Aktuality

Škodovke sa mimoriadne darí, hlási trojnásobné zvýšenie tržieb, predáva viac najmä v Rusku

Automobily značky Škoda na parkovisku, autobazár
Škoda Superb s lakom Dragon Skin v redakčnom teste Autoviny.sk (7/2021)

Spoločnosť ŠKODA AUTO po náročnom roku 2020 zvýšila tempo.

V prvom polroku vzrástli tržby oproti rovnakému obdobiu roku 2020 o 35,2 percenta na 10,199 miliardy eur. Automobilke sa v porovnaní s minulým rokom podarilo viac než strojnásobiť prevádzkový výsledok, a to na 974 miliónov eur. Rentabilita tržieb dosiahla 9,6 percenta a je tak na veľmi vysokej úrovni. Značka dokázala zvýšiť dodávky zákazníkom približne o pätinu na 515 300 vozidiel.

Napriek pretrvávajúcim ťažkostiam spôsobeným celosvetovou pandémiou koronavírusu a nedostatkom polovodičov sa spoločnosti ŠKODA AUTO v porovnaní s minulým rokom podarilo za prvých šesť mesiacov zvýšiť dodávky vozidiel zákazníkom zhruba o pätinu.

  • Od januára do júna dodala česká automobilka zákazníkom na celom svete 515 300 vozidiel, čo je o 20,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka (prvý polrok 2020: 426 700 vozidiel).
  • V západnej Európe dodala ŠKODA AUTO v prvej polovici roka zákazníkom 237 900 vozidiel, čo je o 30,9 % viac ako od januára do júna 2020. V Nemecku, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, si automobilka v porovnaní s minulým rokom polepšila o 19,4 % na 75 900 vozidiel (prvý polrok 2020: 63 600 vozidiel).
  • V strednej Európe automobilka dodala zákazníkom v prvom polroku 2021 celkovo 97 400 vozidiel (prvý polrok 2020: 84 400 vozidiel; +15,4 %).
  • Vo východnej Európe bez Ruska spoločnosť zvýšila dodávky zákazníkom o 35 % na 22 500 vozidiel (január až jún 2020: 16 700 vozidiel).
  • V Rusku automobilka od januára do júna zaznamenala 52 800 dodaných vozidiel, výrazne tak prekročila nielen výsledok rovnakého obdobia minulého roka (prvý polrok 2020: 34 200 vozidiel; +54,3 %), ale aj hodnoty pred pandémiou koronavírusu.
  • **V Číne dodávky zákazníkom v prvom polroku 2021 poklesli o 43,1 % na 44 000 vozidiel (prvý polrok 2020: 77 400 vozidiel). Hlavným dôvodom tohto poklesu je **nedostatok polovodičov.
  • V Indii dodala ŠKODA AUTO od januára do júna 2021 spolu 4 900 vozidiel (prvý polrok 2020: 3 700 vozidiel; +31,2 %).
  • V Turecku zaznamenala značka ŠKODA nárast dodávok vozidiel o 129,8 % a dodala tu celkom 17 600 vozidiel (prvý polrok 2020: 7 600 vozidiel).

V prvom polroku 2021 spoločnosť zvýšila svoje tržby v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 35,2 % na 10,199 miliardy eur, prevádzkový výsledok vzrástol o 327,2 % na 974 miliónov eur a prekonal tak aj hodnotu z roku 2019 pred pandémiou. Rentabilita tržieb dosiahla v prvom polroku hodnotu 9,6 % a je tak na veľmi vysokej úrovni.

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2021

(V kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- medziročne v percentách):

  • ŠKODA OCTAVIA (121 000; +9,3 %)
  • ŠKODA KAROQ (75 500; +34,3 %)
  • ŠKODA KAMIQ (73 700; +40,4 %)
  • ŠKODA KODIAQ (64 700; +6,5 %)
  • ŠKODA FABIA (56 600; +17,7 %)
  • ŠKODA SUPERB (40 100; + 6,1 %)
  • ŠKODA RAPID (37 900; +35,1 %)
  • ŠKODA SCALA (28 000; +2,5 %)
  • ŠKODA ENYAQ (14 600, -)
  • ŠKODA CITIGOe iV (predaj len v Európe: 3 100; -40,4 %)
Automobily značky Škoda na parkovisku, autobazár
Škoda Superb s lakom Dragon Skin v redakčnom teste Autoviny.sk (7/2021)

S novou stratégiou NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030, v ktorej si automobilka stanovila ambiciózne ciele v oblastiach udržateľného rastu, rozvoja nových predajných regiónov a elektrifikácie, plánuje úspešne prejsť procesom transformácie. Do roku 2030 sa značka ŠKODA chce stať jednou z piatich najpredávanejších automobilových značiek v Európe. Preto česká automobilka vsádza na mimoriadne cenovo dostupné základné modely a silné portfólio elektromobilov. Okrem toho sa má značka ŠKODA stať najúspešnejšou európskou značkou v Indii, Rusku a severnej Afrike a v rámci koncernu Volkswagen preberá ďalšiu zodpovednosť. Spoločne s koncernom, so zástupcami z politickej sféry a obchodnými partnermi navyše ŠKODA AUTO plánuje premeniť Českú republiku na centrum rozvoja elektromobility, čím by nielen zachovala existujúce pracovné miesta, ale vytvorila aj nové.

Prečítajte si aj:


Škoda Scala za 91-tisíc a Tiguan za vyše 116-tisíc eur. To sú normálne ceny áut v Singapure. Prečo je to tak?

ERIK STRÍŽ


TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto

ERIK STRÍŽ


Opravila modernizovaná Škoda Kodiaq známe nedostatky? Zisťovali sme na prvej jazde!

Peter Orosz


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie