Aktuality

Nový Jaguar F-Pace: Pozrite sa do krásneho interiéru britského SUV

Jaguar F-Pace, najväčšie SUV britskej automobilky, prešlo modernizáciou. Facelift je predovšetkým evolučný, vonkajšie proporcie a estetické princípy sa fakticky nemenia, ale interiér sa dočkal významnejšieho spestrenia o modernú techniku.

V porovnaní s verziou z roku 2016 (modelový ročník 2017) sa upravila vnútorná grafika svetlometov, predná kapota dostala mierne odlišné vyhotovenie siahajúce až po horný okraj predných svetlometov, nápadnejší je tiež nový vizuálny motív masky chladiča s chrómovými elementmi.

Porovnanie: Jaguar F-Pace 2017 vs. 2021

Vzadu sú rozdiely o niečo nápadnejšie, tvar zadných svetlometov sa zjednodušil, môžeme tiež pozorovať nové vyhotovenie spodných partií vzadu, ako koncoviek výfukov. Zaujímavosťou je čierne logo Jaguar, ktoré nahradilo prechádzajúce strieborné, čierne akcenty obsahuje aj vnútro zadných svetlometov.

Interiér

Interiér je výrazne modernejší vďaka použitiu displejov na stredovej konzole a nového ovládača prevodovky. Ten je po dlhej dobe iný ako valcový, Jaguar sa rozhodol použiť klasické madlo na dlaň s ovládačom typu shift-by-wire. To znamená, že pod samotným ovládačom prevodovky sa vytvoril priestor pre odkladanie menších predmetov, v tomto prípade napríklad na mobilný telefón.

Prístrojový panel má novú grafiku, na stredovej konzole sa v hojnej miere optimalizovalo, čoho dôsledkom F-Pace prišiel o značnú časť fyzických tlačidiel. Panel s ovládačom klimatizácie však výrobca zachoval v dizajnovo veľmi atraktívnom vyhotovení. Zaujímavosťou 11,4-palcového stredového displeja je jeho mierne zakrivenie, avšak opačným smerom, aby ste možno očakávali - obrazovka je vypuklá.

Jaguar F-Pace 2021 - Interiér

Nový je tiež volant, celkové vyhotovenie palubnej dosky, vrátane výduchov klimatizácie. V zásadnej miere sa zväčšil odkladací priestor v lakťovej opierke, naďalej je pritom krytý roletou. Pre súčasných majiteľov F-Pace môže byť prekvapením, že niektoré ovládacie prvky, ktoré boli doteraz naľavo od volantu, sú posunuté výrazne nižšie, zdanlivo mimo prirodzený dosah zo sedadla vodiča. Ale môže to byť len dojem vytvorený na základe fotografií.

Nový Jaguar F-Pace 2021 je elektrifikovaný, využíva plug-in hybridný pohon, a to vo verzii P400e PHEV. Bude sa dať nabíjať rekuperáciou aj káblom na elektrinu prejde 33 míľ, čo zodpovedá asi 53 kilometrom. K dispozícii bude tiež konfigurácie s mild-hybridným pohonom MHEV a, samozrejme, naftové verzie:

Nafta:

  • 163PS MHEV 2.0-litrový 4-valec s preplňovaním, 8° automatická prevodovka, AWD
  • 204PS MHEV 2.0-litrový 4-valec s preplňovaním, 8° automatická prevodovka, AWD
  • 300PS MHEV 3.0-litrový 6-valec s preplňovaním, 8° automatická prevodovka, AWD

Benzín:

  • 250PS 2.0-litrový 4-valec s preplňovaním, 8° automatická prevodovka, AWD
  • 400PS MHEV 3.0-litrový 6-valec s preplňovaním a e-s/c, 8° automatická prevodovka, AWD
  • 404PS PHEV 2.0-litrový 4-valec s preplňovaním, 8° automatická prevodovka, AWD
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie