NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH: Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ prekonalo všetky rekordy Zeleného pekla!

Predchádzajúci rekord Porsche Panamery ostáva aj naďalej fantastický, no Mercedes ju prekonal dva roky starým modelom.
Vydané  Text: 
Každé skutočne športové auto určené pre cestnú prevádzku by malo absovovať skúšku ohňom, ktorou je absovovanie náročného okruhu Nürburgring Nordschleife. To je to slávne Zelené peklo s dĺžkou 20,832 kilometra, pestrým profilom vozovky a 73 zákrutami. Faktický dvojročný model Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ s maximálnym výkonom 470 kW (630 k/639 PS) túto trasu absolvoval s pilotom Demian Schaffert, vývojovým inžinierom z Mercedes-AMG za nevídaný čas **7:27.800** (7 minút 27 sekúnd a 800 tisícin sekundy). Kratšiu trať s dĺžkou 20,6 km pritom zvládol už za čas 7:23.009. Vozidlo nebolo vybavené bezpečnostnou klietkou a jednalo sa o sériovo dodávaný model. Či tak alebo onak, toto AMG GT bolo okolo „Ringu“ o viac ako 2 sekundy rýchlejšie ako v roku 2018, keď ho absolvovalo prvýkrát. Užívalo si vrchol, kým ho z pódia nezrazilo nové Porsche Panamera Turbo S s modelovým ročníkom 2021.
Mercedes-AMG evidentne nechcel prím prenechať konkurenčnej nemeckej značke a tak sa po dvoch rokoch zmobilizoval s úspechom. Stáva sa tak historicky najrýchlejším vozidlom v kategórii „executive cars“. Počas výkonu bola vozovka mokrá a teplota dosahovala niečo medzi 6 až 7 stupňami Celzia (44 °F). Len pre zaujímavosť a získanie obrazu o tom, ako rýchlo vlastne Mercedes-AMG išiel. Aby ste prekonali vzdialenosť 20,8 kilometra za 7 minút a 27 sekúnd, musíte ísť priemernou rýchlosťou 166 km/h. [GALLERY id=31127] „*Aj keď už niekoľko rokov sprevádzam náš GT 63 vývojom, vždy je pôsobivé vidieť, aké široké zlepšenie sme s týmto exkluzívnym vozidlom dosiahli*,“ uviedol vývojový inžinier AMG (a dvojnásobný AMG GT rekordér) Demian Schaffert. „*Platí to najmä po nedávnej miernej revízii. Na jednej strane je štvordverové kupé pohodlné a vybavené mnohými inteligentnými bezpečnostnými prvkami pre každodenné jazdenie, na druhej strane ponúka túto mimoriadne vysokú úroveň jazdnej dynamiky a presnosti, čo sme teraz mohli opäť demonštrovať na náročnom severnom pobreží.*“ Mercedes-AMG má pritom v pláne rozšíriť ponuku 4-dverových modelov GT. Do roku 2021 sa k nim pridá nový základný model „43“ a očakáva sa spomínaný model „73“ s plug-in hybridným pohonom s max. výkonom 600 kW (805 koní) sa k zostave pripojí v roku 2021. S motorom V8 s objemom 4,0 litra a dvoma turbodúchadlami ponúkne elektrický dojazd asi 50 kilometrov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.