Po zdanlivo nekonečnom odhaľovaní detailov o inovatívnej technike konečne môžeme vidieť novú Triedu S v plnej kráse. Investícia Mercedesu do novej vlajkovej lode bola enormná, pozrite sa s nami na to najpodstatnejšie, čo vás môže v súvislosti s novinkou zaujímať.
**Výber zaujímavosti o novej Triede S**:
* dizajn nadväzuje na predchádzajúcu generáciu, ale prináša zásadné inovácie, ako prvýkát horizontálne orientované zadné svetlá;
* jedná sa o jedno z najbezpečnejších áut sveta, predné airbagy majú aj zadní pasažieri, pred nárazom sa celá karoséria dvihne;
* vodiča auto rozpozná pomocou jeho odtlačku prsta a následne prispôsobí nastavenie vozidla;
* dominantnú pozíciu v interiéri má obrovský centrálny OLED displej s haptickou odozvou, nahradil konvenčné fyzické ovládače;
* nová Trieda S dá ovládať aj pomocou mobilu, vie vyparkovať aj bez vodiča (zavedenie funkcie do predaja nemusí byť okamžité);
* na pohon bude využívať radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch + dostupnosť EQ Boost;
* špičková aerodynamika: cw od 0,22;
* sedadlo spolujazdca je nastaviteľné vďaka 19 motorom, ponúka 10 masážnych funkcií;
* priemer otáčania pri modeloch s riadením zadnej nápravy je v porovnaní s modelmi bez tohto prvku výbavy menší až o 1,9 metra (!) na 10,9 metra;
* 3D displej vodiča sleduje pohyby očí senzorom Eye-Tracking a umožňuje tak zobrazenie 3D efektu bez okuliarov;
* špecialistou je projekčný 3D displej, ktorý napríklad akoby na cestu premieta navigačné pokyny;
* vylepšený systém MBUX nadobudol pestrejšie využitie, sleduje napríklad vodiča – ak sa pozrie dozadu cez plece, automaticky systém stiahne slnečnú roletu na zadnom okne;
* Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku;
* novú Triedu S bude možné objednať od polovice septembra 2020, v decembri 2020 sa dostane k zmluvným partnerom;
### Motorizácie pri začiatku predaja
S 450 4MATIC
S 500 4MATIC
S 350 d
S 350 d 4MATIC
S 400 d 4MATIC
Prevodovka
automatická
9G-TRONIC
9G-TRONIC
9G-TRONIC
9G-TRONIC
9G-TRONIC
Motor
konštrukčný rad, usporiadanie, počet valcov
M 256, R6
M 256, R6
OM 656, R6
OM 656, R6
OM 656, R6
Zdvihový objem
cm³
2 999
2 999
2 925
2 925
2 925
Výkon
kW/k
270/367
320/435
210/286
210/286
243/330
pri
1/min
5 500 – 6 100
5 900 – 6 100
3 400 – 4 600
3 400 – 4 600
3 600 – 4 200
Príd. výkon s EQ Boost
kW/k
16/22
16/22
–
–
–
Max. krútiaci moment
Nm
500
520
600
600
700
pri
1/min
1 600 – 4 500
1 800 – 5 500
1 200 – 3 200
1 200 – 3 200
1 200 – 3 200
Príd. krútiaci moment s EQ Boost
Nm
250
250
–
–
–
Kombinovaná spotreba paliva [8] NEDC
l/100 km
8,4 – 7,8
(8,3 – 7,8)
8,4 – 7,8
(8,4 – 7,8)
6,7 – 6,2
(6,7 – 6,2)
6,9 – 6,4
(6,8 – 6,3)
7,0 – 6,5
6,9 – 6,4)
Kombinované emisie CO₂ [8] NEDC
g/km
191 – 178
(191 – 178)
192 – 179
(192 – 178)
176 – 163
(176 – 163)
183 – 168
(180 – 166)
186 – 171
(183 – 169)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h
s
5.1
4.9
6.4
6.2
5.4
Maximálna rýchlosť
km/h
250
250
250
250
250
[GALLERY id=30913]
### Zaujímavé čísla, údaje, fakty
Priemer otáčania pri modeloch s riadením zadnej nápravy je v porovnaní s modelmi bez tohto prvku výbavy menší až o 1,9 metra.
Maximálny uhol natočenia kolies je 10°.
Systém ovládania hlasom Hey Mercedes podporuje 27 jazykov s technológiou porozumenia prirodzenej reči (NLU).
30 reproduktorov a osem budičov harmonického zvuku (exciter) je súčasťou špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom.
O pohodlné sedenie sa v sedadle spolujazdca stará až 19 motorov (8 na nastavovanie, 4 na masáž, 5 na ventiláciu, jeden na ovládanie bedrovej opierky a jeden posúva monitor na zadnej strane).
V novej Triede S je k dispozícii 10 rôznych masážnych programov.
Nová Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude mať elektrický dojazd až do 100 kilometrov.
Plocha zobrazenia projekčného displeja s rozšírenou realitou zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov.
Objem batožinového priestoru narástol v porovnaní s predchodcom o 20 litrov na 550 litrov. S hodnotou cw od 0,22[1] je Trieda S jedným z najaerodynamickejších vozidiel vôbec.
Odpor vzduchu je preto aj napriek väčšej čelnej ploche menší o 200 cm2 v porovnaní s predchodcom.
Priestor v oblasti lakťov je v porovnaní s predchodcom zväčšený v prípade vodiča o 38 milimetrov a v prípade cestujúcich na zadných sedadlách o 23 milimetrov. Vzadu narástol priestor nad hlavou až o 16 milimetrov.
Rozlíšenie svetlometov DIGITAL LIGHT na jedno vozidlo je 2,6 milióna pixelov.
Výpočtový výkon MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) narástol v porovnaní so systémom predchodcu o 50 percent. Prenosová rýchlosť pamäteje 41 790 MB/s.
V prípade hroziaceho bočného nárazu možno karosériu prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy až o osem centimetrov. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®.
17 krokových motorov ovláda teplotu a rozdelenie vzduchu klimatizácie THERMOTRONIC. Štvorzónová klimatizácia THERMOTRONIC vzadu má dokonca 20 krokových motorov. Tieto elektrické motory ovládajú vzduchové klapky.
V prípade aktívneho náladového osvetlenia sa na každom 1,6 centimetri svetlovodného prvku nachádza jedna svetelná dióda. Celkovo ich je približne 250.
Nový centrálny OLED displej s rozmermi 239,06 mm x 218,8 mm ponúka aktívnu uhlopriečku 12,8 palca. Plocha obrazovky narástla v porovnaní s predchodcom o 64 percent. Rozmery displeja vodiča sú 291,6 mm x 109,4 mm a jeho uhlopriečka je 12,3 palca.
Rúrkovitá štruktúra nového airbagu vzadu má približne 16 litrov a celkový objem rozvinutého airbagu je až 70 litrov.
Riadiace jednotky podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE tisíckrát za sekundu analyzujú jazdnú situáciu a prispôsobujú podvozok.
Označenie Trieda S bolo oficiálne zavedené v roku 1972 s konštrukčným radom 116.
V Triede S sú použité konštrukčné dielce vyrobené z materiálov, ktoré šetria prírodné zdroje, s celkovou hmotnosťou viac ako 98 kg. Počet konštrukčných dielcov, ktoré obsahujú recyklované látky, je 120 – viac ako dvojnásobok v porovnaní s predchodcom. Ďalších približne 40 kg pochádza z obnoviteľných surovín.
223 je interné označenie nového konštrukčného radu.
Nový nástroj na mikroperforáciu sedadiel pracuje so 16 000 ihlami.
Miera lojality je v prípade Triedy S mimoriadne vysoká. Približne 80 percent zákazníkov Triedy S v západnej Európe sa opätovne rozhoduje pre vozidlo značky Mercedes-Benz. V USA je to viac ako 70 percent. Z predošlej generácie Triedy S (konštrukčný rad 222; predstavený v roku 2013) putovala viac ako tretina sedanov do Číny. Tam sú zákazníci Triedy S s priemerným vekom okolo 40 rokov najmladší.
Trieda S sedan sa celosvetovo predáva prevažne vo verzii s dlhým rázvorom: približne 9 z 10 zákazníkov si volí dlhú verziu sedanu Triedy S. Celkovo sa z dobiehajúcej generácie predalo viac ako 500 000 sedanov Triedy S.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Nový Mercedes-Benz Triedy S: Najvyspelejšie auto súčasnosti?
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.