Koniec tichým elektromobilom, prvé elektrické AMG sa svojím zvukom chváli. Majstrovský Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Aj elektromobily môžu mať bohatý športový zvuk, prioritou však naďalej ostáva pohon a jazdné vlastnosti. Mercedes-AMG uvádza, že model EQS 53 AMG 4MATIC+ je všetko, len nie tichý.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Hodí sa však k vysokovýkonným autám bzučanie? Samozrejme, že nie, aj značka Mercedes-AMG vie, že to tak nemohla nechať. Preto vo svojom úplne prvom elektrickom Mercedes-AMG, modeli EQS 53 4MATIC+, nechal kompletne prepracovať zvuk pohonu a podarilo sa vytvoriť niečo naozaj pôsobivé
Balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, kombinuje výbavu ovplyvňujúcu dynamiku jazdy, ktorej patrí silné zvýšenie výkonu pre PRETEKÁRSKY ŠTART a zvýšenie maximálnej rýchlosti na 250 km/h, s emocionálnym Zvukovým zážitkom AMG „Výkonnostný“. Táto funkcia sa na troch voliteľných stupňoch Vyvážený, Športový a Výkonný postará o nezameniteľný zvukový zážitok. Intenzita zvukového nastavenia sa riadi aktuálnym stavom vozidla a zvoleným jazdným programom. Zvuky, ktoré boli skomponované špeciálne pre zvukový svet Výkonnostný, napríklad pre nabíjanie alebo funkcie infotainmentu, završujú zážitok AMG.
Dynamika jazdy dodržiava to, čo sľubuje zvuk: pri vhodnej teplote a stave nabitia je možné nakrátko zvýšiť maximálny výkon a krútiaci moment pre PRETEKÁRSKY ŠTART. Na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potom model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ potrebuje len 3,4 sekundy. Budiče kmitov a reproduktory vo vozidle už počas státia jasne ukazujú silu elektromotorov a poskytujú emocionálne nabitú zvukovú stopu pre intenzívne zrýchlenie. Grafické vyhotovenia ukazovateľov, ktoré sú špecifické pre AMG, v displejoch zdôrazňujú jazdný výkon aj vizuálne. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné Zvukový zážitok AMG kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.
Raz počuť je lepšie ako stokrát čítať, vypočujte si zvuk Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ sami:
Pohon a výkon EQS 53 AMG 4MATIC+
Srdcom nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ postaveného na platforme EVA2 je koncepcia pohonu s dvoma motormi – obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej. Ponúka tak plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosahuje závratných 950 Nm.
S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na 560 kW (761 k) a krútiaci moment vzrastie až na 1 020 Nm. Tieto hodnoty berú dych nielen na papieri, ale aj fyzicky – zrýchlenie z nuly na rýchlosť 100 km/h s balíkom AMG DYNAMIC PLUS prebehne už za 3,4 sekundy. Teraz si predstavte tú kinetickú energiu, keď dvojmotorový pohon dokáže auto s pohotovostnou hmotnosťou 2 655 kg vystreliť na stovku za menej ako štyri sekundy.
Podvozok nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je podobne ako EQS od značky Mercedes-EQ vybavený viacprvkovou prednou nápravou a zadnou nápravou s priestorovým zavesením kolies. Inžinieri AMG cielene zdokonalili a vyladili komponenty tak, aby spĺňali osobitné požiadavky zákazníkov AMG. To platí pre komfort jazdy aj pre jazdnú dynamiku. Podvozok AMG RIDE CONTROL+ má vzduchové pruženie, ktoré je spojené s adaptívnym, elektronicky riadeným nastavovaním tlmenia v kombinácii so sériovým riadením zadnej nápravy s natočením kolies až do 9 stupňov.
Nová generácia akumulátorov s kapacitou 107,8 kWh
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. Iba desatina z jeho chemického zloženia nikel-kobalt-mangán je tvorená kobaltom. Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh a v porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou. Okrem toho má vyšší výkon nabíjania a dôležitou novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom (OTA). Aj systém manažmentu akumulátora bol vyladený špecificky pre AMG. Jazdné programy „Šport“ a „Šport+“ sú orientované na výkonnosť, jazdný program „Komfort“ je orientovaný na dojazd.Rovnako ako v sesterskom modeli od značky Mercedes-EQ, aj v tomto prípade možno akumulátor nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade je možné „natankovať“ elektrický prúd pre ďalších 300 kilometrov (WLTP) už po 19 minútach.
Ako sa líši základná EQS od EQS 53 AMG 4MATIC+?
Na prvý pohľad typické vozidlo AMG – vďaka obloženiu chladiča s čiernym panelom špecifickým pre AMG s vertikálnymi výstuhami. Sprevádzané avantgardnou siluetou, ktorá je formovaná dynamicky plynulou líniou kupé a je zakončená svalnatou zadnou časťou s odtrhovou hranou AMG. Z oboch strán obkolesené veľkými diskmi s brzdovým systémom AMG. Teda ani vizuálne niet pochýb o tom, ku ktorej výkonnostnej rodine tento priekopník patrí.V luxusnom športovom interiéri sa odohralo takisto viacero zmien v porovnaní s východiskovou EQS. Za zmienku stoja napríklad tieto položky výbavy:
- prístrojová doska a línia bokov v imitácii kože ARTICO vo vesmírnej sivej farbe so štruktúrou NEOTEX a červeným ozdobným švom;
- stredové diely obloženia dverí a prechod stredovej konzoly do prístrojovej dosky z mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s červeným ozdobným švom;
- volant AMG Performance v koži napa, dole sploštený, perforovaný v oblasti uchopenia so strieborne sfarbenými hliníkovými páčkami na nastavovanie rôznych stupňov rekuperácie;
- dodatočne k sériovým tlačidlám AMG na volante;
- športové pedále AMG;
- podlahové rohože a nástupné lišty AMG s nápisom AMG (osvetlené s výmenným krytom).
» Podrobnosti o modeli EQS si môžete prečítať priamo na stránkach spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia
Najdôležitejšie technické údaje Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ | |
Elektrické motory | Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM) |
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 484 kW/560 kW |
Max. hnací moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 950 Nm/1 020 Nm |
Náhon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 3,8 s/3,4 s |
Maximálna rýchlosť[5] (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 220 km/h/250 km/h |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | 107,8 kWh |
menovité napätie | 396 |
Max. rekuperačný výkon[6] | 300 kW |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | 11/22 kW |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | 200 kW |
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP) | 23,9 – 21,5 kWh/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 0 g/km |
Trieda efektívnosti | A+ |
Dojazd (WLTP) | 526 – 580 km |
Pohotovostná hmotnosť [7] | 2 655 kg |
Hodnota cw od[8] | 0.23 |
[5] Elektronické obmedzenie
[6] Táto hodnota sa vzťahuje na elektrický výkon, ktorý sa na základe rekuperácie ukladá do elektrického akumulátora. Možno ju dosiahnuť za optimálnych podmienok okolia, okrem iného aj v závislosti od stavu nabitia a teploty. Odchýlky sú možné.
[7] Podľa ES
[8] S kombináciou 21-palcových diskov a pneumatík AMG v jazdnom programe ŠPORT alebo ŠPORT+
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.