Tesla opäť šokuje. Nezabudli na niečo?!

Elon Musk na seba opäť raz strhol pozornosť. Pustil sa totiž do veľkého upratovania interiéru svojich modelov. Majú však jeho novinky šancu na úspech?
Vydané  Text: 
Automobilka Tesla občas pôsobí ako snežný pluh, ktorý si razí cestu cez veľký závej. Predstavuje technické a technologické riešenia, ktoré by klasické automobilky veľmi pravdepodobne ani nenapadli. Niektoré riešenia skrátka považujú za osvedčený a preto nemenný štandard. ### Je to v ich prípade chyba, alebo skôr vyzretosť? Pri podrobnom skúmaní interiéru novej generácie modelu Tesla S si nemožno nevšimnúť, že z pracoviska vodiča niečo podstatné zmizlo. Ako prvý padne do oka netradičný volant, pripomínajúci skôr ovládač hernej konzoly. Hoci v Tesle poňali volant skutočne netradične, zasa až také prevratné riešenie to nie je. S tvarom volantu sa v poslednej dobe pohrávajú viaceré automobilky. Už niekoľko rokov je v móde volant zrezaný v spodnej časti, tu a tam sa už objavili malé hranaté volanty. Pri rýchlom otáčaní takýto volant trocha hľadáte a na malom venci sa vám pletú ruky. Ale dobre. Móda je móda a tá nebýva vždy praktická a pohodlná. Ženy by o tom vedeli rozprávať… ### Hádajúca prevodovka O chýbajúcom mechanickom voliči prevodovky sa už písalo. K vyjadreniu, že prevodovku bude riadiť umelá inteligencia, a teda zmena smeru jazdy bude prebiehať intuitívne, však máme jednu poznámku. Ak sa automatika pomýli, následkom čoho vznikne dopravná nehoda (parkovacia škoda), kto za ňu bude zodpovedný? Dodajme, že do rozhodovania sa prevodovky pri voľbe smeru jazdy vraj bude možné zasiahnuť cez dotykový displej.
### Kde sú páčky? Tesla sa však odhodlala zo svojho auta odstrániť ešte jeden veľmi podstatný ovládací prvok. Ak sa ale na „volant“ auta pozriete detailne zistíte, že za ním chýba ešte niečo, čo tam patrí už dlhé desaťročia. A tým sú, samozrejme, páčky pod volantom. Ich funkcia sa vyvíjala desaťročia o ich dôležitosti snáď nikto nepochybuje. Na rozdiel od volantu majú páčky pevnú polohu (netočia sa s volantom), a tak po nich vodič siaha intuitívne. Pri detailom zábere na volant novinky možno predpokladať, že na ovládanie smeroviek budú slúžiť tlačidlá na ľavom ramene. Znamená to však, že pri natočenom volante budú v inej polohe, než je obvyklé. A čo stierače? Tie budú fungovať iba v automatickom režime? ### Veľa kriku pre nič Otázok ohľadne predstavených noviniek je veľa. A netýkajú sa iba komfortu obsluhy, ale aj bezpečnosti. Je preto možné, že sa interiér novinky v tejto podobe nakoniec na trhu vôbec neobjaví. Z veľkého predstavenia tak nakoniec veľa nezostane. Nebude to prvýkrát. Cieľ však bol splnený, Elon Musk dosiahol to, čo vždy. Všetky oči na mňa… Dodajme, že podobný prístup už o pár mesiacov nebude stačiť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.