Aj vám žerie štart-stop systém nervy? GM s ním končí!

Naháňanie emisií prinieslo do sveta automobilov množstvo diskutabilných nápadov a jedným z nich je aj štart-stop systém, ktorý nepatrne šetrí palivo. Niekde funguje lepšie, inde horšie. GM však sa rozhodlo, že sa s emisiami prestane hrať na skrývačku a tento prvok zo svojich modelov vypustí.
Vydané  Text: 

Zavedenie tejto novinky malo spôsobiť zásadnú úsporu paliva a teda aj emisií. Realita nedosahuje laboratórne očakávania, a tak jediné čo zostalo je otázka, ako sa z dlhodobého pohľadu neustále vypínanie a štartovanie horúceho motora prejaví na jeho životnosti. Pokojne sa totiž môže stať, že vyvolané investície do opravy motorov so sebou prinesú viac súvisiacich emisií (výroba a preprava náhradných dielov), než sa ušetrí. Na konci dňa sa tak veľmi pravdepodobne dostaneme do emisného plusu! Možno sa však postaviť diktátu ekológov a snažiť sa im problém popísať v súvislostiach? Máme tu prvého odvážlivca. GM do svojich plnokrvných modelov, ktoré predá na domácom trhu, prestalo tento prvok výbavy dodávať. Konkrétne by sa malo jednať o modely: Cadillac Escalade, Chevrolety Tahoe, Suburban, a Silverado 1500 a tiež o GMC Yukon a GMC Sierra. Hoci by sa mohlo zdať, že GM dostalo rozum a nemieni svoje veľkoobjemové motory týrať neustálym vypínaním, správa hovorí o tom, že dôvod tohto kroku bol oveľa prozaickejší. Nedostatok čipov, ktorý znepríjemňuje život takmer všetkým automobilkám. Automobilka priznáva, že odstránenie systému bude mať za následok mierne zvýšenie spotreby paliva, no v súčasnosti je celkom isto lepším riešením vyrábať autá bez tohto systému, ako ich nevyrábať vôbec. A ako bolestné za vyššiu spotrebu bude GM zákazníkom poskytovať kompenzáciu vo výške 50 dolárov. ### ECO ďalej? Zostáva nám dúfať, že sa úradníci prestanú skrývať za laboratórnu teóriu a pristanú na reálne riešenia. Je totiž všeobecne známe, že zatiaľ čo má motor na voľnobehu minimálnu spotrebu, počas akcelerácie letí do výšav. A tak sa miesto týrania motorov nezmyselným štart-stop systémom, budú čoraz viac presadzovať hybridné a mild-hybridné systémy, ktorých elektromotory počas akcelerácie dokážu palivo a teda aj emisie reálne ušetriť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.