Škodovke sa mimoriadne darí, hlási trojnásobné zvýšenie tržieb, predáva viac najmä v Rusku

Spoločnosť ŠKODA AUTO po náročnom roku 2020 zvýšila tempo.
**V prvom polroku vzrástli tržby oproti rovnakému obdobiu roku 2020 o 35,2 percenta** na 10,199 miliardy eur. Automobilke sa v porovnaní s minulým rokom podarilo **viac než strojnásobiť prevádzkový výsledok**, a to na 974 miliónov eur. Rentabilita tržieb dosiahla 9,6 percenta a je tak na veľmi vysokej úrovni. Značka dokázala zvýšiť dodávky zákazníkom približne o pätinu na 515 300 vozidiel.
Napriek pretrvávajúcim ťažkostiam spôsobeným **celosvetovou pandémiou koronavírusu** a **nedostatkom polovodičov** sa spoločnosti ŠKODA AUTO v porovnaní s minulým rokom podarilo za prvých šesť mesiacov zvýšiť dodávky vozidiel zákazníkom zhruba o pätinu.
* **Od januára do júna dodala** česká automobilka zákazníkom na celom svete **515 300 vozidiel**, čo je o 20,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka (prvý polrok 2020: 426 700 vozidiel).
* **V západnej Európe** dodala ŠKODA AUTO v prvej polovici roka zákazníkom 237 900 vozidiel, čo je o 30,9 % viac ako od januára do júna 2020. V Nemecku, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, si automobilka v porovnaní s minulým rokom polepšila o 19,4 % na 75 900 vozidiel (prvý polrok 2020: 63 600 vozidiel).
* **V strednej Európe** automobilka dodala zákazníkom v prvom polroku 2021 celkovo 97 400 vozidiel (prvý polrok 2020: 84 400 vozidiel; +15,4 %).
* **Vo východnej Európe bez Ruska** spoločnosť zvýšila dodávky zákazníkom o 35 % na 22 500 vozidiel (január až jún 2020: 16 700 vozidiel).
* **V Rusku** automobilka od januára do júna zaznamenala 52 800 dodaných vozidiel, výrazne tak prekročila nielen výsledok rovnakého obdobia minulého roka (prvý polrok 2020: 34 200 vozidiel; +54,3 %), ale aj hodnoty pred pandémiou koronavírusu.
* **V Číne dodávky zákazníkom v prvom polroku 2021 poklesli o 43,1 % na 44 000 vozidiel (prvý polrok 2020: 77 400 vozidiel). Hlavným dôvodom tohto poklesu je **nedostatok polovodičov.
* **V Indii** dodala ŠKODA AUTO od januára do júna 2021 spolu 4 900 vozidiel (prvý polrok 2020: 3 700 vozidiel; +31,2 %).
* **V Turecku** zaznamenala značka ŠKODA nárast dodávok vozidiel o 129,8 % a dodala tu celkom 17 600 vozidiel (prvý polrok 2020: 7 600 vozidiel).
V prvom polroku 2021 spoločnosť zvýšila svoje tržby v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 35,2 % na 10,199 miliardy eur, prevádzkový výsledok vzrástol o 327,2 % na 974 miliónov eur a prekonal tak aj hodnotu z roku 2019 pred pandémiou. Rentabilita tržieb dosiahla v prvom polroku hodnotu 9,6 % a je tak na veľmi vysokej úrovni.
### Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2021
(V kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- medziročne v percentách):
* ŠKODA OCTAVIA (121 000; +9,3 %)
* ŠKODA KAROQ (75 500; +34,3 %)
* ŠKODA KAMIQ (73 700; +40,4 %)
* ŠKODA KODIAQ (64 700; +6,5 %)
* ŠKODA FABIA (56 600; +17,7 %)
* ŠKODA SUPERB (40 100; + 6,1 %)
* ŠKODA RAPID (37 900; +35,1 %)
* ŠKODA SCALA (28 000; +2,5 %)
* ŠKODA ENYAQ (14 600, -)
* ŠKODA CITIGOe iV (predaj len v Európe: 3 100; -40,4 %)

S novou stratégiou **NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030**, v ktorej si automobilka stanovila ambiciózne ciele v oblastiach udržateľného rastu, rozvoja nových predajných regiónov a elektrifikácie, plánuje úspešne prejsť procesom transformácie. Do roku 2030 sa značka ŠKODA chce stať jednou z piatich najpredávanejších automobilových značiek v Európe. Preto česká automobilka vsádza na mimoriadne cenovo dostupné základné modely a silné portfólio elektromobilov. Okrem toho sa má značka ŠKODA stať najúspešnejšou európskou značkou v Indii, Rusku a severnej Afrike a v rámci koncernu Volkswagen preberá ďalšiu zodpovednosť. Spoločne s koncernom, so zástupcami z politickej sféry a obchodnými partnermi navyše ŠKODA AUTO plánuje premeniť Českú republiku na centrum rozvoja elektromobility, čím by nielen zachovala existujúce pracovné miesta, ale vytvorila aj nové.