Honda predstavila novú generáciu HR-V. Dostala hybridnú techniku a krásnu karosériu
Príchod novej generácie Hondy HR-V bol už dlhšie na spadnutie. Tu sú prvé informácie.
Vydané Text: Peter Lacena
Už na prvý pohľad je jasné, že na prvom mieste stáli emócie. Elegantná predná maska s úzkymi reflektormi a zvažujúca sa línia strechy tvoria príjemný celok. Potešiteľné je, že to s klesaním strechy v Honde neprehnali, vďaka čomu by mali mať cestujúci na zadných sedadlách dostatok miesta nielen na nohy ale aj na hlavy. Podrobnejší pohľad na auto prezradí, že klesanie je z časti skôr vizuálne, na „svedomí“ ho má rám zadných dverí. Strecha začína reálne prudšie klesať až na úrovni zadných opierok hlavy.
Prvé fotky ukazujú pracovisko vodiča s volantom vpravo. Nič to však nemení na tom, že je čo chváliť. Automobilka hlási, že v kabíne použila kvalitné materiály, čo by spolu s tradične príkladným dielenským vypracovaním malo vytvoriť pocit luxusu. Za nás dodáme, že luxus je fajn a bude predávať, vodiča však potešia iné riešenia. Na mysli samozrejme máme usporiadanie pracoviska vodiča a druh použitých ovládacích prvkov. A tu Honda stavia na klasike. Zaujímavou novinkou je systém difúzie vzduchu, ktorý vytvára záclonu čerstvého vzduchu vedľa a nad cestujúcimi. Vzduch z klimatizačnej jednotky prúdi z jedinečných prieduchov v tvare písmena L umiestnených v horných rohoch palubnej dosky.
Ďalšou dobrou správou je, že sa vďaka kompaktným rozmerom hybridného systému podarilo zachovať všestranné sedadlá Magic Seats, ktoré ponúkajú unikátnu flexibilitu, či už sklopenie sedadla na plocho „fold-flat“ alebo vyklopenie nahor „flip-up“ v závislosti od požadovaného nákladného priestoru.
### Pod kapotou
Na náš trh novinka dorazí až koncom roka, a tak sú informácie o zabudovanej technike zatiaľ skôr okrajové. Každopádne sa však potvrdilo, že automobilka staví na hybridnú techniku. O konkrétnych technických údajoch zatiaľ mlčí, nebolo by však prekvapením, ak by siahla po sústave e:HEV, ktorú poznáme z modelu Jazz.