Dôležité správy o COVID-19 pre motoristov: prevencia, bezpečnosť, predaj a výroba áut | Prinášajú Autoviny.sk

K téme COVID-19 pristupujeme zodpovedne. Pozrite si výber článkov, ktoré sme v uplynulých týždňoch vydali, považujeme ich za dôležité pre všetkých slovenských motoristov a fanúšikov autopriemyslu.
Vydané  Text: 

Téme koronavírusu sme sa v posledných týždňoch venovali **v primeranej miere**. Nemyslíme si, že by sme mali celý náš obsah rezervovať pre práve túto tému, hoci je čitateľsky veľmi atraktívna. Či chceme alebo nechceme, situácia sa priamo dotýka aj automobilového priemyslu a teda aj nás. Veď [automobilky u nás dočasne zastavujú výrobu](https://www.autoviny.sk/novinky/120944/kedy-dojde-k-obnoveniu-vyroby-v-slovenskych-automobilkach-kia-tak-uz-urobila-takto-to-tam-vyzeralo), [prichádzajú v dôsledku koronavírusu o miliardy](https://www.autoviny.sk/novinky/120948/automobilky-na-celom-svete-prichadzaju-v-dosledku-koronavirusu-o-miliardy), predajcovia museli prakticky z jedného dňa na druhý prejsť revolúciou v spôsobe predaja nových a skladových áut, [ceny palív významne klesli](https://www.autoviny.sk/novinky/120901/slovaci-uz-tankuju-za-lacno-prepad-ceny-paliv-je-mimoriadny-nafta-pod-1-euro-je-v-dohlade) a dôsledky koronavírusu výrazne **zasahujú aj do života našej redakcie**. Všetci sme začali pracovať z domu, naša redakcia je prevažne prázdna a aktuálny vývoj situácie zatiaľ ukazuje tým smerom, že niektorí naši kolegovia z iných motoristických médií budú musieť „zatvoriť krám“. Médiá skrátka strácajú zdroj svojich príjmov, inzerciu. Teda téme koronavírusu sa, bohužiaľ, nevyhneme ani na našich stránkach. K situácii sme sa však postavili zodpovedne a už od začiatku epidémie, neskôr pandémie, sme pre čitateľov pripravovali obsah, ktorý je pre nich hodnotný. Priniesli sme návody, [ako bezpečne dezinfikovať svoje auto](https://www.autoviny.sk/novinky/120813/prevencia-pred-koronavirusom-ako-si-spravne-dezinfikovat-auto), pýtali sme sa, či [je bezpečné nosiť ochranné rúško na tvár aj počas jazdy v aute](https://www.autoviny.sk/novinky/120847/pouzivate-rusko-aj-pocas-jazdy-v-aute-tak-toto-by-ste-mali-vediet), hľadali sme, či [sú v autolekárničkách pomôcky, ktoré nám pomôžu v boji s koronavírusom](https://www.autoviny.sk/novinky/120858/ochranu-pred-virusom-najdete-v-aute-staci-sa-pozriet-do-lekarnicky) a priniesli sme [rozsiahly článok o bezpečnosti cestovania v MHD](https://www.autoviny.sk/reportaze/120790/koronavirus-su-auta-bezpecnejsie-ako-verejna-doprava-zvazte-sposob-akym-cestujete). **V pripravovanom aprílovom vydaní časopisu auto motor a šport** nájdete aj **skvelý článok** o tom, ako sa zmení slovenský trh s predajom nových áut, či predajcovia v súvislosti s avizovanou koronakrízou pristúpia k výraznejším zľavám skladových modelov. V prevažnej väčšine sa jedná o autorský obsah, ktorý neskôr iné mediálne tituly od nás preberali a my sme radi, že sme mohli podnietiť ich záujem o hodnotné a prínosné témy. A že sa k problematike staviame zodpovedne, bez populizmu a senzácií, si môžete overiť aj vy: > **[Všetky naše články o koronavíruse](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/covid-19)** nájdete v časti [Autoviny.sk-Koronavírus](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/covid-19).

Kedy dôjde k obnoveniu výroby v slovenských automobilkách? KIA tak už urobila, takto to tam vyzeralo

Závod KIA v Žiline obnovil od pondelka 6.4. výrobu za prísnych opatrení. Ako to vyzerá s ostatnými automobilkami na Slovensku?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.