Ford u nás prvýkrát spúšťa predaj špeciálnych Rangerov Wolftrak a Stormtrak (ceny a výbavy)

Nové verzie FORD Ranger prichádzajú na Slovensko a budú prísne limitované.
Vydané  Text: 

FORD Ranger je fenomén. Ide o úžitkové vozidlo s imidžom terénneho pick-upu, ktorý sa hodí na ťažkú prácu práve tak ako na zábavu. Znie to ako klišé? Nech, v tomto prípade skutočne zodpovedá realite. Veď práve Rangeru FORD vďačí za to, že v Európe v minulom roku dosiahol rekordný 34,9-percentný podiel v segmente a naďalej posilňuje svoju pozíciu najpredávanejšieho európskeho pick-upu.

Test Ford Ranger WildTrak: Kúsok Ameriky na každý deň

Jazdili sme najpredávanejší pick-up v Európe. Čím sa môže Ford Ranger vo výbave WildTrak chváliť a v kde sme odhalili jeho nedostatky?

V súčasnosti na Slovensku môžete kúpiť niekoľko verzií modelu Ranger. Konvenčné stupne výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak dopĺňa športový Raptor, pričom všetky verzie sa dodávajú s naftovým motorom 125 kW (170k)/420 Nm a s tiež naftovým biturbom s maximálnym výkonom 157 kW (213 koní) a krútiacim momentom 500 Nm. Verzie Wolftrak a Stormtrak sú u nás horúcou novinkou a už dnes vieme, že počet týchto vozidiel je na našom trhu striktne obmedzený – zatiaľ čo Wolftrakov je niečo vyše tucet, Stormtrakov len polovica. Je to výsledok politiky značky FORD, ide totiž o limitované edície, aby zostala zaručená exkluzivita. Obe nové verzie sú výhradne dvojkabínové, s pohonom všetkých kolies a s plnou bezpečnostnou výbavou so siedmimi airbagmi, automatickým brzdením či systémom vrátenia do jazdného pruhu (LKA). Silným argumentom v prospech kúpy je predĺžená továrenská zárukaGrátis Servis, obe na 5 rokov alebo 150 000 kilometrov (respektíve 7 prehliadok).  
Verzia Motor Max. výkon a krútiaci moment Prevodovka Pohon Cena bez DPH Cena s DPH
Wolftrak 2.0 TDCi Ecoblue, vznetový, štart-stop 125 kW (170 k), 420 Nm 6° manuálna 4×4 32 190 € 38 628 €
10° automatická 4×4 33 990 € 40 788 €
Stormtrak 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo, vznetový, štart-stop 157 kW (213 k), 500 Nm 10° automatická 4×4 44 490 € 53 388 €

FORD Ranger Wolftrak

[GALLERY id=31800] FORD Ranger Wolftrak, lacnejší z dvojice, sa dodáva so vznetovým motorom s výkonom do 170 koní (125 kW), štvorvalec 2.0 TDCi Ecoblue dosahuje krútiaci moment až 420 Nm a konfigurovaný je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom za doplatok 1 800 eur bez DPH je k dispozícii 10-stupňový automat. Wolftrak vychádza z modelového radu Ranger XLT, má projektorové halogénové svetlomety, parkovací asistent so zadnými senzormi či automatickú dvojzónovú klimatizáciu, odlišuje sa však matným čiernym vyhotovením masky chladiča, vyspelejším 8-palcovým multimediálnym a navigačným systémom založenom na platforme SYNC 3 (ICE 129), 17-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, ale aj prítomnosťou obvodového alarmu s priestorovým snímačom a snímačom náklonu. Ford predpokladá, že Ranger Wolftrak osloví hlavne zákazníkov v poľnohospodárskom, lesníckom či inom exteriérovom priemysle, ale aj súkromných zákazníkov. Súčasťou štandardnej výbavy je zapínateľný pohon všetkých kolies s funkciou shift-on-the-fly, uzamykateľný zadný diferenciál a pneumatiky vhodné do každého terénu, s ktorými možno jazdiť aj v náročných terénnych podmienkach. Podporu zaisťuje možnosť pohonu všetkých kolies s redukciou, ktorá zdokonaľuje výkon na strmých kopcoch a mäkkých povrchoch. Brodivosť oboch modelov je 800 mm, predný nájazdový uhol má 29 stupňov, zadný 27 a prejazdový uhol dosahuje 25 stupňov. Zatiaľ čo pri modeli Wolftrak výrobca uvádza, že „skrotí divočinu“, Stormtrak propaguje ako „silu prírody“. Záujem osloviť špecifickú klientelu jazdiacu v skutočnom teréne je teda evidentný.  

FORD Ranger Stormtrak

Všetky modely Ranger Stormtrak sú vybavené špičkovým 2,0-litrovým vznetovým štvorvalcom Ford Ecoblue s dvomi turbodúchadlami poskytujúci najvyšší výkon 213 koní (157 kW) a krútiaci moment až 500 Nm, ktorý zaisťuje vynikajúci výkon pri ťahaní. Originálne ťažné zariadenie z výroby je pritom za doplatok 515 eur bez DPH. Pripájateľný systém pohonu všetkých kolies v štandardnej výbave ponúka spoľahlivý výkon v teréne, zatiaľ čo moderná 10-stupňová automatická prevodovka má poskytovať pôžitok z plynulej a hladkej jazdy. V porovnaní s Wolftrakom má Stormtrak už v sériovej výbave položky ako bezkľúčové zamykanie KeyFree a štartovanie tlačidlom FordPower, textílno-kožené čalúnenie sedadlo vodiča elektronicky nastaviteľné v 10 smeroch, tmavé čalúnenie stropu, ambientné osvetlenie interiéru či prístrojový panel s 2× 4,2″ farebným displejom. [GALLERY id=31801] Exteriérové odlišnosti v porovnaní s Wolftrakom pozostávajú z predných LED svetlometov, agresívnejšej masky chladiča s vertikálnymi prvkami vo farbe karosérie, aerodynamického ochranného rámu za kabínou a lesklých čiernych lyžín, ďalej sú tu zatmavené zadné sklá, čierne pruhy na karosérii, zadná parkovacia kamera či 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Zaujímavosťou je elektronicky ovládaný zaťahovací kryt nákladového priestoru je dodávaný v rámci štandardnej výbavy pre Ranger Stormtrak, pre Wolftrak je v predaji manuálne zaťahovací kryt v matnej čiernej farbe za 1 990 eur bez DPH.
Že nejde len o imidžový pick-up, ale vozidlo pripravené na „Heavy Duty“ využitie, svedčí zachované užitočné zaťaženie až do jednej tony a schopnosť ťahať príves s maximálnou hmotnosťou 3 500 kg, rovnako ako populárny rad Wildtrak. Výrazný červený lak Rapid Red je exkluzívny práve pre Stormtrak, k dispozícii sú aj voliteľné farby biela Frozen White, šedá Sea Gray a modrá Blue Lightning. Pre verziu Wolftrak je vyhradená šedá farba, a to Conquer Grey a príplatková metalíza Sea Grey za 550 eur bez DPH.    

Dostupnosť na Slovensku

Zákazníci milujú odvážny štýl a húževnaté vlastnosti nášho pickupu Ranger, preto sme vyvinuli nové modely Stormtrak a Wolftrak z limitovanej edície, aby sme im ponúkli ešte viac z oboch svetov. Stormtrak kombinuje výrazný vzhľad s dodatočnými luxusnými prvkami a funkciami pre aktívny životný štýl, zatiaľ čo Wolftrak s robustným výkonom v teréne dokáže pohodlne odviezť majiteľa ďaleko mimo vyšliapaných chodníkov kvôli práci a zábave,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe. Nové limitované edície Ranger Stormtrak a Wolftrak dorazia k predajcom v celej Európe od októbra tohto roku, čím sa rozšíri oceňovaná široká ponuka modelov Ford Ranger zahŕňajúca vzrušujúcu verziu Ranger Raptor inšpirovanú rely a nedávno predstavenú verziu Ranger Chassis, ktorú tvorí podvozok s kabínou. Slovenský importér, Summit Motors Slovakia, už má zverejnený cenník modelov Ranger Wolftrak a Stormtrak platný od augusta, prvé exempláre u nás očakávame takisto v októbri.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.