Dopravný podnik v Nemecku sťahuje elektrické autobusy z prevádzky, zhoreli už desiatky vozidiel

Elektrobusy majú problémy, mnohé nemecké mestá ich vyraďujú z prevádzky.
Vydané  Text: 

Dolné Sasko patrí k lídrom v oblasti presadzovania ekologickej dopravy. V júni však v autobusovom depe v Hannoveri vypukol veľký požiar, ktorý úplne zničil deväť vozidiel dopravného podniku. Príčina? Vznietenie batérie elektrického autobusu. **Mesto Hannover po tomto incidente elektrickú flotilu autobusov vyradilo z prevádzky.** Nejde však len o ojedinelý prípad, mestá čoraz častejšie vyraďujú elektrobusy z cestovného poriadku. Dôvody možno často vystopovať k jednej spoločnej príčine: riziko požiaru. ### Pridali sa ďalšie mestá Po tom, čo mal elektrobus údajne na svedomí veľký požiar v stuttgartskom autobusovom depe, dopravný podnik autobusy nateraz odstavil. **Pri požiari bolo zničených až 25 vozidiel.** Zakročili aj ďalšie dopravné spoločnosti. Mníchovský dopravný podnik taktiež z preventívnych dôvodov vyradil z prevádzky osem elektrobusov. Opatrenie by malo platiť až do definitívneho objasnenia príčiny požiaru. ### Problémové batérie Prečo však majú mestá toľko problémov s elektrobusmi? Podľa všetkého za incidenty môžu zastarané bezpečnostné opatrenia. Batérie fungujú inak ako spaľovacie vozidlá a vyžadujú špecifické podmienky pri prevádzke. **Špeciálna pozornosť by mala byť venovaná predovšetkým termomanažmentu s dostatočným chladením batérií,** ktoré by malo pomôcť predchádzať týmto incidentom. V závislosti od druhu akumulátorov, riziko môžu predstavovať teploty už nad 80 °C. Po vznietení však môže teplota horiacej batérie presiahnuť aj 1 000 °C, čo v prípade natesno zaparkovaných autobusov v depe spôsobilo okamžitú reťazovú reakciu. ### Predchádzajúce incidenty Už v roku 2017 došlo k požiaru u výrobcu elektronických autobusov v Salzgitteri, v roku 2019 došlo k požiaru vozidla v Burghausene (okres Altötting) a v roku 2020 v Durínsku. V marci 2021 horelo vozidlo spoločnosti EvoBus v Mannheime. Pri dvoch ničivých tohtoročných požiaroch autobusových dep v Hannoveri a Düsseldorfe existuje minimálne jedno podozrenie, že spúšťačom bolo práve elektrické vozidlo. *foto: Youtube*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.