Nový Mercedes-Benz Triedy S: Najvyspelejšie auto súčasnosti?

Po zdanlivo nekonečnom odhaľovaní detailov o inovatívnej technike konečne môžeme vidieť novú Triedu S v plnej kráse. Investícia Mercedesu do novej vlajkovej lode bola enormná, pozrite sa s nami na to najpodstatnejšie, čo vás môže v súvislosti s novinkou zaujímať.
Vydané  Text: 
**Výber zaujímavosti o novej Triede S**: * dizajn nadväzuje na predchádzajúcu generáciu, ale prináša zásadné inovácie, ako prvýkát horizontálne orientované zadné svetlá; * jedná sa o jedno z najbezpečnejších áut sveta, predné airbagy majú aj zadní pasažieri, pred nárazom sa celá karoséria dvihne; * vodiča auto rozpozná pomocou jeho odtlačku prsta a následne prispôsobí nastavenie vozidla; * dominantnú pozíciu v interiéri má obrovský centrálny OLED displej s haptickou odozvou, nahradil konvenčné fyzické ovládače; * nová Trieda S dá ovládať aj pomocou mobilu, vie vyparkovať aj bez vodiča (zavedenie funkcie do predaja nemusí byť okamžité); * na pohon bude využívať radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch + dostupnosť EQ Boost; * špičková aerodynamika: cw od 0,22; * sedadlo spolujazdca je nastaviteľné vďaka 19 motorom, ponúka 10 masážnych funkcií; * priemer otáčania pri modeloch s riadením zadnej nápravy je v porovnaní s modelmi bez tohto prvku výbavy menší až o 1,9 metra (!) na 10,9 metra; * 3D displej vodiča sleduje pohyby očí senzorom Eye-Tracking a umožňuje tak zobrazenie 3D efektu bez okuliarov; * špecialistou je projekčný 3D displej, ktorý napríklad akoby na cestu premieta navigačné pokyny; * vylepšený systém MBUX nadobudol pestrejšie využitie, sleduje napríklad vodiča – ak sa pozrie dozadu cez plece, automaticky systém stiahne slnečnú roletu na zadnom okne; * Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku; * novú Triedu S bude možné objednať od polovice septembra 2020, v decembri 2020 sa dostane k zmluvným partnerom; ### Motorizácie pri začiatku predaja
S 450 4MATICS 500 4MATICS 350 dS 350 d 4MATICS 400 d 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
Motor konštrukčný rad, usporiadanie, počet valcovM 256, R6M 256, R6OM 656, R6OM 656, R6OM 656, R6
Zdvihový objemcm³2 9992 9992 9252 9252 925
VýkonkW/k270/367320/435210/286210/286243/330
pri1/min5 500 – 6 1005 900 – 6 1003 400 – 4 6003 400 – 4 6003 600 – 4 200
Príd. výkon s EQ BoostkW/k16/2216/22
Max. krútiaci momentNm500520600600700
pri1/min1 600 – 4 5001 800 – 5 5001 200 – 3 2001 200 – 3 2001 200 – 3 200
Príd. krútiaci moment s EQ BoostNm250250
Kombinovaná spotreba paliva [8] NEDCl/100 km8,4 – 7,8 (8,3 – 7,8)8,4 – 7,8 (8,4 – 7,8)6,7 – 6,2 (6,7 – 6,2)6,9 – 6,4 (6,8 – 6,3)7,0 – 6,5 6,9 – 6,4)
Kombinované emisie CO₂ [8] NEDCg/km191 – 178 (191 – 178)192 – 179 (192 – 178)176 – 163 (176 – 163)183 – 168 (180 – 166)186 – 171 (183 – 169)
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs5.14.96.46.25.4
Maximálna rýchlosťkm/h250250250250250
[GALLERY id=30913] ### Zaujímavé čísla, údaje, fakty Priemer otáčania pri modeloch s riadením zadnej nápravy je v porovnaní s modelmi bez tohto prvku výbavy menší až o 1,9 metra. Maximálny uhol natočenia kolies je 10°. Systém ovládania hlasom Hey Mercedes podporuje 27 jazykov s technológiou porozumenia prirodzenej reči (NLU). 30 reproduktorov a osem budičov harmonického zvuku (exciter) je súčasťou špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom. O pohodlné sedenie sa v sedadle spolujazdca stará až 19 motorov (8 na nastavovanie, 4 na masáž, 5 na ventiláciu, jeden na ovládanie bedrovej opierky a jeden posúva monitor na zadnej strane). V novej Triede S je k dispozícii 10 rôznych masážnych programov. Nová Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude mať elektrický dojazd až do 100 kilometrov. Plocha zobrazenia projekčného displeja s rozšírenou realitou zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov. Objem batožinového priestoru narástol v porovnaní s predchodcom o 20 litrov na 550 litrov. S hodnotou cw od 0,22[1] je Trieda S jedným z najaerodynamickejších vozidiel vôbec. Odpor vzduchu je preto aj napriek väčšej čelnej ploche menší o 200 cm2 v porovnaní s predchodcom. Priestor v oblasti lakťov je v porovnaní s predchodcom zväčšený v prípade vodiča o 38 milimetrov a v prípade cestujúcich na zadných sedadlách o 23 milimetrov. Vzadu narástol priestor nad hlavou až o 16 milimetrov. Rozlíšenie svetlometov DIGITAL LIGHT na jedno vozidlo je 2,6 milióna pixelov. Výpočtový výkon MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) narástol v porovnaní so systémom predchodcu o 50 percent. Prenosová rýchlosť pamäteje 41 790 MB/s. V prípade hroziaceho bočného nárazu možno karosériu prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy až o osem centimetrov. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. 17 krokových motorov ovláda teplotu a rozdelenie vzduchu klimatizácie THERMOTRONIC. Štvorzónová klimatizácia THERMOTRONIC vzadu má dokonca 20 krokových motorov. Tieto elektrické motory ovládajú vzduchové klapky. V prípade aktívneho náladového osvetlenia sa na každom 1,6 centimetri svetlovodného prvku nachádza jedna svetelná dióda. Celkovo ich je približne 250. Nový centrálny OLED displej s rozmermi 239,06 mm x 218,8 mm ponúka aktívnu uhlopriečku 12,8 palca. Plocha obrazovky narástla v porovnaní s predchodcom o 64 percent. Rozmery displeja vodiča sú 291,6 mm x 109,4 mm a jeho uhlopriečka je 12,3 palca. Rúrkovitá štruktúra nového airbagu vzadu má približne 16 litrov a celkový objem rozvinutého airbagu je až 70 litrov. Riadiace jednotky podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE tisíckrát za sekundu analyzujú jazdnú situáciu a prispôsobujú podvozok. Označenie Trieda S bolo oficiálne zavedené v roku 1972 s konštrukčným radom 116. V Triede S sú použité konštrukčné dielce vyrobené z materiálov, ktoré šetria prírodné zdroje, s celkovou hmotnosťou viac ako 98 kg. Počet konštrukčných dielcov, ktoré obsahujú recyklované látky, je 120 – viac ako dvojnásobok v porovnaní s predchodcom. Ďalších približne 40 kg pochádza z obnoviteľných surovín. 223 je interné označenie nového konštrukčného radu. Nový nástroj na mikroperforáciu sedadiel pracuje so 16 000 ihlami. Miera lojality je v prípade Triedy S mimoriadne vysoká. Približne 80 percent zákazníkov Triedy S v západnej Európe sa opätovne rozhoduje pre vozidlo značky Mercedes-Benz. V USA je to viac ako 70 percent. Z predošlej generácie Triedy S (konštrukčný rad 222; predstavený v roku 2013) putovala viac ako tretina sedanov do Číny. Tam sú zákazníci Triedy S s priemerným vekom okolo 40 rokov najmladší. Trieda S sedan sa celosvetovo predáva prevažne vo verzii s dlhým rázvorom: približne 9 z 10 zákazníkov si volí dlhú verziu sedanu Triedy S. Celkovo sa z dobiehajúcej generácie predalo viac ako 500 000 sedanov Triedy S.








Pokračujte na ďalší príspevok »