Mercedes-Benz predstavil trojicu plug-in hybridov

Automobilka sľubuje, že zástavba techniky uberie z priestoru pre posádku a batožinu minimálne. A to znie lákavo, či nie?
Vydané  Text: 

Podľa interných štatistík automobilky, je 90 percent všetkých jázd potenciálnych klientov kratších ako 50 kilometrov. Logicky z toho vyplýva, že ideálnym riešením pohonu je plug-in hybrid. Práve preto automobilka pre svoje kompaktné modely zostavila dobíjateľný hybridný systém, ktorý pozostáva z benzínového štvorvalca s objemom 1,3 litra, elektromotora a dvojspojkovej automatickej prevodovky 8G-DCT. Kombinovaný výkon sústavy znie lákavo – maximálny výkon 160 kW (218 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Automobilka sľubuje, že kombinovaná spotreba sa bude pohybovať v rozmedzí 1,4 až 1,8 litra benzínu a 14,7 až 16,1 elektriky na 100 kilometrov (podľa modelu).
**Výkony hodné značky** Hoci sú hybridy orientované na nízku spotrebu, skrátka neprídu ani fanúšikovia emócií. Autá zvládnu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 až 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 220 až 240 km/h, v čisto elektrickom režime je vo všetkých modeloch limitovaná na 140 km/h.
**Rýchle nabíjanie** Lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 15,6 kWh je umiestnený pod zadnými sedadlami, vďaka čomu zasahuje do batožinového priestoru minimálne. Nabíjať ho možno striedavým aj jednosmerným prúdom. Príslušná nabíjacia zásuvka sa nachádza na pravej bočnej strane vozidla. Vďaka tomu možno nabiť hybridné kompaktné vozidlá dobíjateľné zo siete z nabíjacej skrinky s výkonom 7,4 kW striedavým prúdom v priebehu 1 h 45 min z 10 – 100 percent SoC (Status of Charge, slovensky: stav nabitia). Pri nabíjaní jednosmerným prúdom sa výkonom 24 kW nabije vozidlo zo stavu nabitia 10 percent na 80 percent za približne 25 minút.
**Inteligentná technika** Vozidlá sú vybavené treťou generáciou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Medzi ich funkcie patrí aj inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy; ktorá okrem iného zohľadňuje údaje z navigácie, maximálnu povolenú rýchlosť alebo priebeh trasy. Prevádzková stratégia berie do úvahy celú naplánovanú trasu a snaží sa predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie.
**Nové režimy jazdy** V každom hybridnom vozidle dobíjateľnom zo siete značky Mercedes-Benz k dispozícii nové jazdné programy, a to Elektrický a Úroveň nabitia. V jazdnom programe Elektrický môžete zažiť maximálny elektrický výkon. Spaľovací motor sa zapne len vtedy, keď vodič stúpi prudko na plynový pedál a podradí dorazovým spínačom (Kickdown). Jazdný program Elektrický umožňuje zvoliť si intenzitu rekuperácie prostredníctvom radiacich páčok za volantom. Radiacimi páčkami za volantom možno zvoliť päť rôznych stupňov rekuperácie (DAUTO, D+, D, D- a D- -). Okrem toho sú k dispozícii aj režimy Komfort, ECO a Šport. Vodič môže vďaka nim podľa potreby uprednostniť elektrické jazdenie, kombinovaným pohonom zdôrazniť dynamiku jazdy alebo uprednostniť jazdu s využitím spaľovacieho motora, aby si napríklad mohol ušetriť elektrický dojazd. Dôležitým komfortným prvkom je predklimatizovanie kabíny vozidla pred naštartovaním, ktoré možno aktivovať pohodlne aj prostredníctvom aplikácie v smartfóne. Pozoruhodná je tiež hmotnosť prívesu, ktorý môžu ťahať hybridy nižšej strednej triedy, pretože činí až 1 600 kg (brzdený príves).
**Pre ktoré modely?** Novú hybridnú techniku automobilka zavádza neprieč celou kompaktnou rodinou svojich modelov. K dispozícii teda bude pre šesť modelov: A 250e, A sedan 250e, B 250e , CLA kupé 250e, CLA Shooting Brake 250e aj GLA 250e. Dodajme, že prvé dva modely (A 250e, A sedan 250e) sú už v predaji, ostatné na trh prídu v priebehu druhého polroka 2020.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.