Diaľničná známka skončí! Európska únia bude vyberať mýto na základe vypúšťaných emisií a prejdených kilometrov

Rada Európskej únie (EÚ) dosiahla dohodu s Európskym parlamentom o revízii pravidiel týkajúcich sa spoplatňovania ciest (Eurovignette) s cieľom znížiť emisie znečisťujúcich plynov a preťaženie infraštruktúry. V najbližších rokoch tak **národnú diaľničnú známku nahradí jednotný systém výberu mýta,** ktorý bude fungovať naprieč celou Európskou úniou. Po novom **budeme platiť za prejdenú vzdialenosť na diaľnici, pričom výšku poplatkov má… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Rada Európskej únie (EÚ) dosiahla dohodu s Európskym parlamentom o revízii pravidiel týkajúcich sa spoplatňovania ciest (Eurovignette) s cieľom znížiť emisie znečisťujúcich plynov a preťaženie infraštruktúry. V najbližších rokoch tak **národnú diaľničnú známku nahradí jednotný systém výberu mýta,** ktorý bude fungovať naprieč celou Európskou úniou. Po novom **budeme platiť za prejdenú vzdialenosť na diaľnici, pričom výšku poplatkov má určovať aj karbónová stopa konkrétneho vozidla.** To znamená, že za rovnakú jazdu na diaľnici zaplatia majitelia spaľovacích áut vyšší poplatok než vodiči elektromobilov. Výslednú sumu za prejdený kilometer navýši tiež vek vozidla, ktoré nespĺňa prísne požiadavky najnovšej emisnej normy. > Poplatky majú byť odstupňované podľa množstva vyprodukovaných emisií konkrétneho vozidla. Táto sadzba sa navyše bude môcť v reálnom čase ešte navýšiť. Krajiny totiž budú môcť zaviesť príplatok až do výšky 50 percent na úsekoch, kde existuje vysoké riziko dopravnej zápchy. **Takýmto spôsobom chce Európska únia „trestať“ vodičov za to, že počas dopravnej špičky uprednostnili vlastné auto pred verejnou hromadnou dopravou.** Podľa návrhu by mali postupne zaniknúť diaľničné známky vydávané na časové obdobie, nahradiť ich majú poplatky za prejdené kilometre – diaľničné mýto. **Na hlavných európskych diaľničných ťahoch sa to pre najťažšie vozidlá udeje do konca roku 2029.** Postupne dôjde k spoplatneniu ďalších kategórií, vrátane osobných automobilov. Samotná Európska únia priznáva, že cieľom týchto opatrení je znížiť množstvo vyprodukovaných emisií z dopravy a odľahčiť súčasnú cestnú sieť. **Prísne pravidlá a vysoké poplatky majú obyčajných ľudí odradiť od používania osobného automobilu,** prípadne ich motivovať k nákupu ekologickej alternatívy vo forme elektromobilu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.