Škoda Enyaq iV je už v predaji, poznáme ceny, dostupnosť aj položky výbavy

Slovenskí zákazníci majú na výber medzi verziami First Edition a First Edition Plus, v oboch prípadoch má elektromobil nadštandardnú výbavu.
Vydané  Text: 
Enyaq je prvý skutočný elektromobil od značky Škoda postavený doslova od podlahy. Malý mestský elektromobil Citigo e síce jazdil na elektrinu tiež, jednalo sa však „iba“ o ďalší variant konvenčného Citiga. Enyaq iV, stojac na koncernovej platforme pre elektrické vozidlá, MEB, bude ponúkaný už výhradne ako elektromobil, teda konfigurácia so vznetovým či benzínovým motorom nebude možná. Po relatívne krátkom čase od oficiálneho predstavenia Enyaq iV prichádza do predaja aj na Slovensku, a to aj s cenovkami a konkrétnou ponukou výbavy.
### Škoda Enyaq – cena Už vieme, že slovenská cena elektromobilu Škoda Enyaq iV je skutočne veľkorysá, štartuje na 39 490 eur – tá ale bude platiť iba pre verzie uvedené do predaja neskôr. Základným výberom bude výber motorizácie, a to spomedzi **Enyaq iV 60** a **Enyaq iV 80**: „Fanúšikovia individualizácie si môžu konfigurovať svoj vlastný ENYAQ iV, ktorý v základnom variante s 62 kWh batériou a výkonom 132 kW (**Enyaq iV 60) začína na 39 490 eur**. Výkonnejšia **ŠKODA ENYAQ iV 80** ponúkne ešte bohatšiu základnú výbavu, štartujúc na **46 990 eur**.“ Na tieto motorizácie si ale zákazníci budú musieť ešte chvíľu počkať. Pre tých, ktorí majú o novinku záujem hneď a sú ochotní preto akceptovať o niečo vyššiu nadobúdaciu cenu, budú mať k dispozícii verzie First Edition a First Edition Plus. „Pre nedočkavých zároveň uvádza limitovanú edíciu FIRST EDITION, dostupnú už v prvom polroku 2021, ktorá obsahuje najbohatšiu štandardnú výbavu v histórii špeciálnych edícií značky.“ Ceny za uvádzacie edície zodpovedajú ako exkluzivite, tak aj funkčnému vybaveniu: za **First Edition zákazník zaplatí 58 790 eur** a za **First Edition Plus 61 320 eur**, v oboch prípadoch vrátane DPH. „ENYAQ iV FIRST EDITION bude disponovať elektromotorom o výkone 150 kW (204 k) a batériou s kapacitou 82 kWh, vďaka ktorej si zákazníci užijú bezkonkurenčný dojazd až 510 km podľa normy WLTP,“ píše sa v tlačovej správe. ### Všetky cenníky a technické údaje na stiahnutie: * [Škoda Enyaq iV – základný cenník a technické údaje](https://ecomoto.sk/wp-content/uploads/2020/11/Skoda_Enyaq_cennik.pdf) * [Škoda Enyaq iV First Edition – základný cenník a technické údaje](https://ecomoto.sk/wp-content/uploads/2020/11/Skoda_Enyaq-First-Edition_cennik.pdf)
### Položky výbavy Štandardná výbava **Enyaq iV 60** bude takisto pôsobivá, ponúkne napríklad: * elektrický motor s max. výkonom 132 kW (180 k) * akumulátor s kapacitou 62 kWh a dojazdom 390 km * 50 kW DC nabíjanie, * 19-palcové hliníkové disky PROTEUS, * LED predné svetlomety * LED zadné svetlomety, * bezkľúčový prístup a štartovanie KESSY, * riešenia Simply Clever * a ďalšie položky.
Verzia **Enyaq iV 80** potom okrem vyššie uvedeného ponúkne ešte aj: * elektrický motor s max. výkonom 150 kW (204 k) * akumulátor s kapacitou 82 kWh a dojazdom 510 km * chrómované okenné lišty, * strieborný strešný nosič, * Full LED Matrix predné svetlomety * Full LED zadné svetlá s dynamickým ukazovateľom smeru, * trojzónovú automatickú klimatizáciu, * vyhrievané predné sedadlá, * vyhrievaný volant s HOD * podvolantové ovládanie rekuperácie * DRIVING MODE SELECT – volič jazdných režimov V rámci špecifikácie LOFT ponúknu štandardnú výbavu navyše: * rozpoznanie únavy vodiča, * asistent udržiavania v jazdnom pruhu, * dažďový či svetelný senzor * rozpoznávanie dopravných značiek * automatická dvojzónová klimatizácia, * 8 reproduktorov * 13-palcový infotainment systém * 2 x USB-C a podpora WLAN * hlasové ovládanie prostredníctvom digitálnej asistentky Laura * Interiér LOFT je čalúnený látkou a umelou kožou a je doplnený hliníkovým brúseným dekorom * Komfortné predné sedadlá s bedrovou opierkou * parkovacie senzory vpredu i vzadu * parkovacia kamera
**First Edition** dostáva už v základe: * elektromotor s max. výkonom 150 kW (204 k) * akumulátor s max. kapacitou 82 kW * dojazd 510 km * príplatkový interiér SUITE s koženým poťahom sedadiel a dekorom Piano Black, * ambientné osvetlenie výplne dverí a prístrojovej dosky, * trojramenný vyhrievaný multifunkčný volant s HOD a podvolantovým ovládaním rekuperácie, * najrýchlejšie 125 kW DC nabíjanie, * 21-palcové disky BETRIA, * Full LED Matrix predné svetlomety, * zadné Full LED svetlá s dynamickým ukazovateľom smeru, * vyhrievané akustické čelné sklo, * akustické bočné sklá, * bezpečnostné asistenty FRONT ASSIT, SIDE ASSIT, CREW PROTECT ASSIST, * adaptívny tempomat, * adaptívny podvozok s voličom jazdných režimov, * parkovaciu zadnú kameru, * bezkľúčové odomykanie a štartovanie so SAFE systémom, * rozpoznávanie dopravných značiek * a množstvo ďalšej výbavy Variant **First Edition Plus** navyše získal do výbavy * head-up displej s podporou rozšírenej reality AR, * panoramatickú strechu, * bočné airbagy vzadu * a funkciu AREA VIEW
„Modelový rad ENYAQ iV sa v priebehu roka 2021 zároveň rozrastie aj o ďalšie dva varianty, a síce o model s pohonom všetkých štyroch kolies či o športovo ladenú verziu ENYAQ iV RS s výkonom 225 kW a krútiacim momentom 460 Nm,“ uvádza slovenský importér.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk