Ford u nás prvýkrát spúšťa predaj špeciálnych Rangerov Wolftrak a Stormtrak (ceny a výbavy)
Nové verzie FORD Ranger prichádzajú na Slovensko a budú prísne limitované.
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Redakcia (s)

Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

Foto: • Text: David Hecl

FORD Ranger je fenomén. Ide o úžitkové vozidlo s imidžom terénneho pick-upu, ktorý sa hodí na ťažkú prácu práve tak ako na zábavu. Znie to ako klišé? Nech, v tomto prípade skutočne zodpovedá realite. Veď práve Rangeru FORD vďačí za to, že v Európe v minulom roku dosiahol rekordný 34,9-percentný podiel v segmente a naďalej posilňuje svoju pozíciu najpredávanejšieho európskeho pick-upu.
V súčasnosti na Slovensku môžete kúpiť niekoľko verzií modelu Ranger. Konvenčné stupne výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak dopĺňa športový Raptor, pričom všetky verzie sa dodávajú s naftovým motorom 125 kW (170k)/420 Nm a s tiež naftovým biturbom s maximálnym výkonom 157 kW (213 koní) a krútiacim momentom 500 Nm. Verzie Wolftrak a Stormtrak sú u nás horúcou novinkou a už dnes vieme, že počet týchto vozidiel je na našom trhu striktne obmedzený – zatiaľ čo Wolftrakov je niečo vyše tucet, Stormtrakov len polovica. Je to výsledok politiky značky FORD, ide totiž o limitované edície, aby zostala zaručená exkluzivita.
Obe nové verzie sú výhradne dvojkabínové, s pohonom všetkých kolies a s plnou bezpečnostnou výbavou so siedmimi airbagmi, automatickým brzdením či systémom vrátenia do jazdného pruhu (LKA).
Silným argumentom v prospech kúpy je predĺžená továrenská záruka a Grátis Servis, obe na 5 rokov alebo 150 000 kilometrov (respektíve 7 prehliadok).
Verzia | Motor | Max. výkon a krútiaci moment |
Prevodovka | Pohon | Cena bez DPH | Cena s DPH |
Wolftrak | 2.0 TDCi Ecoblue, vznetový, štart-stop |
125 kW (170 k), 420 Nm | 6° manuálna | 4×4 | 32 190 € | 38 628 € |
10° automatická | 4×4 | 33 990 € | 40 788 € | |||
Stormtrak | 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo, vznetový, štart-stop |
157 kW (213 k), 500 Nm | 10° automatická | 4×4 | 44 490 € | 53 388 € |
FORD Ranger Wolftrak
[GALLERY id=31800]
FORD Ranger Wolftrak, lacnejší z dvojice, sa dodáva so vznetovým motorom s výkonom do 170 koní (125 kW), štvorvalec 2.0 TDCi Ecoblue dosahuje krútiaci moment až 420 Nm a konfigurovaný je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom za doplatok 1 800 eur bez DPH je k dispozícii 10-stupňový automat.
Wolftrak vychádza z modelového radu Ranger XLT, má projektorové halogénové svetlomety, parkovací asistent so zadnými senzormi či automatickú dvojzónovú klimatizáciu, odlišuje sa však matným čiernym vyhotovením masky chladiča, vyspelejším 8-palcovým multimediálnym a navigačným systémom založenom na platforme SYNC 3 (ICE 129), 17-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, ale aj prítomnosťou obvodového alarmu s priestorovým snímačom a snímačom náklonu.
Ford predpokladá, že Ranger Wolftrak osloví hlavne zákazníkov v poľnohospodárskom, lesníckom či inom exteriérovom priemysle, ale aj súkromných zákazníkov. Súčasťou štandardnej výbavy je zapínateľný pohon všetkých kolies s funkciou shift-on-the-fly, uzamykateľný zadný diferenciál a pneumatiky vhodné do každého terénu, s ktorými možno jazdiť aj v náročných terénnych podmienkach. Podporu zaisťuje možnosť pohonu všetkých kolies s redukciou, ktorá zdokonaľuje výkon na strmých kopcoch a mäkkých povrchoch. Brodivosť oboch modelov je 800 mm, predný nájazdový uhol má 29 stupňov, zadný 27 a prejazdový uhol dosahuje 25 stupňov.
Zatiaľ čo pri modeli Wolftrak výrobca uvádza, že „skrotí divočinu“, Stormtrak propaguje ako „silu prírody“. Záujem osloviť špecifickú klientelu jazdiacu v skutočnom teréne je teda evidentný.
FORD Ranger Stormtrak
Všetky modely Ranger Stormtrak sú vybavené špičkovým 2,0-litrovým vznetovým štvorvalcom Ford Ecoblue s dvomi turbodúchadlami poskytujúci najvyšší výkon 213 koní (157 kW) a krútiaci moment až 500 Nm, ktorý zaisťuje vynikajúci výkon pri ťahaní. Originálne ťažné zariadenie z výroby je pritom za doplatok 515 eur bez DPH. Pripájateľný systém pohonu všetkých kolies v štandardnej výbave ponúka spoľahlivý výkon v teréne, zatiaľ čo moderná 10-stupňová automatická prevodovka má poskytovať pôžitok z plynulej a hladkej jazdy.
V porovnaní s Wolftrakom má Stormtrak už v sériovej výbave položky ako bezkľúčové zamykanie KeyFree a štartovanie tlačidlom FordPower, textílno-kožené čalúnenie sedadlo vodiča elektronicky nastaviteľné v 10 smeroch, tmavé čalúnenie stropu, ambientné osvetlenie interiéru či prístrojový panel s 2× 4,2″ farebným displejom.
[GALLERY id=31801]
Exteriérové odlišnosti v porovnaní s Wolftrakom pozostávajú z predných LED svetlometov, agresívnejšej masky chladiča s vertikálnymi prvkami vo farbe karosérie, aerodynamického ochranného rámu za kabínou a lesklých čiernych lyžín, ďalej sú tu zatmavené zadné sklá, čierne pruhy na karosérii, zadná parkovacia kamera či 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.
Zaujímavosťou je elektronicky ovládaný zaťahovací kryt nákladového priestoru je dodávaný v rámci štandardnej výbavy pre Ranger Stormtrak, pre Wolftrak je v predaji manuálne zaťahovací kryt v matnej čiernej farbe za 1 990 eur bez DPH.

Že nejde len o imidžový pick-up, ale vozidlo pripravené na „Heavy Duty“ využitie, svedčí zachované užitočné zaťaženie až do jednej tony a schopnosť ťahať príves s maximálnou hmotnosťou 3 500 kg, rovnako ako populárny rad Wildtrak.
Výrazný červený lak Rapid Red je exkluzívny práve pre Stormtrak, k dispozícii sú aj voliteľné farby biela Frozen White, šedá Sea Gray a modrá Blue Lightning. Pre verziu Wolftrak je vyhradená šedá farba, a to Conquer Grey a príplatková metalíza Sea Grey za 550 eur bez DPH.
Dostupnosť na Slovensku
„Zákazníci milujú odvážny štýl a húževnaté vlastnosti nášho pickupu Ranger, preto sme vyvinuli nové modely Stormtrak a Wolftrak z limitovanej edície, aby sme im ponúkli ešte viac z oboch svetov. Stormtrak kombinuje výrazný vzhľad s dodatočnými luxusnými prvkami a funkciami pre aktívny životný štýl, zatiaľ čo Wolftrak s robustným výkonom v teréne dokáže pohodlne odviezť majiteľa ďaleko mimo vyšliapaných chodníkov kvôli práci a zábave,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe.
Nové limitované edície Ranger Stormtrak a Wolftrak dorazia k predajcom v celej Európe od októbra tohto roku, čím sa rozšíri oceňovaná široká ponuka modelov Ford Ranger zahŕňajúca vzrušujúcu verziu Ranger Raptor inšpirovanú rely a nedávno predstavenú verziu Ranger Chassis, ktorú tvorí podvozok s kabínou.
Slovenský importér, Summit Motors Slovakia, už má zverejnený cenník modelov Ranger Wolftrak a Stormtrak platný od augusta, prvé exempláre u nás očakávame takisto v októbri.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk