Volkswagen oficiálne predstavil elektrické SUV-kupé ID.5. Aktualizácie vzduchom sú realitou. Nezabudlo sa ani na GTX

Volkswagen predstavil svoje úplne prvé elektrické SUV-kupé. ID.5 si zachovalo všetky gény rodiny ID., no zároveň prinieslo modernu v podaní karosérie kupé. Čo všetko sa ešte zmenilo?
Vydané  Text: 

Volkswagen v týchto dňoch oficiálne rozširuje ponuku rodiny ID. o prvé elektrické SUV-kupé ID.5. Novinka síce stojí na rovnakej platforme, ako ID.4, no napriek tomu ponúka svojbytný charakter a množstvo funkcií, ktoré zažívajú v portfóliu značky premiéru. ID.5 má navyše za úlohu urýchliť prerod značky v rámci stratégie ACCELERATE. „*ID.5 je elektrické, športové a elegantné. Naše prémiové elektrické SUV-kupé je ďalším míľnikom stratégie ACCELERATE. Poskytuje pôžitok z jazdy bez lokálnych emisií pre skupinu náročných zákazníkov. Týmto modelom zároveň vstupujeme do úplne nového segmentu.*“, povedal CEO značky Volkswagen, Ralf Brandstätter.
### Svojbytný charakter s dostatkom miesta Svojbytný charakter ID.5 preukazuje už na prvý pohľad. **Nezameniteľná línia strechy, krátke previsy karosérie a dlhý rázvor sú črty, ktoré jasne napovedajú o príslušníka akej rodiny ide**. ID.5 zároveň reprezentuje štýl karosérie budúcnosti. Jozef Kabaň, šéfdizajnér značky Volkswagen, hovorí, že pri ID.5 sa podarilo dosiahnuť veľký vnútorný priestor aj napriek padajúcej línii strechy. **Prvé elektrické SUV-kupé od VW by malo mať na zadných sedadlách strechu len o 12 milimetrov nižšiu v porovnaní s ID.4**.
Vonkajšie rozmery sú taktiež porovnateľné so súrodencom s klasickou líniou strechy. **Celková dĺžka auta je 4 599 milimetrov, s tým, že športové prevedenie GTX je o 17 milimetrov kratšie. 2 766 milimetrov dlhý rázvor umožnil v kabíne s plochou podlahou vytvoriť dostatok miesta, aby ID.5 mohlo konkurovať autám SUV vyšších tried**. Padajúca línia strechy sa takmer žiadnym spôsobom neodrazila ani na batožinovom priestore. Dokonca ID.5 je so svojimi 549 litrami na tom ešte o 6 litrov lepšie, ako ID.4. ### Len s najvyššou kapacitou batérie **Vďaka oblým líniám karosérie a aktívnymi lamelám predného nárazníku sa koeficient odporu vzduchu ustálil na hodnote len 0,26. Pri športovo ladenom ID.5 GTX je to 0,27. Takéto hodnoty v spojení s batériou s kapacitou 77 kWh sa postarali o dlhý dojazd na úrovni 540 kilometrov. Športovo ladené GTX má pritom dosiahnuť slušných 497 kilometrov. Nižší dojazd ID.5 GTX je zapríčinený aj vysokým výkonom. „Elektrické GTI“ má dostať dva elektromotory na obe nápravy s celkovým výkonom až 220 kW**.
**Konvenčnejšie verzie budú k dispozícii s výkonom 128 kW alebo až 150 kW. Obe verzie ID.5 pritom majú poháňanú zadnú nápravu a batériu s rovnakou kapacitou 77 kWh**. Niektoré zmeny, ktoré so sebou prináša úplne nový softvér ID.Software 3.0 sa postarali o silnejšie nabíjanie. **Z klasickej domácej siete s vhodným wallboxom je možné ID.5 nabíjať výkonom 11 kW, pričom z verejnej siete rýchlonabíjacích staníc s DC prúdom je to až 135 kW**. ### Aktualizácie a dokupovanie funkcií vzduchom Nový softvér sa však neodrazil len na nabíjaní. **Obrovskou novinkou je možnosť aktualizácií formou OTA (Over-The-Air)**. Takýmto spôsobom si majiteľ nielen že bude svoje auto udržiavať vždy aktuálne a v najlepšej forme, ale taktiež je možné do ID.5 dokupovať aj dodatočné funkcie. **ID.Software 3.0 navyše umožňuje automobilke lepšie prácu s dátami získanými s jednotlivých vozidiel. Tým pádom je možná komunikácia Car2X na vzdialenosť až 800 metrov**. Počas toho si autá medzi sebou vymieňajú rôzne údaje z jazdy a zároveň vodiča dokážu upozorniť na problém na jeho trase. Výstražné upozornenia na rôzne situácie sú vodičovi podávané prostredníctvom inovatívneho signalizačného svetla IQ.Light v kokpite.
**ID.5 dostane podobne ako väčšina nových modelov aj inteligentné osvetlenie IQ.Light**. V prípade športovej verzie GTX bude toto osvetlenie vždy v najvyššej verzii IQ.Light LED-Matrix. Pokiaľ sa rozhodnete siahnuť po konvenčnej verzii, budete mať na výber z klasického LED osvetlenia alebo z najvyššieho inteligentného osvetlenia, rovnakého ako v GTX. Nechýba ani klasický charakteristický prvok rodiny ID. a to prepojené predné svetlomety. ### Interiér v tradičnom rozpoložení **V interiéri už tradične nebude chýbať dvojica displejov**. Menší z nich zastáva úlohu digitálneho prístrojového štítu, zatiaľ čo väčší slúži na ovládanie klimatizácie a zábavného systému. **Za príplatok si môžete vybrať aj head-up displej s rozšírenou realitou, ktorá sa bude premietať takmer cez celú plochu predného okna**.
Volkswagen bude svoje elektrické SUV-kupé vyrábať v rovnakej továrni, ako ID.3 a ID.4. Ide o modernizovanú fabriku v Zwickau, ktorá bola v minulosti špeciálne upravená pre výrobu vozidiel stojacich na platforme MEB. **Slovenskú premiéru si nové ID.5 odbije už 15. novembra 2021 v salóne Mooncity E-mobility Store v bratislavskom Auparku. Auto tu bude vystavené až do 28. novembra**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.