Prvá jazda s Honda E: Toto je nová legenda
Technologicky nabitý elektromobil nás nesmierne oslovil pre svoje jazdné vlastnosti.
Vydané Text: Erik Stríž
- nejedná sa o prototyp alebo koncept, ale sériovo predávaný model;
- pohon je výlučne elektrický bez možnosti konfigurácie s benzínovým či naftovým motorom;
- automobil má už v základnej výbave plnú bezpečnosť Honda Sense a digitálne vonkajšie spätné zrkadlá, vo výbave Advance je digitálne aj vnútorné spätné zrkadlo;
- poháňa sa výlučne zadná náprava;
- predná náprava je typu MacPherson, zadná je tiež MacPherson (veľmi netradičná kombinácia);
- v základnej výbave je aj panoramatická strecha, adaptívny tempomat a digitálny prístrojový panel, LED svetlá a automatická klimatizácia;
- výbava Advance obsahuje aj kompletne automatický parkovací systém Pilot Honda, sledovanie mŕtveho uhla, 230V elektrickú zásuvku, vyhrievaný volant a prémiový audiosystém. Verzia Advance+ ponúka navyše 17-palcové disky kolies.
- cena v základnej výbave (100 kW) 34 990 eur;
- cena výbavy Advance (113 kW) 37 990 eur;
- začiatok predaja na Slovensku už v auguste.
Prvé dojmy
Prvý kontakt s Hondou E je suma sumárom veľmi pozitívny. Dokonca ďaleko predčil moje očakávania, pretože som bol pripravený skôr na nápadný elektromobil s retro imidžom, ktorý bude po stránke materiálového vyhotovenia interiéru, ale aj jazdných vlastností, mierne zaostávať za konkurenčnými modelmi. V skutočnosti bol pravdou opak a po prvých desiatkach kilometroch som dokonca presvedčený, že si Honda E získa srdcia aj zarytých odporcov elektromobility. Okrem toho sa japonská značka ukázala v trocha novom svetle. Pri nasadnutí do auta ma hneď zaujala palubná doska a celý zvyšok interiéru. Drevený dekor asi nikdy nebol v žiadnom aute tak pútavý, ako práve v Honde E. Najmä pre rozsiahlosť jeho použitia a tiež povrchovú úpravu. Na rozdiel od dekoračných prvkov imitácie dreva z iných áut je riešenie od Hondy matné a s hmatateľnou textúrou, takže pôsobí prirodzene a dajme tomu, že aj „eko“.- Digitálne vnútorné spätné zrkadlo zobrazuje obraz na ploche zrkadla, teda si vyžaduje, aby ste očami zaostrili na pomerne krátku vzdialenosť. Pri pohľade do späťáku však automaticky zaostrujem do veľkej vzdialenosti, takže som obraz spočiatku videl dvojmo.
- Bočné spätné kamery majú síce široký uhol záberu, ale vodič prirodzene počas jazdy pohybuje hlavou, aby jemne zmenil uhol pohľadu na zrkadlo a videl tak viac do niektorého zo smerov. Pri kamere a displeji toto nemá zmysel a mne osobne to najmä pri parkovaní spôsobovalo diskomfort.
Jazdný výkon
Honda E používa namiesto páky prevodovky iba tlačidlá, podobne ako Honda CR-V. Je to elegantné a šikovné riešenie, na ktoré si zvyknete veľmi rýchlo, hoci spočiatku budete automaticky rukami hľadať páku prevodovky. Po nasadnutí do Hondy E vám stačí vytlačiť brzdový pedál, stlačiť tlačidlo START, stlačiť tlačidlo režimu D a uvoľniť parkovaciu brzdu. Následne už iba stláčate akceleračný pedál a brzdu.Tešíme sa na test pre auto motor a šport
V augustovom čísle časopisu auto motor a šport nájdete kompletný redakčný test elektromobilu Honda E od jedného z mojich kolegov, v ktorom sa dozviete viac o priemernej týždennej spotrebe energie, ako aj praktickom potenciáli vozidla. Časopis bude v predaji od pondelka 13. júla 2020, tak si ho určite nezabudnite kúpiť. [GALLERY id=30774]
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?