Slovenská premiéra VW ID.5: O koľko bude SUV-kupé drahšie od ID.4 a prečo?
Ide už o druhé SUV-kupé značky Volkswagen, prvým je kompaktný crossover Taigo za menej ako 17-tisíc eur.
Vydané Text: Erik Stríž
Najväčšia slabina SUV-kupé býva ako batožinový priestor, tak aj priestor nad hlavami zadných pasažierov. ID.5 je v porovnaní s ID.4 nižšie o 12 milimetrov a pomaly sa zvažujúca línia strechy predsa len ukrajuje miesto pre sedacich vzadu. S mojou výškou 175 cm mi nad hlavou ostáva iba zopár centimetrov miesta, ale stále je to v poriadku – zníženú strechu tak pocítia najmä ľudia s výškou od asi 180 – 185 centimetrov.
„*ID.5 reprezentuje štýl karosérie budúcnosti. Je aerodynamický, expresívny, športový a vďaka MEB má krátke previsy*,“ hovorí Jozef Kabáň, šéfdizajnér značky Volkswagen. „*Preto sme mohli vytvoriť veľký vnútorný priestor kabíny napriek dynamickej línii strechy. To doteraz nebolo možné*.“
**Nový operačný systém vo verzii 3.0** prispel k zlepšeniu hlasového ovládania prirodzenou rečou („Hallo ID.“). Systém hlasového ovládania je teraz doplnený funkciou učenia a umožňuje online prístup k informáciám uloženým v cloude.
Na želanie môže byť interiér kabíny zvýraznený ambientným osvetlením s 30 nastaviteľnými farbami.
Online služby We Connect poskytujú vodičovi dopravné informácie v reálnom čase, online aktualizácie máp, aktuálne informácie o nabíjacích staniciach, internetové rádio a ďalšie užitočné funkcie.
Komunikáciou Car2X pozdvihuje Volkswagen bezpečnosť na novú úroveň. Dáta flotily kompatibilných vozidiel značky Volkswagen a signály infraštruktúry v okruhu do 800 metrov sa v zlomku sekundy prevedú na výstražné upozornenia o nebezpečných miestach, nehodách a zastavenej premávke. Výstražné upozornenia vizuálne podporuje aj inovatívne signalizačné svetlo ID. Light v kokpite.
### Cena a dostupnosť ID.5 na Slovensku
Cena modelu ID.5 pre slovenský trh ešte nebola zverejnená, ale z diskusií so zástupcami značky Volkswagen vieme, že v základnej konfigurácii bude ID.5 drahšie od ID.4 asi iba o 3 000 eur. V prípade vyšších verzií, ako GTX, to bude ešte podstatne menej. Táto cena však nebude iba dôsledkom trhovo atraktívnejšieho karosárskeho vyhotovenia, ale najmä hodnotnejšej sériovej výbavy. Jednou z tých vecí, ktoré by sa mali viac podieľať na zlepšení používateľskej skúsenosti, je už vyššie spomenutá tretia verzia operačného systému.
Prvé vozidlá budú pre zákazníkov dostupné počas prvých mesiaciov budúceho roka 2022.
**Vyvstáva teda otázka: prečo by si mal zákazník ešte kupovať ID.4?** Dôvodom budú zrejme tie priestorové pomery na zadných sedadlách hore nad hlavami. Čo sa týka batožinového priestoru, v tomto ohľade je ID.5 vskutku priestranný: má základný objem 549 litrov a dá sa rozšíriť na nákladný priestor sklopením zadných sedadiel.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk