Aktuality

Štatistiky odhalili, ktorú značku áut preferujú bežní Slováci. Poznáme aj najpredávanejšie SUV u nás

Dlhodobý test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi HEV Premium 4 × 4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021)
Dlhodobý test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi HEV Premium 4 × 4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 10/2021) - Parkovanie na diaľku je super, ak vás niekto priparkuje

Ktorú automobilku majú Slováci najradšej? Ktorú považujú za najdôveryhodnejšiu a najspoľahlivejšiu? Odpovede na tieto otázky sa budú vždy líšiť v závislosti od toho, aká metodika sa použila na prieskum a koho sa dopytujete. Jedným z objektívnych ukazovateľov obľúbenosti automobilových výrobcov je, ako dobre vedia obstáť v konkurečnom boji s inými značkami.

Na Slovensku sa počas roka 2021 predalo celkovo 75 500 nových osobných automobilov kategórie M1. Štatistiky predaja vozidiel v roku 2021 podľa ZAP SR sme zverejnili včera a hoci trh mierne poklesol, samotný počet registrácií nových vozidiel všetkých kategórií vyrástol o 2,87 percenta. Aj vyhliadky Zväzu automobilového priemyslu na rok 2022 sú prevažne priaznivé, hoci prezident aj viceprezident zväzu upozorňujú, že dopyt po nízkoemisných automobiloch stále výrazne zaostáva za európskym priemerom. Najväčší nárast zákazníckeho dopytu bol po automobiloch karosérie SUV, čo nie je prakvapením. Ide o trend niekoľkých posledných rokov, z ktorého automobilky úspešne ťažia.

Najpredávanejším SUV na Slovensku v roku 2021 bol Hyundai Tucson. S 2 299 predanými kusmi sa dokonca stal piatym najpredávanejším modelom osobného automobilu vôbec. Najpredávanejším Hyundaiom ako takým je však model i30 (3 479 ks).

TEST HYUNDAI TUCSON 1.6 CRDi 48V (MHEV mild-hybrid) 4×4 7DCT PREMIUM (foto: Erik Stríž, 03/2021)

Pre automobilku Hyundai bol rok 2021 na Slovensku celkom úspešný. Značka u nás predala celkovo 8 150 kusov nových vozidiel, vďaka čomu bola kórejská automobilka druhou najpredávanejšou značkou na Slovensku s trhovým podielom 9,71 percenta.

Hyundai tiež opätovne potvrdil svoju mimoriadnu obľubu u súkromných zákazníkov, keď sa s 3 991 vozidlami stal s prehľadom najpredávanejšou značkou u „bežných Slovákov“. Takmer každé šieste auto, ktoré si Slovenky a Slováci ako fyzické osoby v uplynulom roku vybrali, malo na kapote logo Hyundai. V segmente súkromnej klientely tak získala kórejská automobilka podiel na predaji vyše 16 percent.

Aká metodika, také výsledky

Pred niekoľkými týždňami sme priniesli správu, v ktorej sme informovali o vyhodnotení ankety o najdôveryhodnejšiu značku automobilov. V tejto verejnej ankete s prehľadom zvíťazila značka Škoda.

[[CONTENT id=https://www.autoviny.sk/novinky/123152/bola-vyhlasena-najdoveryhodnejsia-znacka-aut-na-slovensku-suhlasite-s-vysledkom-prieskumu]

Mnohé prieskumy spokojnosti a spoľahlivosti zasa nahrávajú značkám ako Toyota a Lexus, čo tieto spoločnosti tiež v patričnej miere využívajú na svoju pozitívnu propagáciu.

Prečítajte si aj:


Hľadáte naozaj spoľahlivé auto? Rebríček What Car? zverejnil porovnanie značiek áut, odpovedalo 16-tisíc motoristov

ERIK STRÍŽ


Pokiaľ ide o spoľahlivosť automobilov, tá sa skúma na celom svete, nielen u nás. Napríklad za najspoľahlivejšie jazdené auto Američania nedávno vybrali Kia Rio, ktorého test sme nedávno aktualizovali s veľkým čitateľským úspechom.

Prečítajte si aj:


TEST KIA RIO 1.0 T-GDi: Najspoľahlivejšie jazdené auto s najlacnejším servisom

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie