Aktuality

Slovenský trh s autami sa prepadol o 25% Koľko áut sa reálne predalo a prečo sa Toyote veľmi darilo?

Nová Toyota Yaris (2020) - Prvá jazda

Na Slovensku v roku 2020 bolo celkovo zaregistrovaných 82 676 nových vozidiel v kategórii M1 a N1. Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.

Napriek zložitej situácii spôsobenej koronavírusovou pandémiou dokázala značka Toyota zvýšiť predaje v porovnaní s rokom 2019. Je to už ôsmy kontinuálny rok za sebou, kedy Toyota zvýšila svoj predaj oproti predchádzajúcemu roku. Toyota dosiahla celkovo 5 771 zaregistrovaných vozidiel a oproti roku 2019 vzrástla o 2,6 %. Japonskej značke sa po prvýkrát v histórii podarilo preraziť medzi TOP5 značiek predávaných na Slovensku a so 7% trhovým podielom obsadila práve 5. miesto na trhu.

Mesiac december pritom zakončila na celkovom 3. mieste s celkovo 692 novými zaregistrovanými vozidlami. Toyota má tak za sebou najúspešnejší rok na slovenskom trhu.

Ponuka značky čím ďalej, tým viac zodpovedá potrebám slovenských privátnych a firemných zákazníkov. Technologická vyspelosť, rovnako ako včasná príprava a snaha o znižovanie škodlivých emisií, sú ďalším dôležitým základným pilierom.

„V roku 2020 sa nám naozaj mimoriadne darilo a to aj napriek situácii, ktorá postihla celý svet, nielen Slovensko. Je to výsledok dlhodobej stabilnej a fungujúcej stratégie, ktorú sme v roku 2016 zaviedli. Posun z 12. miesta na piate potvrdzuje stále väčšiu obľubu našich vozidiel a služieb. Stratégia značky je založená na kvalitných, spoľahlivých a moderných produktoch, výraznom náskoku nízkoemisných pohonoch, zákazníckej spokojnosti a stabilnej dílerskej siete. Chcem poďakovať súčasným, ako aj novým zákazníkom za ich dôveru a všetkým autorizovaným predajcom za skvelú reprezentáciu značky,“ povedal Milan Kočka, generálny riaditeľ Toyota a Lexus SR.

Takmer polovica predajov sú hybridy, pri Lexuse skoro všetky

Mimoriadne prepracovaný a spoľahlivý hybridný pohon, ktorým sa značka výrazne od konkurencie odlišuje je zákazníkmi stále viac vyhľadávaným a už dnes dosahuje 45% z celkového predaja značky.

Pri prémiovej značke Lexus volí hybridnú motorizáciu dokonca až 98% zákazníkov.

Aj rok 2021 bude pre značku v znamení hybridnej technológie a rozširovania ponuky elektrifikovaných vozidiel. Modelom RAV 4 Plug in hybrid, nadviaže Toyota na dlhoročný vývoj hybridných pohonov a zároveň rozšíri výber pohonných jednotiek.

Prvé vozidlá najväčšieho hybridného SUV značky, sedemmiestneho modelu Highlander, ktorý bude v ponuke s výhradne hybridným pohonom k autorizovaným predajcom dorazia v najbližších dňoch. V polovici roka uvedie značka do predaja model Yaris Cross, ktorý bude opäť k dispozícii aj s hybridnou motorizáciou.

Medzi najväčšiu novinku, ktorú môžu zákazníci očakávať na jar, však bezpochyby patrí model na vodíkový pohon Toyota Mirai.

Prečítajte si aj:


Najpredávanejšie SUV sveta, Toyota RAV4, prekonalo už 10 miliónov vyrobených kusov

Redakcia (s)


Z čierno-čiernej Toyoty RAV4 pôjdete do kolien: Čierna odhaľuje nečakanú krásu tohto SUV

Výber z oficiálnej správy


Prvá jazda na novom Yarise: Konečne ten slávny wow-efekt

ERIK STRÍŽ


Veľké prekvapenie! Nová vodíková Toyota Mirai je až o 20% lacnejšia!

Výber z oficiálnej správy


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.