Na Slovensko prichádza nový sedan od Dongfengu, má zaujať cenou a pôsobivým interiérom

V Číne sa predáva aj s benzínovými motormi, my si ho budeme môcť kúpiť len na elektrinu.
Vydané  Text: 
Značka DongFeng na Slovensko už čoskoro prinesie ďalší model automobilu, tentokrát pôjde o kompaktný sedan s názvom S50EV. V zahraničí sa tento model predstavuje pod celkovým názvom Dongfeng Fengxing Jingyi S50EV a ide o čisto elektrické vozidlo s nápadným vonkajším vzhľadom a interiérom, ktorý osloví aj konzervatívnejšieho európskeho zákazníka. To, čo by slovenského zákazníka malo zaujať v prvom rade, bude relatívne nízka nadobúdacia cena. Dongfeng Motor Slovensko síce zatiaľ ceny pre náš trh neupresňuje, ale v zahraničí sa model predáva za ceny okolo 30-tisíc amerických dolárov, v prepočte menej ako 26-tisíc eur. Samozrejme, s príchodom na územie EÚ a po započítaní nákladov na dopravu a ďalších položiek môže byť koncová cena vyššia. ### Aktualizácia veľkosti vozidla Pôvodne sme v nadpise tohto článku uviedli, že pôjde o malý sedan, na čo nám importér značky upresnil celkovú dĺžku vozidla – dosahuje 4,7 metra, teda bude patriť k tým dlhším. Pre porovnanie, Renault Megane Grandcoupé má dĺžku 4 632 mm, Mercedes-Benz Triedy C sedan 4 751 mm. Dongfeng S50EV teda bude stáť niekde medzi nimi.
### Rýchlosť, dojazd a výkon Elektrický sedan umožňuje jazdiť rýchlosťou maximálne 150 km/h a na jedno plné nabitie trakčného akumulátora prejde do 410 kilometrov. Akumulátor má maximálnu kapacitu 54 kWh, teda viac ako niektoré iné etablované elektromobily, pričom elektrický motor umiestnený pod prednou kapotou poháňajúci predné kolesá disponuje maximálnym výkonom 90 kW a krútiacim momentom až 280 Nm. Je potrebné počítať s tým, že newtonmetre uvádzané pri elektrických motoroch sú odlišné od tých, ktoré sú technických údajoch naftových a benzínových motorov, napriek tomu očakávame solídnu dynamiku pri mestských rýchlostiach.
### Modré akcenty pre elektrický pohon Predné partie sedanu S50EV trocha vybočujú z konzervatívneho štandardu, vzdialene pripomínajú Suzuki Kizashi. V skutočnosti má bližšie k modelu Nissan Sylphy, pretože aj toto auto je spoločným projektom značiek Dongfeng a Nissan a stojí práve na základoch sedanu Sylphy. Na druhej strane zadné partie sú už elegantné a vskutku vyladené. Zaujímavosťou je rozsiahle využívanie modrých akcentov na imitácii masky chladiča či diskoch kolies, čo má poukazovať na elektrický pohon. Automobil totiž vychádza z modelu S50, ktorý sa v Číne predáva s benzínovýmu motormi od Mitsubishi a Nissanu. Automobil samotný pritom nie je úplnou novinkou. Aktuálna verzia sa predstavila na autosalóne v Pekingu v roku 2016 ako facelift pôvodnej verzie z roku 2014.
### Interiér skoro ako od Nemcov Kvalitu vyhotovenia interiéru v tejto chvíli posudzovať nemôžeme, ale minimálne z estetického hľadiska bude patriť k tým hodnotnejším. Na fotografiách Dongfeng avizuje pripojiteľnosť infotaimentu so smartfónom, čo považujeme už takmer za štandard, v tomto prípade ale ide o zrkadlenie obrazovky. To je spravidla náročnejšie na výkon aj energetickú spotrebu smartfónu viac, než pri používaní funkcií Android Auto a Apple CarPlay.
Napriek tomu, že vo svete elektromobilov už nachádzame plne digitálne prístrojové panely ako súčasť štandardnej výbavy, Dongfeng S50EV ponúkne kombináciu digitálu a analógu. To, čo vyzerá ako kruhový otáčkomer vľavo, je v skutočnosti kruhová stupnica vyťaženia elektrického motora, pričom časť stupnice je vyhradená pre negatívne hodnoty informujúce o intenzite nabíjania batérie princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní. Pravý kruh je tachometer a uprostred analógových ukazovateľov je rozmerný farebný displej s tradičným zobrazením informácií o jazde a nastaveniach vozidla.
Sedan bude mať päť miest na sedenie vrátane miesta vodiča, pričom priestorové pomery na zadných sedadlách vyzerajú celkom veľkoryso. Stredové operadlo sa dá dokonca sklopiť do polohy lakťovej opierky, čo dnes neponúkajú mnohé vozidlá u nás zabehnutých značiek. Vo svetlej farebnej schéme pôsobí interiér skutočne dobrým dojmom – zhodnotenie si však ponecháme na prvé jazdy a redakčné testy. ### Výbava a ceny V súčasnosti nevieme nič o tom, akú štandardnú či príplatkovú výbavu elektrický sedan Dongfeng S50EV na Slovensku ponúkne. Je možné, že u nás bude v predaji iba jedna verzia vozidla s možnosťou dokúpenia katalógového príslušenstva. Dongfeng Motor Slovensko nezverejnil ceny ani časovú dostupnosť modelu, [vo svojom príspevku na Facebooku](https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=344707680738185&id=100865748455714) avizuje iba „už čoskoro na Slovensku“.

VIDEOTEST: Dongfeng Fengon 5 je veľké čínske SUV pre masy! Obstojí na slovenskom trhu?

Za seba musím povedať, že Dongfeng sa týmto modelom trafil do čierneho. Reprezentuje totiž presne to, čo majú dnes Slováci radi. Je to pomerne vysoké SUV so zvažujúcou sa strechou, ktoré púta pozornosť. Neverili by ste, koľko ľudí sa za týmto autom v priebehu týždňa otočilo. Sám som to po chvíli prestal rátať. Napriek všetkému nevyzerá... Prečítať celé




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.