Hyundai Tucson 20th Anniversary

20 rokov kamarát

Koľko vám trvá, kým niekoho nazvete kamarátom? Takým, na ktorého sa môžete spoľahnúť, o ktorom viete, že vás nenechá v štichu a bude tu pre vás vždy, keď ho budete potrebovať? Niekedy to trvá krátko, niekedy sa to nestane vôbec. A potom je tu Hyundai Tucson. Už 20 rokov.

Vydané  Text: 

20 rokov už brázdi cesty sveta model Tucson. Aj keď sa chvíľu označoval ako Hyundai ix35, vždy si zachovával svoje typické vlastnosti – moderné technológie, rozumne nastavenú cenu a veľa zaujímavých riešení, ktoré ocenili firemní klienti, no najmä rodiny. Hyundai Tucson totiž na Slovensku patrí na úplnú špičku modelov, ktoré si kupujú bežní ľudia za svoje vlastné peniaze. Hyundai Tucson si ich získal dizajnom, úžitkovými vlastnosťami, variabilitou, či vhodným pomerom ceny a hodnoty. O jeho neustálej popularite svedčí, že sa mu to darí už 20 rokov a bez nejakých veľkých zaváhaní, prípadne výkyvov v predajných štatistikách. Ide o obdivuhodný výkon, najmä z pohľadu jeho obľuby medzi súkromnou klientelou.

Koľko vám trvá, kým niekoho nazvete kamarátom? Takým, na ktorého sa môžete spoľahnúť, o ktorom viete, že vás nenechá v štichu a bude tu pre vás vždy, keď ho budete potrebovať? Niekedy to trvá krátko, niekedy sa to nestane vôbec. A potom je tu Hyundai Tucson. Už 20 rokov.

Skvelá oslava

A tak tu máme aktuálny model. Ten ide v duchu toho, čo dnešní zákazníci požadujú od vozidla. Moderný dizajn, širokú ponuku dynamických a spoľahlivých motorov, pohon predných, alebo všetkých kolies, moderné technológie zamerané na komfort a bezpečnosť, ako aj schopnosť všestranného využitia ako jediného auta v rodine. Toto všetko Hyundai Tucson s prehľadom spĺňa. A nielen preto, že ho automobilka vyvinula pre európskych zákazníkov a rovnako ho v Európe, v českých Nošoviciach, aj vyrába.

Dizajnom na cestách vyniká, no zákazníkov oslovuje aj širokou ponukou pohonov. Tie zahŕňajú naftové motory s úspornou mild hybridnou technológiou, benzínové motory s mild hybridnou, hybridnou, aj plug-in hybridnou technológiou – aby si vedel vybrať každý zákazník podľa svojich možností a potrieb. Nehovoriac o stále aktuálnej voľbe manuálnej, alebo automatickej prevodovky, ako aj pohonu predných, prípadne všetkých kolies.

To sa už dostávame k špeciálnej verzii Hyundai Tucson 20th Anniversary, ktorú si môžete objednať so všetkými motorizáciami v ponuke vrátane verzie N Line. Jeho akčná cena momentálne štartuje od 32 750 eur. V cene získate aj kompletné zimné kolesá alebo servisnú zmluvu na 5 rokov/75 000 km. A čo ponúka vo výbave? Okrem štandardne veľkého množstva prvkov ako kompletné LED osvetlenie, vyhrievané sedadlá a volant, tempomat, USB-C konektory, Apple CarPlay a Android Auto, či širokej palety bezpečnostných systémov? Špeciálna edícia prichádza na 19-palcových zliatinových diskoch kolies tmavej matnej farby, k tomu čiernu lesklú hornú lištu okolo bočných okien, spätné zrkadlá rovnakej farby a v interiéri špeciálne logá na predných opierkach hlavy a koberčekoch s kaktusom agáve, ktorý rastie v okolí mesta Tucson v Arizone na juhozápade USA, veľkostne porovnateľnom s Bratislavou. Komfort zvýši čalúnenie sedadiel v kombinácii koža/semiš, zvukový zážitok zlepší prémiový audiosystém KRELL so zosilňovačom a subwooferom, pohodlie zadných pasažierov umocnia tieniace roletky na bočných oknách, ktoré oceníte pri ostrom slnku.

Tucson stavil v prípade verzie 20th Anniversary na tlmené decentné farby. Vybrať si môžete spomedzi dvoch zelených (matná a perleťová), bielu, striebornú, sivú a čiernu. Na fotkách sa pozeráte na novú matnú zelenú Pine Green. To aby ste vedeli, akú si vybrať, ak vás zaujme. Najviac poteší, že pri výbere farby sa nemusíte pozerať na peniaze – Hyundai si za túto položku nebude nič účtovať. Tucson patrí dlhodobo medzi vozidlá, ktoré si jeho majitelia vyberajú nielen rozumom, ale získava si ich aj dizajnom, ktorý osloví srdcia. Všetky tieto vlastnosti teraz spája verzia 20th Anniversary, ktorá veľmi príťažlivo oslavuje 20 rokov modelu Tucson na trhu a nesie vlajku modelu hrdo ďalej.

Modernému interiéru dominuje dvojitá zakrivená obrazovka prístrojovej dosky a stredového displeja. Špeciálnu verziu spoznáte podľa loga na viacerých miestach interiéru a exteriéru, či čalúnenia kožou a semišom

História Hyundai Tucson

2004 – 2009

Koľko vám trvá, kým niekoho nazvete kamarátom? Takým, na ktorého sa môžete spoľahnúť, o ktorom viete, že vás nenechá v štichu a bude tu pre vás vždy, keď ho budete potrebovať? Niekedy to trvá krátko, niekedy sa to nestane vôbec. A potom je tu Hyundai Tucson. Už 20 rokov.

Na začiatku milénia prišiel Tucson s hranatými tvarmi a s 2-litrovými atmosférickými benzínovými, ako aj prepĺňanými naftovými motormi, s pohonom predných, alebo všetkých kolies. Na niektorých trhoch sa objavil aj s benzínovým 6-valcom.

2009 – 2015

Koľko vám trvá, kým niekoho nazvete kamarátom? Takým, na ktorého sa môžete spoľahnúť, o ktorom viete, že vás nenechá v štichu a bude tu pre vás vždy, keď ho budete potrebovať? Niekedy to trvá krátko, niekedy sa to nestane vôbec. A potom je tu Hyundai Tucson. Už 20 rokov.

Celková zmena označovania zo slov na kombináciu písmen a číslic zachytila v rámci značky Hyundai aj model Tucson. Ten sa na európskom trhu zmenil na ix35. Pribudol atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra a prepĺňaná naftová 1.7 CRDi, začala sa výroba v Čechách.

2015 – 2020

Koľko vám trvá, kým niekoho nazvete kamarátom? Takým, na ktorého sa môžete spoľahnúť, o ktorom viete, že vás nenechá v štichu a bude tu pre vás vždy, keď ho budete potrebovať? Niekedy to trvá krátko, niekedy sa to nestane vôbec. A potom je tu Hyundai Tucson. Už 20 rokov.

S treťou generáciou populárneho SUV sa Hyundai vrátil k označeniu podľa druhého najväčšieho mesta v Arizone na juhu USA. Benzínové motory s objemom 1,6 litra dostali prepĺňanie, naftové si udržali objem 1,7 a 2,0 litra.

2020

V roku 2020 sa predstavila štvrtá generácia, ktorá minulý rok dostala mierny facelift. Ponuka motorizácií sa rozšírila najmä o úsporné elektrifikované benzínové a naftové motory, pričom na našom trhu majú všetky prepĺňanie a objem 1,6 litra.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.