Aktuality

Fanúšikovia jasajú, nový VW Golf GTI Clubsport je poctivý benzínový hot hatch s výkonom max. 300 koní!

Značka Volkswagen predstavila športovú verziu hatchbacku Golf s prívlastkom GTI Clubsport. V porovnaní s už predstaveným GTI má novinka výkonnejší pohon až o 41 kW (55 koní) a je určená pre užší okruh zákazníkov, ktorí vidia v GTI Clubsporte pokračovateľa najlepšieho hot hatchu na svete.

Volkswagen Golf GTI Clubsport (2021) ponúkne pohon založený na základoch verzie GTI, preplňovaný štvorvalcový benzínový agregát 2.0 TSI s označením EA888 evo4 so zdvihovým objemom presne 1 984 cm^3 dosahuje max. výkon 221 kW (300 koní) a max. krútiaci moment 400 Nm. To je o solídnych 30 Nm viac ako verzii GTI. Motor spĺňajúci emisnú normu Euro 6d-ISC-FCM prostredníctvom sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG posiela tento krútiaci moment na predné kolesá.

Automobil popri elektronickej uzávierke diferenciálu XDS ponúkne prvýkrát ako štandard aj elektromechanickú uzávierku predného diferenciálu VAQ. V ponuke predajcov bude za príplatok k dispozícii aj systém adaptívneho podvozku DCC s nastaviteľnými tlmičmi. V porovnaní s GTI má GTI Clubsport až o 15 mm menšiu svetlú výšku práve vďaka odlišnému nastaveniu tlmičov. Predná náprava je tradične konštrukcie McPherson, vzadu je štvorprvková náprava.

Golf GTI Clubsport bude už v základnom vyhotovení stáť na 18-palcových diskoch s dizajnom Richmond s rozmerom pneumatík 225/40 R18. Pod čiernymi diskami je vidieť typicky červené strmene 18-palcového brzdového systému.

Najvyššia rýchlosť Volkswagen Golf GTI Clubsport je 250 km/h a akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za menej ako šesť sekúnd. Výrobca zatiaľ presný údaj nezverejnil.

Zaujíma vás jedna z tých najdôležitejších vecí, teda nastavenie ESP? Výrobca uvádza, že pri každom novom štarte bude aj v GTI Clubsport ESP zapnuté v štandardnom režime, tak ako v každom inom Golfe. Popri tomto plnom režime automobil umožní prepnutie do režimu ESC Sport mode, ktorý je v porovnaní s východiskovým benevolentnejší a liberálnejší, navyše bude možné ESP celkom vypnúť. Zároveň Volkswagen dodáva, že keď nastane krízová situácia, asistenčné systémy Front Assist a Swerve Assist opäť zapnú ESP v jeho plnom režime.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie