Kamióny budú jazdiť na vodík. Daimler a Volvo založili spoločný podnik na vodíkové palivové články

Daimler Truck AG a Volvo Group zakladajú spoločný podnik s palivovými článkami s názvom cellcentric
Vydané Text: 

#### Daimler Truck AG a Volvo Group zakladajú spoločný podnik s palivovými článkami s názvom cellcentric Stuttgart/Göteborg, Švédsko – Spoločnosti Daimler Truck AG a Volvo Group začiatkom marca založili ohlásený spoločný podnik s palivovými článkami. Volvo Group na tento účel nadobudla bezhotovostne a bez dlhov 50 percentný podiel existujúcej spoločnosti Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za cenu približne 0,6 miliardy eur. Partneri chcú, aby sa nový spoločný podnik etabloval ako globálny popredný výrobca palivových článkov, čím chcú do roku 2050 prispieť ku klimatickej neutralite a trvalo udržateľnej preprave. Spoločnosti Daimler Truck AG a Volvo Group sa dohodli na premenovaní spoločnosti na **cellcentric GmbH & Co. KG**. Spoločný podnik bude vyvíjať, vyrábať a predávať systémy palivových článkov pripravené na sériovú výrobu. Dôraz sa pritom kladie na použitie v ťažkých nákladných motorových vozidlách, systémy sa majú dodatočne ponúkať aj na iné účely. Ústredným cieľom spoločností Daimler Truck AG a Volvo Group je spustenie zákazníckych testov nákladných motorových vozidiel s palivovými článkami približne za tri roky. Spoločnosti plánujú spustenie sériovej výroby na druhú polovicu tohto desaťročia. Spoločnosti Daimler Truck AG a Volvo Group disponujú v spoločnom podniku s palivovými článkami rovnakými podielmi. Spoločnosti zostávajú aj naďalej konkurenciou vo všetkých ostatných obchodných oblastiach, ako sú technológia vozidiel alebo integrácia palivových článkov do vozidiel. V novembri 2020 uzavreli spoločnosti Volvo Group a Daimler Truck AG záväznú dohodu o založení spoločného podniku. Predbežnú, nezáväznú dohodu podpísali už v apríli 2020. Okrem toho koncom minulého roka spoločnosti Daimler Truck AG, IVECO, OMV, Shell a Volvo Group vyhlásil, že chcú pomôcť s celoeurópskym presadením nákladných motorových vozidiel poháňaných vodíkom v rámci svojej novej záujmovej skupiny **H2Accelerate** (H2A).








Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.