Nová ASTRA KOMBI odhalená! Má vyše 600-litrový kufor aj inteligentnú podlahu Intelli-Space

Nie je trúfalé tvrdiť, že nová Astra bude patriť medzi najkrajšie a najpraktickejšie kombi na trhu.
Vydané  Text: 
Značka Opel odhalila novú generáciu modelu ASTRA SPORTS TOURER, premiéra verzie kombi nasleduje niekoľko mesiacov po tom, čo sme spoznali definitívnu podobu hatchbacku. Ide o vôbec prvý model kombi, ktorý už využíva novú dizajnovú filozofiu značky. S ňou prišla nielen Astra hatchback, ale aj modely Mokka, Grandland či Crossland a vyznačuje sa najmä unifikovaným spracovaním prednej masky v štýle Opel Vizor. Pre mnohých bude dobrou správou, že Astra kombi bude prvýkrát v predaji aj s plug-in hybridným pohonom, čím sa stane vôbec prvým elektrifikovaným kombi výrobcu. Astra novej generácie je evidetne nositeľom veľkých inovácií, čo jej napokon s ohľadom na jej význam v modelovom portfóliu prináleží.
### Menšia, ale zároveň väčšia – áno, ide to Nový Opel Astra Sports Tourer bude označovaný najmä ako Astra kombi alebo Astra ST, ponúkne na kompaktnej podvozkovej platforme vskutku pôsobivé rozmery. Dĺžka vozidla dosahuje 4 642 mm, šírka 1 860 a výška 1 480 mm. Nová Astra kombi je tak až o 60 mm kratšia ako predchodca, čo neznie veľmi dobre – lenže toto skrátenie dĺžky sa nepremieta do zmenšenia vnútorného priestoru, pretože je výsledkom skrátenia predného previsu. Skrátka, predná časť s motorom je kratšia, vďaka čomu sa celková dĺžka auta mohla zmenšiť. Z nášho hľadiska ide o priaznivú zmenu, pretože kratší predný previs uľahčí parkovanie v stiesnených priestoroch a umožní vyhnúť sa škrabancom. Rázvor kolies sa pritom v porovnaní s hatchbackom predĺžil až o 57 mm na celkových 2 732 mm. Možno už nastal čas prehodnotiť význam pojmu „kompaktný“, pretože si pod ním obyčajne asociujeme slovo „malý“. Astra ST však malá rozhodne nie je.
Interiér sa v porovnaní s hatchbackom prakticky nezmenil. Zaujme najmä združený obrazový štít Pure Panel a vysoká lakťová opierka s mohutnejším stredovým tunelom.
### Veľký batožinový a nákladný priestor Nová Astra Sports Tourer disponuje batožinovým priestorom s východiskovou kapacitou 608 litrov. Ak sa zadné sedadlá sklopia (a vedia sa sklopiť do úplnej roviny), sprístupní sa nákladný priestor s kapacitou 1 634 litrov. To sú hodnoty, ktoré by sme pred niekoľkými rokmi očakávali od o čísla väčšieho kombi. Verzie s plug-in hybridným pohonom budú o niečo menšie, ponúknu priestor s kapacitou od 548 do 1 574 litrov.
Silným argumentom v prospech novej Astry kombi má byť aj pestrá variabilita tohto nákladného priestoru. Zadné sedadlá sa už v základnej výbave sklápajú jednotlivo v pomere 40:20:40 a podlaha je úplne rovná. Za príplatok, respektíve v rámci vyšších výbav, potom Astra kombi ponúkne aj takzvanú inteligentnú podlahu, ktorú nazýva „Intelli-Space“. „Ide o pohyblivú podlahu, ktorá sa dá ľahko nastaviť jednou rukou do vyššej alebo nižšej polohy a zaparkovať v uhle 45 stupňov. Kto chce ešte viac pohodlia, zasúvací kryt batožinového priestoru je možné uložiť, keď je pohyblivá podlaha v hornej aj dolnej polohe – na rozdiel od konkurencie, ktorej vozidlá umožňujú uložiť kryt len vtedy, keď je podlaha v hornej polohe,“ uvádza Opel vo svojej tlačovej správe. Praktický je aj ďalši detail týkajúci sa povinnej výbavy vozidla. „Súprava na opravu pneumatík a lekárnička sú uložené v praktických priehradkách pod podlahou a cestujúci k nim majú prístup z batožinového priestoru rovnako ako z priestoru zadných sedadiel. To znamená, že ich dočiahnu bez toho, aby museli vyložiť celý obsah batožinového priestoru.“ Opel skrátka vie, že kufor sa obyčajne používa na to, aby sa v ňom viezol náklad.
Výrobca ďalej upozorňuje na možnosť elektrického otvárania dverí aj bezdotykovo, teda pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Čo ma osobne zaujíma – a to zatiaľ automobilka neodhalila ani prostredníctvom pomerne skromnej fotogalérie – je ďalšie vybavenie batožinového priestoru. Mám na mysli vybavenie sieťkami, zadržiavacími pásmi, háčikmi pre zavesenie nákupných tašiek, prípadne ďalšie katalógové doplnky pre ľudí, ktorí svoje kombi používajú plnohodnotne. Opel pripomína v podstate len to, že v kufri odveziete aj klietku so stredne veľkým psom.
### Motorizácie pre Opel Astra kombi Okrem elektrického pohonu bude nová Astra Sports Tourer v ponuke aj s benzínovými a naftovými motormi. Výkon zážihových a vznetových variantov sa pohybuje v rozmedzí od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k), kým elektrické plug-in hybridné varianty dosahujú systémový výkon až 165 kW (225 k). Štandardnou výbavou modelov so zážihovým a vznetovým motorom je šesťstupňová prevodovka. Osemstupňová automatická prevodovka (elektrifikovaná na plug-in hybridných modeloch) je voliteľná pri výkonnejších motoroch. ### Cena a dostupnosť Výrobca zatiaľ neinformoval o dostupnosti nového OPEL ASTRA SPORTS TOURER. Príchod do predaja očakávame v priebehu druhej polovice roka 2022. Webstránky značky Opel ešte neinformujú o slovenských cenách novej generácie Astry, má uvedené len ceny pre odchádzajúcu generáciu: 15 790 eur za hatchback a 16 990 eur za kombi. Cenový rozdiel je teda len 1 200 eur a očakávame, že aspoň približne bude zachovaný aj pre Astry novej generácie. Čo sa však zvýši určite, je východisková cena Astry hatchback. V Nemecku má Astra hatchback nastavenú cenovku od 22 465 eur a Astra Sports Tourer plug-in hybrid od 35 800 eur. Ceny za verzie s jednoduchšími pohonmi (benzín, nafta) v nemeckom cenníku zatiaľ nefigurujú.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »