Kontroverzia pokračuje! BMW uvidelo nový rad 2 Active Tourer a zostáva tak v segmente, ktorého sa ostatné automobilky boja

Nové BMW 2 Active Tourer je tu. Aj napriek nevôli skalných fanúšikov sa auto predáva, tak prečo ho nepredviesť v novej generácii? Navyše s modernou technikou a novou koncepciou interiéru má dostatočnú odvahu na to, aby prilákalo nových zákazníkov.
Vydané  Text: 
Keď sa povie BMW, každému okamžite napadnú silné športové autá, luxusné limuzíny alebo obrovské SUV. Avšak BMW nie je len o tom. V ponuke výrobcu sa nachádza aj model, ktorému zarytí fanúšikovia nevedia prísť na meno. Navyše, BMW 2 Active Tourer nekončí! Práve naopak. Prichádza v úplne novej generácii s ovládaním, na ktoré nie sme zvyknutí. ### Zmena zvonka v duchu rodinnej identity Už na prvý pohľad je jasné, že aj **rodinné MPV BMW 2 Active Tourer chce nadviazať na rodinnú identitu**. Práve preto sa v prednej časti nachádza dvojica obrovských ľadviniek, odkazujúcich na elektrické iX. Okrem toho však 2 Active Tourer v prednej časti pôsobí omnoho vyváženejšie a dravšie, ako jeho predchodca.
A to pritom nie je vôbec na škodu. BMW tak ukazuje, že aj rodinné auto kategórie, ktorú na cestách už takmer nevidíme, môže byť štýlové s dynamickým vzhľadom. **Samotná automobilka navyše už viac neprezentuje Active Tourer, ako MPV. V jej tlačovej správe sa o tomto aute zmieňuje, ako o crossoveri**. Pravdepodobne je to však len preto, aby samotný model zameraný na rodinu lepšie zapadol do slovníka súčasných zákazníkov.
### Rázvor ostal nezmenený Auto samo o sebe pritom medzigeneračne o niečo narástlo. **Na dĺžku to bolo o 32 milimetrov na hodnotu 4 386 milimetra. Do šírky pribralo 24 milimetrov (1 824 mm) a na výšku je nárast o 21 milimetrov na celkovú hodnotu 1 576 milimetra. Napriek väčším vonkajším rozmerom sa však vôbec nezmenil rázvor, ktorý zostal na pôvodnej hodnote 2,67 metra**. Aby 2 active Tourer pôsobilo na ceste agilnejšie, zmenil sa rozchod kolies. **Predná náprava si polepšila o 25 milimetrov (1 586 mm) a zadná o 26 milimetrov (1 588 mm)**. Aj keď sa tieto zmeny môžu zdať minimálne, na ovládateľnosť auta budú mať určite veľký dopad.
Zmena dizajnu, proporcií a predovšetkým prednej časti spôsobila, že BMW 2 Active Tourer má extrémne nízky koeficient odporu vzduchu. **Podľa tlačovej správy by sa hodnota mala ustáliť na 0,26, čo je pre takýto druh karosérie slušné číslo**. K nízkemu odporu majú dopomôcť aktívne lamely masky chladiča a dolných nasávacích otvorov v nárazníku. Okrem toho má 2 Active Tourer aj výrezy na okrajoch nárazníku slúžiace k lepšiemu obtekaniu vzduchu.
### Už len dotykové ovládanie **Ďalšou radikálnou zmenou prešiel interiér.** Fanúšikovia BMW určite automobilku velebia kvôli zachovaniu tradičnej koncepcie ovládania. Teraz však prichádza zmena. Nové BMW 2 Active Tourer totiž stavilo **výhradne na dotykové plochy a dotykové ovládanie**. Centrom palubnej dosky je 10,25-palca veľký displej infotainmentu, ktorý je prepojený s virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,7-palca.
V interiéri sú použité úplne nové materiály, ktoré kladú dôraz na udržateľnosť a ekológiu. **Samozrejme sa nezabudlo ani na praktickú stránku auta. Nechýba zadná posuvná lavica delená pomerom 60:40. Tú je možné posúvať v rozsahu až 13 centimetrov**. Môžete si tak zväčšovať alebo zmenšovať batožinový priestor, ktorý má v základnom usporiadaní objem až 470 litrov pri klasickom pohone, alebo 406 litrov pri plug-in hybridnom pohone.
### Nové motorizácie prinášajú dojazd na elektrinu až 80 kilometrov Z hľadiska samotného pohonu bude na výber hneď niekoľko motorizácií. **Základ bude tvoriť trojvalcový turbomotor s maximálnym výkonom 100 kW označený aj ako 218i**. Nad ním bude postavený **mild hybrid 220i s rovnakým motorom spojeným so 48V elektromotorom. Celkový výkon sa v tomto prípade ustáli na hodnote 115 kW**. Ďalší v poradí bude **mild hybridný štvorvalec 223i s výkonom 160 kW**. Okrem toho si zákazníci môžu vybrať aj **naftový motor 218d s výkonom 110 kW**. Všetky tieto** pohonné jednotky sú spojené s novou 7-stupňovou prevodovkou Steptronic**.
**Pre milovníkov plug-in hybridných technológií s BMW pripravilo hneď dve výkonové verzie. Obe disponujú novou batériou s navýšenou kapacitou na celkových využiteľných 14,9 kWh (16,3 kWh gross). Taktiež je možné v oboch prípadoch počítať aj s nabíjaním s výkonom 7,4 kW**.
**Slabší plug-in hybridný systém pozostáva z 1,5-litrového trojvalca, ktorý opracuje spoločne s elektromotorom. Výkon takejto sústavy je slušných 180 kW**. Ak by sa vám to ale zdalo málo, môžete siahnuť po **silnejšej verzii so systémovým výkonom až 240 kW**. **BMW navyše uvádza, že jeho nový plug-in hybridný systém by mal rad 2 Active Tourer poháňať až 80 kilometrov na elektrinu**. Nakoniec automobilka nezabudla zdôrazniť, že aj jej MPV, teda crossover, je ladený s cieľom dosiahnuť najlepšiu radosť z jazdy. Auto bolo vyladené pre športový charakter, čo má umocňovať aj úplne nová zadná trojprvková náprava. **Novinku si budete môcť na našom trhu predobjednať začiatkom roka 2022 za cenu, ktorá by mala štartovať na úrovni 30-tisíc eur**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.