enyqu skoro luxusný charakter. Aj keď Enyaq Coupé iV vyzerá, že je podstatne väčší ako SUV, je to iba optický klam – karoséria narástla iba o pol centimetra.
Logo RS v nových farbách - tento nápadný zelený akcent nájdete aj v interiéri verzie RS. Lak zelená Mamba je vyhradený pre verziu RS.
### Motorizácie Zatiaľ čo Škoda Enyaq iV v tradičnom vyhotovení sa predáva v motorizáciách označených ako 50, 60, 80 a 80x, verzia **SUV-kupé bude začínať až na motorizácii 80**. Má to svoj zmysel, prémiová karoséria má zapôsobiť aj svojimi vlastnosťami, preto sa 55 a 62 kWh akumulátory do ponuky ani nedostali. Všetky verzie disponujú trakčným akumulátorom s brutto kapacitou **82 kWh** (77 kWh netto) a **rýchlejším nabíjaním** s výkonom 135 kW. Zaujímavosťou je, že toto rýchlejšie nabíjanie sa automobilke podarilo dosiahnuť softvérovo, z hardvérového hľadiska sa v porovnaní s SUV nič nemenilo. To znamená, že ako softvérové vylepšenie bude rýchlejšie nabíjanie dostupné aj pre už existujúcich majiteľov Škody Enyaq. * **Enyaq Coupé iV 80**: Táto verzia ponúkne pohon zadných kolies, maximálny výkon elektrického motora 150 kW a dojazd na úrovni 545 km. * **Enyaq Coupé iV 80x**: Táto verzia ponúkne pohon všetkých kolies, maximálny výkon dvoch elektrických motorov je 195 kW. * **Enyaq Coupé iV RS**: Vrcholová motorizácia ponúkne dvojmotorový pohon všetkých kolies, max. výkon 220 kW, max. krútiaci moment 450 Nm, max. rýchlosť 180 km/h, akceleráciu z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Zo statickej prezentácie novinky nemožno posúdiť, či a ako automobilka vylepšila riadenie a podvozok v elektrickom RS, preto sa tešíme na prvé jazdy a redakčné testy, ktoré budeme mať možnosť spracovať už snáď za zopár týždňov.
### Bude bestsellerom? Minuloročné výsledky predaja nových automobilov na Slovensku odhalili, že najpredávanejším elektromobilom na Slovensku za rok 2021 je Škoda Enyaq iV. Je to pochopiteľné, značka je u nás silno etablovaná a dôverujú jej aj ľudia, ktorí preferujú elektromobilitu. Aj keď zatiaľ nevieme, o koľko drahší bude SUV-kupé od klasického SUV, je na mieste predpokladať, že si zopár tisíc eur zákazníci radi priplatia a napokon sa z Enyaq Coupé iV stane nový najpredávanejší elektromobil na našom trhu. Nechajme sa prekvapiť.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.