Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”

Aktuálny trend vo svete automobilizmu jednoznačne nahráva elektrickým autám. Prísne svetové regulácie formálne likvidujú spaľovacie motory, a tak výrobcom nezostáva veľa priestoru na realizáciu. Aj keď sa môže elektromobil zdať ekologicky čistejším, nie vždy to tak musí byť. Najnovšie sme sa odporu voči elektrickým autám dočkali od prezidenta Toyoty, Akio Toyodu. Hlavný predstaviteľ jednej z najväčších automobiliek sveta… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aktuálny trend vo svete automobilizmu jednoznačne nahráva elektrickým autám. Prísne svetové regulácie formálne likvidujú spaľovacie motory, a tak výrobcom nezostáva veľa priestoru na realizáciu. Aj keď sa môže elektromobil zdať ekologicky čistejším, nie vždy to tak musí byť. Najnovšie sme sa odporu voči elektrickým autám dočkali od prezidenta Toyoty, Akio Toyodu. Hlavný predstaviteľ jednej z najväčších automobiliek sveta nevidí dlhodobý potenciál v elektrických autách. Taktiež sa nechal počuť, že celý “hype” okolo elektromobilov je len neudržateľná nafúknutá bublina. Podľa neho, čelní predstavitelia a podporovatelia elektromobility zabudli na jednu dôležitú vec. Aj keď samotné elektrické auto neprodukuje žiadne emisie škodlivých plynov, tie napriek tomu vznikajú pri výrobe elektrickej energie. Dokonca by sa dalo tvrdiť, že v niektorých prípadoch je to ešte horšie, ako pri spaľovacích autách. Podľa slov Toyodu, Japonsko momentálne produkuje drvivú väčšinu svojej elektrickej energie práve z elektrární, ktoré fungujú na princípe spaľovania uhlia alebo zemného plynu. Ak by sa tamojšia spoločnosť dostala do bodu, že by elektrické autá prevládli tie klasické, japonská elektrická sieť by sa v letných mesiacoch zrútila. Možnosťou, ako tomu predísť, je kompletné prestavenie elektrickej siete. Náklady na takýto projekt Akio Toyoda vyčíslil na 135 až 385 miliárd dolárov.
“Keď politici hovoria: ‘Zbavte sa všetkých spaľovacích motorov!’, neviem či tomu úplne chápu.”, povedal Toyoda na štvrtkovej koncoročnej konferencii, ako predseda japonských výrobcov automobilov. Ďalej hovoril, že ak bude Japonsko príliš unáhlené v obmedzovaní áut so spaľovacími motormi, môže sa stať, že tamojší automobilový priemysel skolabuje. To bude mať za následok stratu niekoľkých miliónov pracovných miest. Obhajcovia elektromobility aj napriek tomu argumentujú, že ľudia môžu svoje autá pripojiť do siete v noci, keď je dopyt po elektrine logicky menší. Popri tom môže byť naďalej rozvíjaná “zelená” elektrina a budované solárne elektrárne. Japonská vláda navyše schválila ustanovenie, ktoré hovorí, že zákaz predaja áut so spaľovacími motormi začne platiť v polovici 30. rokov tohto storočia. Uhlíkovú neutralitu v oblasti automobilového priemyslu by krajina chcela dosiahnuť v roku 2050. Toyoda aj na základe údajov, ktorými disponuje povedal: “Pokiaľ budeme vyrábať viac elektromobilov, budeme mať vyššie emisie škodlivých plynov.” Aj napriek tomu Toyota plánuje v najbližších rokoch uviesť viacero elektrických modelov. Je to daň za aktuálny trend, v ktorom Toyoda nevidí budúcnosť.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!