Aj vám žerie štart-stop systém nervy? GM s ním končí!

Naháňanie emisií prinieslo do sveta automobilov množstvo diskutabilných nápadov a jedným z nich je aj štart-stop systém, ktorý nepatrne šetrí palivo. Niekde funguje lepšie, inde horšie. GM však sa rozhodlo, že sa s emisiami prestane hrať na skrývačku a tento prvok zo svojich modelov vypustí.
Vydané Text: 

Zavedenie tejto novinky malo spôsobiť zásadnú úsporu paliva a teda aj emisií. Realita nedosahuje laboratórne očakávania, a tak jediné čo zostalo je otázka, ako sa z dlhodobého pohľadu neustále vypínanie a štartovanie horúceho motora prejaví na jeho životnosti. Pokojne sa totiž môže stať, že vyvolané investície do opravy motorov so sebou prinesú viac súvisiacich emisií (výroba a preprava náhradných dielov), než sa ušetrí. Na konci dňa sa tak veľmi pravdepodobne dostaneme do emisného plusu! Možno sa však postaviť diktátu ekológov a snažiť sa im problém popísať v súvislostiach? Máme tu prvého odvážlivca. GM do svojich plnokrvných modelov, ktoré predá na domácom trhu, prestalo tento prvok výbavy dodávať. Konkrétne by sa malo jednať o modely: Cadillac Escalade, Chevrolety Tahoe, Suburban, a Silverado 1500 a tiež o GMC Yukon a GMC Sierra. Hoci by sa mohlo zdať, že GM dostalo rozum a nemieni svoje veľkoobjemové motory týrať neustálym vypínaním, správa hovorí o tom, že dôvod tohto kroku bol oveľa prozaickejší. Nedostatok čipov, ktorý znepríjemňuje život takmer všetkým automobilkám. Automobilka priznáva, že odstránenie systému bude mať za následok mierne zvýšenie spotreby paliva, no v súčasnosti je celkom isto lepším riešením vyrábať autá bez tohto systému, ako ich nevyrábať vôbec. A ako bolestné za vyššiu spotrebu bude GM zákazníkom poskytovať kompenzáciu vo výške 50 dolárov. ### ECO ďalej? Zostáva nám dúfať, že sa úradníci prestanú skrývať za laboratórnu teóriu a pristanú na reálne riešenia. Je totiž všeobecne známe, že zatiaľ čo má motor na voľnobehu minimálnu spotrebu, počas akcelerácie letí do výšav. A tak sa miesto týrania motorov nezmyselným štart-stop systémom, budú čoraz viac presadzovať hybridné a mild-hybridné systémy, ktorých elektromotory počas akcelerácie dokážu palivo a teda aj emisie reálne ušetriť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023